• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Mysmamma70
    Blåklockan79 skrev 2011-11-06 20:08:16 följande:
    Hej här vill jag också vara med

Har äntligen fått ett efterlängtat +. Har BF 1/7 Då blir det min dotter storasyster som nästan 4 åring, jag hade velat ha 1½år mellan mina barn om min kropp velat som jag(vi) ville. Vi har varit tillsamman i 11 år. Bott ihop sedan 2004 och varit förlovade sen 2005 och gifta i snart 5 månader  Bor i sthlm.  
    Välkommen
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • smulan12
    Bees knees skrev 2011-11-06 18:43:03 följande:
    Jag och min sambo har varit tillsammans i 1år 6mån ungefär.
    vi är båda 27 år.

Igår hade jag det jobbigt,blev hormonknäpp och hysterigrät över en spindel o sedan över allt möjligt.
    Stackars min pojkvän säger jag bara, han var en klippa.

jag hoppas att jag lugnar ner mig snart, jag vill ju inte behöva förklara mig för släkt o vänner.
    någon mer som är "gråtmild"?
    idag har jag dock varit lugnare.
    Jag känner igen mig. Fast jag blir först arg och sedan bryter jag fullständigt och gråter, över småsaker. Känns inte som min sambo förstår riktigt vilket känns jobbigt. Obestämd Han har nog inte hunnit vänja sig vid det än skulle jag tro.
  • Bragdoll
    Gurkburk skrev 2011-11-06 18:47:44 följande:
    Nu har jag fått ett udda symptom. Eller jag misstänker i alla falla att det har med graviditeten att göra då jag aldrig känt så tidigare. Långt ner i buken, i ljumsktrakten, på ena sidan har jag en konstig känsla. Det gör inte ont, känns mer stelt och nästan lite brännande känsla. Känns som mest när jag sitter ner. Någon som känner igen sig eller har en aning om vad det kan vara?
    Låg och drog mig i morse och råkade nysa, då brände det till som sjutton precis där du beskriver, vart livrädd, tänkte att "det var det", vågade knappt gå på toa..

Är också gråtmild. Alltså jag är inte en gråtig person, ganska kall och hård. Så när man börjar grina för att man hör Annie sjunga Tomorrow så har det fan nästan gått för långt tycker jag..  
  • SommarDahlia

Jag å sambon har varit tillsammans i 6 år, bott ihop 5år men kännt varandra i 9..
    Han är 28år och jag 26år.

Idag kom lite blod här med. känner dock ingen oro, det var så lite och jag har haft en ganska  fysiskt ansträngande dag med rykting, körning med häst och långpromenad me hunden så det är inte omöjligt att det är därför.

Jag har inte köpt nåt bebisaktigt än och har faktiskt inte ens funderat på det förrän jag läste det här :) Med sonen var jag betydligt med sugen på att shoppa direkt, nu har vi i stort sett allt redan. Men gör jag VUL i vecka 9 så är det möjligt att jag köper en liten symbolisk body om att ser bra ut, precis som jag gjorde sist.

• Mysmamma70

Det är bra att börja shoppa i god tid för då har man större möjlighet att fynda och handla på rea.

Eftersom vi har pojke 2 år och flicka 10 mån har vi ju redan allt som behövs, utom möjligen en trillingvagn... det får vi fundera på  

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • smulan12

Jag är sååå sugen på att titta på och eventuellt köpa lite bebiskläder. Men vet inte om jag vågar. Är så rädd att det ska hända något. Tycker ni det är för tidigt? Går in i v.6 idag. Glad

• Bees knees
    Mysmamma70 skrev 2011-11-06 21:01:27 följande:
    Det är bra att börja shoppa i god tid för då har man större möjlighet att fynda och handla på rea.

Eftersom vi har pojke 2 år och flicka 10 mån har vi ju redan allt som behövs, utom möjligen en trillingvagn... det får vi fundera på  
    smart tänkt!  tänker mig också att det kan vara kul att sprida ut kostnaderna lite under väntetiden.
  • Bees knees
    Bragdoll skrev 2011-11-06 20:46:17 följande:
    Låg och drog mig i morse och råkade nysa, då brände det till som sjutton precis där du beskriver, vart livrädd, tänkte att "det var det", vågade knappt gå på toa..

Är också gråtmild. Alltså jag är inte en gråtig person, ganska kall och hård. Så när man börjar grina för att man hör Annie sjunga Tomorrow så har det fan nästan gått för långt tycker jag..  
    hahahaha!  kan inte mer än att hålla med.
    man blir lite rädd för sig själv....
  • Älskadelillaliv

Jag är också livrädd för att få MF går inte ens än en min utan att jag tänker på det. Den lilla grodan vill jag ha kvar frisk och kry.

Ska ni kolla kön? Vi kommer nog göra det vill kunna köpa mera rosa eller blått.

• Bees knees
    smulan12 skrev 2011-11-06 20:26:08 följande:
    Jag känner igen mig. Fast jag blir först arg och sedan bryter jag fullständigt och gråter, över småsaker. Känns inte som min sambo förstår riktigt vilket känns jobbigt. Obestämd Han har nog inte hunnit vänja sig vid det än skulle jag tro.
    Jag får också ilskeutbrott men mest när jag inte tycker att pojkvännen förstår.
    men det försöker han ju göra. Jag försöker verkligen behärska mig, men det är svårt.
    Men som sagt, mycket lugnare idag! Har jag tur så fortsätter det så!
Svar på tråden Juli bebis 2012