• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Mysmamma70
    smulan12 skrev 2011-11-06 21:10:59 följande:
    Jag är sååå sugen på att titta på och eventuellt köpa lite bebiskläder. Men vet inte om jag vågar. Är så rädd att det ska hända något. Tycker ni det är för tidigt? Går in i v.6 idag. Glad
    Sorgen om något händer blir lika stor om man har handlat eller inte.

En del vill inte handla innan av vidskepelse, men jag är inte vidskeplig. Fyra veckor innan 2-åringen föddes stod spjälsängen bäddad, vagnen redo och alla kläder tvättade och fint inlagda i skåpet
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    Älskadelillaliv skrev 2011-11-06 21:32:43 följande:
    Jag är också livrädd för att få MF går inte ens än en min utan att jag tänker på det. Den lilla grodan vill jag ha kvar frisk och kry.

Ska ni kolla kön? Vi kommer nog göra det vill kunna köpa mera rosa eller blått.
    Vi har kollat på våra två små och kommer att göra det igen, det är mysigt att veta om det är pojke eller flicka i magen och förbereda med namn och kläder
  • MIJV

Hej allesammans!

Jag och min man har precis startat bebisverkstaden igen.. Har två barn sedan tidigare, en 4 åring och en 5 åring. Jag har en liten fråga, sista mens första dag var den 15-16 okt. har en vanlig cykler och när kan man tidigast göra ett positivt test?

/MIJV

• Blåklockan79

Kommer garanterat att kolla könet om det går att se på RUL, dock tror jag inte att vi kommer gå på ett KUL för att se könet om det inte går att se på RUL... Men det skulle vara kul att veta vad det blir även denna gång. Vill helst ha en pojke nu då jag vill ha en av varje, och bara vill ha två barn, fast även en tjej är välkommen

• smulan12
    Älskadelillaliv skrev 2011-11-06 21:32:43 följande:
    Jag är också livrädd för att få MF går inte ens än en min utan att jag tänker på det. Den lilla grodan vill jag ha kvar frisk och kry.

Ska ni kolla kön? Vi kommer nog göra det vill kunna köpa mera rosa eller blått.
    Vi ska inte kolla kön. Det får bli en trevlig liten överraskning. Oavsett vad det blir som förhoppningsvis tittar ut blir vi överlyckliga.Glad
  • smulan12
    Mysmamma70 skrev 2011-11-06 21:42:02 följande:
    Sorgen om något händer blir lika stor om man har handlat eller inte.

En del vill inte handla innan av vidskepelse, men jag är inte vidskeplig. Fyra veckor innan 2-åringen föddes stod spjälsängen bäddad, vagnen redo och alla kläder tvättade och fint inlagda i skåpet
    Så sant så sant. Skulle det hända kan jag inget göra. Bestämmer mig nu för att vara glad och lycklig för varje dag jag får uppleva med min lilla "smula" där inne och ska försöka att inte oroa mig. Tack cissi! Glad
  • Vitsippa80

Vi vill veta könet om det syns. Känns som att det blir mer en person om man vet könet, jag kan kalla barnet vid namn tex. Jag hoppas på tjej och sambon på en kille -klassiskt Men vad det än är så är h*n oerhört välkommen!

• Mysmamma70
    Blåklockan79 skrev 2011-11-06 21:48:43 följande:
    Kommer garanterat att kolla könet om det går att se på RUL, dock tror jag inte att vi kommer gå på ett KUL för att se könet om det inte går att se på RUL... Men det skulle vara kul att veta vad det blir även denna gång. Vill helst ha en pojke nu då jag vill ha en av varje, och bara vill ha två barn, fast även en tjej är välkommen
    Vi gör tre UL, först på KUB i v 12, sen RUL i v 19 och så TUL i v 32, och på det sista UL går det garanterat att se, men vid de tidigare graviditerna har det gått att se redan i v 12
  • Bees knees

Håller med cissi7006 där.  Jag förstår verkligen att ni är rädda, men jag  tror var sak har sin tid.
    och nu är det en tid att känna GLÄDJE!

angående att handla till bebis så tänker jag själv handla, skulle något hända så skulle jag sörja men såsmåningom bli gravid igen ,förr eller senare får jag min bebis, det vet jag!

• Mysmamma70
    smulan12 skrev 2011-11-06 21:52:44 följande:
    Så sant så sant. Skulle det hända kan jag inget göra. Bestämmer mig nu för att vara glad och lycklig för varje dag jag får uppleva med min lilla "smula" där inne och ska försöka att inte oroa mig. Tack cissi! Glad
    Det låter bra, njut av din graviditet! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Juli bebis 2012