• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Bees knees

Jag och min sambo har varit tillsammans i 1år 6mån ungefär.
    vi är båda 27 år.

Igår hade jag det jobbigt,blev hormonknäpp och hysterigrät över en spindel o sedan över allt möjligt.
    Stackars min pojkvän säger jag bara, han var en klippa.

jag hoppas att jag lugnar ner mig snart, jag vill ju inte behöva förklara mig för släkt o vänner.
    någon mer som är "gråtmild"?
    idag har jag dock varit lugnare.

• Sladdis
    Gurkburk skrev 2011-11-06 09:11:02 följande:
    Det där känner jag igen. Ibland vågar jag knappt gå på toa och jag tar alltid ett djupt andetag innan jag tittar på pappret. En gång lyste mitt ena finger igenom och gjorde att det för en kort stund såg ut som något rosa på pappret. Trodde hjärtat skulle stanna på mig

Jag började blöda i vecka 6 och fick missfallet i vecka 9. Det var de värsta veckorna i mitt liv. Gjorde flera VUL som inte visade något annat än att allt var ok och hjärtat slog, men egentligen kände jag nog på mig hela tiden vad som var på väg att hända. Min förhoppning är att om jag tar mig förbi vecka 6-8 utan att blöda kommer det kännas lite bättre och tar jag mig fram till vecka 12 ska jag kunna börja tro på det här.
    Usch, hoppas verkligen vi lyckas behålla denna gången.

Mitt MF var inte så dramatiskt som ditt. Jag hade mensvärk nästan hela tiden från några dagar efter ÄL och i v 5 fick jag så ont att jag nästan låg i sängen både lör o sön och sen på sön kväll kom blodet och stora klumpar. Jag blödde några dagar som mens ungefär och sen var det över. Jag blev dock så rädd att jag kontaktade mvc och fick en ny spiral insatt. Jag mådde inte så dåligt av missfallet i sig för det var så tidigt, men jag tänkte väl vidare på om jag fått missfallet långt senare. I september i år kände jag mig dock redo igen och fick spiralen utdragen och blev gravid på andra försöket.Glad 

Idag var vi i Malmö och kollade i flera olika barnbutiker. Det var underbart att vara gravid och gå runt bland vagnar, sängar och allt annat man vill ha. För en stund väntade jag barn och inte missfall. Solig
  • Gurkburk

Nu har jag fått ett udda symptom. Eller jag misstänker i alla falla att det har med graviditeten att göra då jag aldrig känt så tidigare. Långt ner i buken, i ljumsktrakten, på ena sidan har jag en konstig känsla. Det gör inte ont, känns mer stelt och nästan lite brännande känsla. Känns som mest när jag sitter ner. Någon som känner igen sig eller har en aning om vad det kan vara?

• Sladdis
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-06 12:25:08 följande:
    Sjuk...feber, ont i hals och kropp.. Suck.
    Usch. Krya på dig!!!Solig
  • Sladdis
    Tifan skrev 2011-11-06 14:51:28 följande:
    Hej på er! har varit en sväng på gynakuten idag då jag har börjat att blöda... =( läkaren kunde inte säkert säga att det var ett MF eftersom det är såtidigt än, så imorron blir det att ringa KK-mot obeställa tid för ett VUL om 1 vecka för att se hur det har gått om jag inte fortsätter oblöder mer...  Känns väldigt jobbigt att vänta!
    Tråkigt! Håller tummarna! Många här i trådarna har blött både lite och mycket och ändå har allt gått bra! Styrkekramar!{#emotions_dlg.flower}
  • s85

Jag och min sambo har varit tillsammans i tre år och förlovade i två, båda fyller 26 nu. Är lite lill-gammla av oss, så det känns naturligt att få barn nu. Vi har båda fastjobb och letar nu efter hus, så jag hoppas kunna få inreda en barnkammare till våren! Drömmer

• Blåklockan79

Hej här vill jag också vara med

Har äntligen fått ett efterlängtat +. Har BF 1/7 Då blir det min dotter storasyster som nästan 4 åring, jag hade velat ha 1½år mellan mina barn om min kropp velat som jag(vi) ville. Vi har varit tillsamman i 11 år. Bott ihop sedan 2004 och varit förlovade sen 2005 och gifta i snart 5 månader  Bor i sthlm.  

• ZoZoZ

Vitsippa80: Grattis till er efterlängtade graviditet och välkommen!

Svar på tråden Juli bebis 2012