• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Inget inatt heller..får väl pallra mig upp nu då och åka till bm istället :( bläää

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • anjiali

Inget här heller :-/. Några få sammandragningar som kändes igår kväll sen lugna gatan. Om det inte var att jag inte kan ligga på mage så skulle jag knappt tro jag var gravid när jag ligger här nu.

Inatt samma visa som natten till igår. Svettats som en gris och uppe ofta och kissat. Ingen huvudvärk åtminstone.
    Nu är det skönt att det är fredag och idag blir det till att ta det lugnt och äntligen få sällskap av min man i ett par dagar. Haft hela denna vecka planerad med saker och nu kommer helgen utan planer. Inga planer nästa vecka heller mer än bm på onsdag. Pust.
    När är det man har bf ??? 40+ 6 eller 41+0???

• millifjor

39+6 räknar de här, och man sätts igång 42+0 så det har jag nedräkning till, max 27 dagar kvar för mig, 15 kvar till BF! ingen bebis här inte, hon verkar stanna kvar, går också på toa sjukt många gånger på natten och händerna domnar hela tiden så nu måste jag sova med handskenor, lite halvskönt sådär när man är trött!

• down under

Ingen bebis här heller..Rynkar på näsan  är så jäkla trött på den här väntan nu!
    8 dagar kvar till bf och som det känns nu så kommer jag gå över i 2 veckor bara för att jävlas!
    Har inga känningar alls bara så  trött att jag bara vill gå o lägga mig och dra täcket över mig!
    Går ju tyvär inte då jag har en 1 åring och en snart 4 åring att försöka roa på dagarna!
    Inte lätt när man inte har orken eller lusten.. så mycket som pågår runt omkring med alla sjukdommar och ovissheten om hur länge min pappa och plast pappa kommer leva..
    Jag är verkligen deprimerad nu trots medicin och vet inte hur jag kommer att orka med detta.
    Jag brukar vilja åka hem från BB tidigt men just nu känns det som att jag vill stanna där så länge som möjligt så jag 
    "vila" och vara ifred.. vet att om jag åker hem så blir det totalt kaos o ingen vila..    
    Det är jättejobbigt att känna som jag gör just nu, är så trött på mina barn att jag är "villig" att ge bort dom!
    Jag bara orkar inte! Usch, o så får jag bara så dåligt samvete när jag känner så!
    Inatt så sov min tretton månaders borta för första gången.. känns så konstigt att inte ha henne här! Men jag fick ju iaf sova inatt utan störningar av henne ( hon sover i vårat sovrum) men vaknade ju ett antal gånger ändå av andra
    anledningar.. Nu ska jag lägga mig på soffan lite och vila medans sonen tittar på dinosaurieklipp på youtube..
    Grattis alla som fått sina små bebisar! Är avundsjuk!!!!

Anjiali, Ang när man har BF så är det 39+6 eller 40+0 beroende på hur bm räknar men oftast i Sverige så är det
    39+6 som gäller..
    I USA är det 40+0.         

• AAEV

Bf+7 idag och inga känningar! Det här börjar bli drygt nu...

• vermilion

Grattis Fru Sandra, en liten och Miss Murrig! {#emotions_dlg.flower}

Hoppas jag inte glömde nån. Har varit borta i nån dag och helt plötsligt ska alla bara föda barn!

Var på bedömning igår för eventuell igångsättning. Eller så sa mitt sjukhus iaf, men när jag kom till Eskilstuna så kollade dom urinen, blodsockret och blodtrycket. BARA. Blir galen, det gör jag ju hela tiden här där jag bor. Sitta och åka en timme i värmen helt i onödan är ju alltid kul.

Just nu svär jag över sambon som fan är helt död på morgonen. Fattar inte. Försökte få ut av honom när han gick och la sig ifall han behövde sova mer. Efter 20 ggr och det enda svar man får är "mmm" så är jag redo att lämna honom! Argggggh!
    Ursäkta men, jag blir lite galen.

Nähä men ha det bra och föd lite mer barn nu! {#emotions_dlg.flower}

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • momster

Vermilion sitter på sjukan nu och väntar på bedömning om igångsättning, här kollar dom hur mogen tappen är och om det finns möjlighet att ta hål på hinnorna.
    Så hoppas hoppas det har hänt en hel del så vi kan få träffa vårt lilla gos.

• chess07

Grattis till nya bebisar! !

Går in i v 40 idag! Känns som att kroppen ändå börjar förbereda sig för det som komma skall men de lär nog dröja innan det händer något!
    Idag får den gärna hålla sig kvar så den slipper fylla samma dag som sin mamma Flört

• anjiali

Down under: vet inte vad jag skall säga mer än att jag önskar att du skall få må bättre och att du kan få hjälp !!! Hoppas du skall få stanna kvar på bb och få vila ett par dagar.
    Vet din bm om hur du mår ???

Efter mitt andra barn så gick jag in i väggen ( gillar inte det uttrycket) var deppig men mest av allt jätte arg. Jag tog upp det på inskrivningen med min bm och det finns i mina papper för jag vill att det skall vara ett öppet samtalsämne. Jag vet själv tecken på när det blir för mycket, men med alla hormoner i omlopp så vill jag att vi pratar om det. Nu mår jag bra . Är bara på min vakt när vardagen drar igång med alla miljoner saker som skall göras och sömnbrist.

39+0 borde vara måndag då . 3 dagar kvar tills dotter nr ett föddes och 6 dagar kvar till tvåan föddes. Hoppas denna bebis fattar att den har samma gener och kan komma nästa vecka. Mamma har semester nästa vecka och det är ju hon som skall passa barnen. Sen jobbar hon tre veckor igen.,

Svar på tråden Juli bebis 2012