• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78
    Woogie skrev 2012-07-04 19:11:10 följande:
    Jag har tänkt på en sak angående den här väntan... Jag har lite samma känsla som när jag gick och väntade på BIM (blir det, blir det inte? Är den bara sen, eller...) och sen kommer jag på att här kommer det ju definitvit att bli något! Som att veta att man kommer få ett plus på stickan, bara en fråga om huruvida det blir idag eller om två veckor liksom. Äsch, dåligt förklarat, men det är lite skönt att längta efter något som man vet kommer att hända.
    Förstår precis vad du menar, det är liksom samma analyserande av "symptom" som om symptomen skulle dyka upp snabbare bara för att man fokuserar på dem. Och pratande om och testande av olika metoder för att "lyckas". Men absolut skönt att veta att man kommer att få en liten bebis i slutändan inom en viss tidsram i alla fall :) Tänk om man skulle gå runt och vara evighetsgravid, hua
  • Tekla78
    sanen skrev 2012-07-04 23:34:16 följande:
    har vart dålig på att skriva här men jag hoppas ni tjejer vill ge mig ett råd.har haft ett jätte tryck  neråt i flera timmar nu de illar i hela underliver och ut en bit iljumskarna.har provat både alvedon och bad men inget hjälper.har ni någon dunder kur
    Hur långt är du gången? Jag skulle ringa till BM/förlossningen och höra om de trodde att det var på G och om inte så vad man kan göra för att underlätta. Har faktiskt ingen aning, men det skulle ju kunna vara bebisen som har tryckt sig ner i bäckenet.
  • MissMurrig

Ska hem och sova nu, inga värkar... Blir igångsatt imorn om det inte sätter igång av sig själv i natt. Så imorn är jag 2-barns mamma! Sjuuuuukt, börjar bli nervös!

• momster

Morgon. Vi fick åka in en tur till förlossningen i går kväll. Lille mannen hade knappt rört sig under dagen och jag fick vidriga flytningar som jag inte vet vad det är.
    När barnmorskan känner tror hon först att han vänt sig så han ligger med rumpan neråt. Men allt visar sig till slut vara jätte bra och han låg med huvudet neråt. Fick även oxå veta att jag hade sammandragningar jag inte känner så kroppen hade börjat arbeta med förlossningen även om jag känt mej helt ogravid i går och bara mått piss. Så har det inte satt igång sig själv i morgon hoppas vi det kan bli en igångsättning iallafall. Känner mig Inge gravid i dag heller just bara illamående :/

• anjiali

Momster: skönt att allt såg bra ut tillslut.

Har haft huvudvärk hela natten, kissar hela tiden och sovit fruktansvärt dåligt. Känns halvkul att åka på utflykt med denna huvudvärk . Hoppas det släpper vid frukost. Imorgon skall jag vara hemma och ta det lugnt. Ser fram emot det . Är så less på att vara själv med barnen hela tiden. Dom bråkade hela dagen igår och stora tjejen var så otrevlig och respektlös flera gånger. Tillslut blev jag så förbannad så jag skrek hysteriskt . Hade god lust att slänga ut båda ungarna ur bilen och köra där ifrån. Sen var dom som ljus resten av kvällen och ångerfulla.
    Pust !!! Undra hur denna dagen blir.

• chess07

Tekla78: Dem där huggen är så obehagliga när dem kommer! Jag undrar om det är bebis som trycker till nedåt så någon nerv kring tappen påverkas?
    Molvärken gav sig inatt iaf men kommer och går, men nu får bebis gärna vänta för sin egen skull då ja fyller år imorrn! Vore kul om den får en egen födelsedag Flört

Hoppas ni får en fin dag allihop! VI beger oss ut på sjön med båt och hund och stannar ute till ikväll och njuter!

• grahnkotten

Jag har också ökade ilningar och tryck neråt, men tror endast det är bebis som trycket på.. Kanske kommer åt någon nerv ibland eller urinblåsan!
    Inatt jägare jag sovit så dåligt, vaknat hur många gånger som helst. Svettas som en gris, och illamående..! Blä! Hoppas dagen blir bättre! :)

Svar på tråden Juli bebis 2012