• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07

ojoj va mycket bebisar det kommer nu!
    Grattis!!!

bf -5 idag, tryckande värme i dalarna så idag är fläkten en god vän!

• Engla80

Har nu haft semester i en vecka och börjar undra om jag verkligen ska klara av att vara två barns mamma... 

På bara en vecka har dottern blivit klängig och surar/böllar ett par gånger om dagen... Jag skäller och får dåligt samvete om vart annat för jag VET ju att det beror på omställningen från full aktivitet hela dagen på dagis till betydligt lugnare liv hemma med mig! Hon vill/kan inte leka själv utan är såååå himla på hela tiden och jag orkar inte... Maken jobbar tills lilleman kommer så mycke hjälp får jag ju inte dagtid. 

Idag har vi redan hunnit med en utflykt och sen köpte vi färg för att göra stjärnor på dotterns rum. Affären hade inga färdiga shabloner och när jag skulle göra egna kunde dottern inte låta mig va 1 sekund... Summan blev att jag skällde och hon surade varpå jag nu bölat i en timme... och några stjärnor blir det inte på väggarna idag! Gråter

Känner mig så sjukt låg och otillräcklig!! 

• HannaVirrpanna

Hej alla! Börjar som vanligt med ett grattis till alla nya bebisar! Inte ett dugg avis jag inte...
    Ligger i en blöt pöl i soffan (som inte beror på vattenavgång utan svett) och är väldigt tacksam att sambon har semester! Han kommer dock bara vara ledig veckan ut från fotbollen så jag har tre timmar per dag som jag är ensam med sonen, fast det börjar nästa vecka. Det ska man väl stå ut med? (ni gör det bra som är hemma med barnen ensamma!!)

Igår hade jobbet ordnat en babyshower till mig och en annan kollega som ska ha barn samma dag som mig! Det var så himla mysigt och god mat var det!! Fick en påse med tidningar, tryfflar och massa gott! Som man kan underhålla sig med tills det är dags :) älskar mina kollegor som är så himla fina!

Har hört att man som omföderska ska få förvärkar som gör ont... Får alla det eller? Hade inte en enda med mitt första... Sen undrar jag hur mycket snabbare det går att föda tvåan? Min första gick på 8 timmar från första molvärk... När ska man då åka in?? Nog för att det nog bara är en enda stor fis där inne...

• anjiali

Vad fin hon är maryveken.

Någon mer än jag som har svårt att komma till ro ??? Borde vila men känner mig rastlös och lite orolig på nått vis.
    Blir lite små Depp på att känna så här.

• chess07
    anjiali skrev 2012-07-07 13:55:58 följande:
    Vad fin hon är maryveken.

Någon mer än jag som har svårt att komma till ro ??? Borde vila men känner mig rastlös och lite orolig på nått vis.
    Blir lite små Depp på att känna så här.
    samma här! känner mig rastlös och vill bara att förlossningen ska sätta igång så man får träffa pyret någon gång... bf -5 idag, hur ska de gå om man går över 2 veckor?! sambon kommer bli tokig på mig...!!
  • anjiali

Jag vågar inte tänka på att gå över tiden :-/. Fy vad jobbigt. Mannen kommer jobba tills bebis kommer och jag har varit själv med barnen sen den 9 juni. Pust.
    Nu har jag ju städat och tvättat klart om inte bebis kommer så lär jag ju behöva göra om allt.
    Har packat ner lite mera i väskan. Tror bara det är varm tröja som saknas och bärsjalen som hänger på tork. Men den klarar jag
    mig utan .

Har ni köpt bröstvärmare ??? Haft med de andra barnen men de är ju födda på vintern.

• momster

Tack för alla grattis.
    Nu ligger vi i sängen på avd 37 och väntar på mormor som kommer med de stolta stora syskonen.

Svar på tråden Juli bebis 2012