• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Nicolee

Nicolee: här är en TUNG till! Har gått upp 22kg :S från 65-87 just nu hoppas jag bara att jag slipper gå över 90kg.... Och jag s var så nöjd med min kropp innan denna graviditeten... Blääää[/quote]

Haha Åh!! Jag var också relativt nöjd med min kropp iaf, nu vill jag bara skrika och gråta när jag ser mig i spegeln. BF om typ 17 dagar så hoppas det inte blir så många kg till. Hade lagt på mig 1 kg på 3 veckor idag när jag va hos BM. Det ända positiva med kroppen är att jag fått större bröst. Hade inte så mkt på mina tidigare ca 55 kg. Men större rumpa och lår va det sista jag behövde :p

• ToKar
    MissMurrig skrev 2012-07-05 20:04:44 följande:
    God kväll damer. Ligger och snusar bebis på BB jag! Värkarna kom igång av sig själva runt 2. Då ville jag åka in för de blev ondare väldigt snabbt. Vi kom in till förlossningen 03.30, och jag var öppen 4 cm när hon kollade runt 4-tiden. Jag bad om epidural och fick den kanske halv 5..? Men tyckte inte det hjälpte något, hon kollade runt 5, och jag var helt öppen, så därför hjälpte inte epiduralen. Hade bara lustgas men använde den på var 3e värk ungefär, tyckte man blev så yr av den. Huvudet hade dock inte sjunkit ber så jag fick vara helt öppen i ett par timmar, tappade lite kontrollen tyckte jag, förra gången öppnade jag knappt munnen, nu skrek jag och bajsade ner mig, och hade panik. Men allt gick ju fort, Liam föddes kl 06.50 och,håll i er! Vägde 4510g och var 53,5 cm lång. Inte undra på att det gjorde ont!! Men han är världens finaste, och det kan jag säga utan att favorisera ett av mina barn, för de är identiska! Tänkte stanna 2 dagar, men det är fullt så jag får dela rum, Marlene doesn't share... så jag åker nog hem imorn em. Kass mat är det också! Sajo, åk till Varberg! Östra o Mölndal är inga hittar nu när det är så knökat, o säkert ont om personal pga semestrar.

Stort grattis!! :) ...oj så jag skrattade när jag läste att du under förra förlossningen inte öppnade munnen men denna gång skrek, bajsade ner dig och fick panik. Det är nog så det kommer bli här också antar jag, haha. Skönt att allt gått bra ändå
    Jag har smått panik över barnvakt. De som är närmast bor 12 mil härifrån och om inte de kan så vet jag inte alls hur vi gör. Hoppas bebisen väljer att titta ut vid rätt tillfälle... vi är nyinflyttade på landet, ganska taskigt scenario. Vi får ta det som det kommer helt enkelt
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-07-05 20:34:41 följande:
    Grattis MissMurrig till pojken din!

Men jag har jätte bra järnvärden nu då jag tar en tablett om dagen, så jag vågar inte överskrida det, sen är det ju inte långt kvar för mig, så jag låter det vara som det är. Men jag håller med dig, hellre lite lös än stenhård. Ibland känns det dock som om man ska göra i brallan, och det är mindre upphetsande, speciellt då man inte är hemma.

Köpte den på lovemilk.se Såg jätte skön ut och fin var den oxå.
    Du som även är tradera freak precis som jag, så kan du ju hitta lite där med. Men utbudet just nu ikväll var inte så märkvärdigt tyckte jag.

Man kanske inte ska experimentera med järnet, men jag har också jättebra värde men tar 2st varannan - var tredje dag och det sätter fart på magen. Tar jag bara en så kan jag inte skita alls! Tyst

Ja jag kollar Tradden väldigt ofta, är på jakt hela tiden Flört men det är precis som du säger lite stiltje där just nu...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • grahnkotten

Grattis missmurrig! Roligt att läsa allas förlossningsberättelser.. Jag längtar, samtidigt som jag inte vill gå igenom det! En konstig känsla, lite längtan att få vara med om en förlossning samtidigt lite läskigt då man inte har en aning om hur allt kommer att vara!

Jag har också varit riktigt risig i magen de senaste dagarna! Hoppas det ge sig snart! Sov super dåligt igår natt, var som en bastu! Hoppas på en bra natt i natt!
    God natt ladies! :)

• Alemonia

Kul med förlossningsberättelser och grattis till bebisar!

I natt som var fick jag springa på toa varannan timme fram till morgonen då jag fick sova lite längre. Jag hoppas på bättre sömn nu eftersom jag inte alls druckit lika mycket.

Det där med ont i ryggen är bekant för min del också men förutom sammandragningar har jag inga indikationer alls på att det är på gång.

Det får GÄRNA starta nu i natt för nu vill jag verkligen inte vara gravid längre samt längtar efter bebisen.

• Alemonia

Kul med förlossningsberättelser och grattis till bebisar!

I natt som var fick jag springa på toa varannan timme fram till morgonen då jag fick sova lite längre. Jag hoppas på bättre sömn nu eftersom jag inte alls druckit lika mycket.

Det där med ont i ryggen är bekant för min del också men förutom sammandragningar har jag inga indikationer alls på att det är på gång.

Det får GÄRNA starta nu i natt för nu vill jag verkligen inte vara gravid längre samt längtar efter bebisen.

Svar på tråden Juli bebis 2012