• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08

Grattis En liten till flickan!!

Roligt att läsa era berättelser!!

Ja, det här med gaser ja. Ungarna blir som tokiga när jag släpper väder. Jag säger då att jag inte vill kväva bebisen. Men vi då säger ungarna, ja ni kan ju dra ner ett fönster då vi sitter i bilen t.ex och det kan ju inte bebisen. Det är hemskt vad det stinker ibland. Men jag är ju tvungen att dricka laktulos eftersom jag blir så hård i magen annars. Men den sista tiden har jag varit lös. Så jag tror att järnet och laktulosen gör sitt när det gäller gaserna och dofterna.

Köpte en SÅ fin amningsklänning på nätet idag!! Vi är ju bjudna på två bröllop nu i sommar, så då vill man ju  ha nåt fint att sätta på sig och samtidigt kunna amma utan att dra upp hela klänningen. 

• millifjor

Sådärja, nu har jag ränt runt på stan en sväng o sen har jag även målat badrummet fick ett par förvärkar efter det men nu är det borta, suck! vill inte vara gravid längre...

• Engla80
    FruSandra skrev 2012-07-04 19:39:57 följande:
    Tack alla!
    17.20 bestämde sig våran Vilgot att han ville se världen.
    3270 g och 49 lång 35 runt huvudet.
    Vi mår alla bra och ammar för fullt. Han tog bröstet på en gång.*
    GRATTIS!! :)
  • Engla80

Härligt med förlossningsberättelser!! Grattis igen :)

Själv har jag och dottern hälsat på vänner som har en son i samma ålder. Äntligen fick tösen leka lite med kompis... En mega preggo mamma klarar ju inte riktigt med samma fart som dom Obestämd 

Har lite ömmande i ryggslutet men tror bara det beror på dagens sitt ställningar. Tror slemmisen lossnat under ett par dagar nu, ljust "snor" i trosskyddet har skymtats frekvent. Men det vet vi ju att det inte behöver betyda mycke...  Känns som pågen bestämt sig för o stanna även över denna helg!

Imorgon blir det lugnt hela dagen, lite trädgårds jobb kanske om vädret tillåter och annars ska hallen och dotterns rum städas! På kvällen ska vi träffa släktingar som fick sin baby för ca 2 veckor sen!! Så lite snussande får jag ändå Skrattande

• Trolla75

En liten & fru Sandra - grattis till era bebisar!

snoffsan08 skrev 2012-07-05 18:03:26 följande:
    Grattis En liten till flickan!!

Roligt att läsa era berättelser!!

Ja, det här med gaser ja. Ungarna blir som tokiga när jag släpper väder. Jag säger då att jag inte vill kväva bebisen. Men vi då säger ungarna, ja ni kan ju dra ner ett fönster då vi sitter i bilen t.ex och det kan ju inte bebisen. Det är hemskt vad det stinker ibland. Men jag är ju tvungen att dricka laktulos eftersom jag blir så hård i magen annars. Men den sista tiden har jag varit lös. Så jag tror att järnet och laktulosen gör sitt när det gäller gaserna och dofterna.

Köpte en SÅ fin amningsklänning på nätet idag!! Vi är ju bjudna på två bröllop nu i sommar, så då vill man ju  ha nåt fint att sätta på sig och samtidigt kunna amma utan att dra upp hela klänningen. 
    2 järntabletter åt gången räddade min mage från att stoppa upp helt o hållet, hellre lös än tvärhård.

Amningsklänning, nu blev jag nyfiken... Är på jakt jag med... vart hittade du den?
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • MissMurrig

God kväll damer. Ligger och snusar bebis på BB jag! Värkarna kom igång av sig själva runt 2. Då ville jag åka in för de blev ondare väldigt snabbt.

Vi kom in till förlossningen 03.30, och jag var öppen 4 cm när hon kollade runt 4-tiden. Jag bad om epidural och fick den kanske halv 5..? Men tyckte inte det hjälpte något, hon kollade runt 5, och jag var helt öppen, så därför hjälpte inte epiduralen. Hade bara lustgas men använde den på var 3e värk ungefär, tyckte man blev så yr av den.

Huvudet hade dock inte sjunkit ber så jag fick vara helt öppen i ett par timmar, tappade lite kontrollen tyckte jag, förra gången öppnade jag knappt munnen, nu skrek jag och bajsade ner mig, och hade panik. Men allt gick ju fort, Liam föddes kl 06.50 och,håll i er! Vägde 4510g och var 53,5 cm lång. Inte undra på att det gjorde ont!! Men han är världens finaste, och det kan jag säga utan att favorisera ett av mina barn, för de är identiska!

Tänkte stanna 2 dagar, men det är fullt så jag får dela rum, Marlene doesn't share... så jag åker nog hem imorn em. Kass mat är det också!

Sajo, åk till Varberg! Östra o Mölndal är inga hittar nu när det är så knökat, o säkert ont om personal pga semestrar.

• momster

Grattis missmurrig !!!
    Sj hoppas jag vi får snosa bebis i morgon. Då ska vi på koll och förhoppningsvis igångsättning igen Men känns tyvärr inte allt för lovande.

• anjiali

Äntligen hemma från tjolaholm. Traskat runt i värmen och svettats som en gris. Fy fan vad jobbigt det var. Sen glass paus. Sen en tur till espevik strand och sen stuga å hem igen. Hemma laga mat, duscha. Nu sitter jag i soffan å är aptrött. Haft ett par onda sammandragningar men det ger sig säkert bara överansträngd. Hur skulle man orka föda barn nu liksom ???

Nu lämnar jag inte soffan. Hade önskat mig en kateter så jag slapp gå och kissa.

Hur svullen får man bli innan man ringer bm ???

• SaJo81
    MissMurrig skrev 2012-07-05 20:04:44 följande:
    God kväll damer. Ligger och snusar bebis på BB jag! Värkarna kom igång av sig själva runt 2. Då ville jag åka in för de blev ondare väldigt snabbt.

Vi kom in till förlossningen 03.30, och jag var öppen 4 cm när hon kollade runt 4-tiden. Jag bad om epidural och fick den kanske halv 5..? Men tyckte inte det hjälpte något, hon kollade runt 5, och jag var helt öppen, så därför hjälpte inte epiduralen. Hade bara lustgas men använde den på var 3e värk ungefär, tyckte man blev så yr av den.

Huvudet hade dock inte sjunkit ber så jag fick vara helt öppen i ett par timmar, tappade lite kontrollen tyckte jag, förra gången öppnade jag knappt munnen, nu skrek jag och bajsade ner mig, och hade panik. Men allt gick ju fort, Liam föddes kl 06.50 och,håll i er! Vägde 4510g och var 53,5 cm lång. Inte undra på att det gjorde ont!! Men han är världens finaste, och det kan jag säga utan att favorisera ett av mina barn, för de är identiska!

Tänkte stanna 2 dagar, men det är fullt så jag får dela rum, Marlene doesn't share... så jag åker nog hem imorn em. Kass mat är det också!

Sajo, åk till Varberg! Östra o Mölndal är inga hittar nu när det är så knökat, o säkert ont om personal pga semestrar.
    Grattis till pojken MissMurrig=) och jaaa, så länge det inte blir dunderakut att åka in så blir det Varberg.... (tror inte att det blir så akut med tanke på att BM säger att jag är som en förstagångsföderska )
  • snoffsan08

Grattis MissMurrig till pojken din!

Trolla75 skrev 2012-07-05 19:43:36 följande:
    En liten & fru Sandra - grattis till era bebisar!

2 järntabletter åt gången räddade min mage från att stoppa upp helt o hållet, hellre lös än tvärhård.

Amningsklänning, nu blev jag nyfiken... Är på jakt jag med... vart hittade du den?
    Men jag har jätte bra järnvärden nu då jag tar en tablett om dagen, så jag vågar inte överskrida det, sen är det ju inte långt kvar för mig, så jag låter det vara som det är. Men jag håller med dig, hellre lite lös än stenhård. Ibland känns det dock som om man ska göra i brallan, och det är mindre upphetsande, speciellt då man inte är hemma.

Köpte den på lovemilk.se Såg jätte skön ut och fin var den oxå.
    Du som även är tradera freak precis som jag, så kan du ju hitta lite där med. Men utbudet just nu ikväll var inte så märkvärdigt tyckte jag.

Svar på tråden Juli bebis 2012