Grattis till alla (standardstart på inlägg nu känns det som :p)!
I morse fick min man ett sms, hans storasyster fick sin lilla tös i natt, 6 dagar för tidigt och hon var beräknad 1 dag före mig, enligt min räkning, 6 dagar enl. BM. Jag var ju på taktilmassage igår och han varnade mig för att det kunde röra upp en massa känslor med de hormoner som blir "upprörda" av massagen, men jag märkte ingenting, inte igår iaf.
Idag på eftermiddagen blev jag irriterad på mannen för att jag tycker att vi gör för lite tillsammans. Det han gör, som att köra skräp till tippen, måla garderobsdörrar, klippa gräs och sånt, är ju också viktigt och bra, men jag saknar att ha honom inne nu och jag tror inte att han helt förstår den känslan. Jag vill att vi städar, tvättar, fixar BB-väskan och sånt "tråk" tillsammans och under samma tak. Jag är själv med en prepubertal snart-11-åring och en envis, viljestark snart-2-åring samtidigt som jag är höggravid, har en klämd ischiasnerv och är tung, klumpig, långsam och lynnig. Blääääääää... Måtte hon komma ut snart!
Jag vet att de första veckorna kommer att vara jobbiga då jag har mycket känslomässiga problem med stora omställngar i hormonerna, men sen kommer det ju att bli bättre och bättre. Det värsta nu är ju också att han kommer att jobba till den stund/dag vi ska in på BB eftersom han inte får ledigt innan, och han kommer bara att vara hemma de två veckorna, sedan är det tillbaka till jobbet igen. Det gör att jag inte har någon vilotid alls nu i princip. Jag vilade mer när jag jobbade 25% och var sjukskriven, för då var G i skolan och N hos dagmamman, men nu har jag semester och G har sommarlov och därför är även N hemma. Tack och lov att jag har sandlådan iaf :o) Eller snarare att N har den, och att det är sommar.
Fick hem TENS:en härom dagen men jag har inte hunnit prova den än. Hur känns det, är det som elstötar eller mer som vibrationer, eller hur är det? Jag fixar nämligen inte stötar, stora eller små.
Nu ska jag se Life before birth på TLC. Kram på er alla!