• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75
    smulan12 skrev 2012-07-09 04:21:18 följande:
    Ligger nu och myser med min son som bestämt sig för att vara lite vaken. :) älskar min nya roll i livet!
    Låter ju helt underbart! Skrattande visst är den känslan det bästa som hänt!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    Snoffsan- Stort lycka till idag, tänker på dig!
    Kram
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • ZoZoZ

Är glad att jag var klok nog att gå och lägga mig på en alvedon så jag somnade runt midnatt trots att jag förstod att det var på gång och att jag hann få lite sömn i varje fall... Vaknade vid tre igen och ligger sedan dess med en ljuvlig, elektrisk värmefilt och klockar värkar med jämna mellanrum för att ha något att roa mig med. Hoppas dock på att lyckas somna om en liten stund till i varje fall, men känner ingen större förhoppning. Värkarna kommer nu var 4-5 min. varar runt en min. Det är så spännande! Jag längtar så efter vårt tredje lilla underverk!

• anjiali

Igen . Förvärkarna slutade vid halv ett och nu finns det inte en minsta känning.
    Sovit har jag visserligen gjort .
    Den luriga trean !!! Så här har jag inte haft med mina andra. Klockade igår ca 1 minut långa och mellan fem och sju minuter emellan. Kännbara men helt överkomliga.

Ja ja ny dag nya äventyr.

• froggyL

Lika lugnt här, trots uppror i magen innan sängdags. Nä, än ställer jag inte in mig på överburenhetskontrollen. För långt dit... (1,5v typ) eller fick lära mig att de inte gör kontroll längre, utan man blir igångsatt direkt :) tidigare kunde man ju få återkomma igen >Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*

• SaJo81

Vaknade idag med typ kramp i hela bäckenet....fy satan vad oskönt detvar! har sedan karln gick till jobbet dessutom fått dela säng med mina andra två grabbar som tar betydligt mer plats en den stora :P
    Har ont i hela kroppen....förutom det ingenting....inga sammandragningar, inga värkar ingenting!

På lördag åker mina goa kottar till sommarstugan en vecka med mormor och morfar! då blir jag och karln ensamma hemma om inte bebis har behagat komma ut förstås...
    Ska bli både skönt och vemodigt.....en vecka är ju en evighet ifrån sina goa ungar....men samtidigt så behöver jag vilan (och jag är ju beräknad till den veckan så jag kanske faktiskt kommer föda barn) 

• down under

Trolla, hittar absolut på något nån dag! Lekplats blir nog bäst för mina barn skulle inte sitta stilla på nåt cafe!

Ska  till BM kl 11 idag får se vad hon säger.
    Ska ha en vikare som jag aldrig sett förut.. hmm ska fråga henne om hon kan göra en hinnsvepning.
    Har haft lite onda förvärkar i helgen men inget som hållit i sig och slemproppen har kommit i omgångar.
    Hoppas det startar snart! 5 dar kvar till bf.

Bad min sambo känna efter om han kunde känna min livmodertapp i lördags då jag inte kan nå själv     
    och han kände ett hål som han fick in 2 fingrar i men kände inga kanter så det verkar som att tappen är utplånad..och jag verkar vara öppen 2-3 cm.. han kunde känna bebisen greja där inne på andra sidan hinnan..
    Så hoppas att bm kan kolla idag och se om han känt rätt!      

Svar på tråden Juli bebis 2012