• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SommarDahlia

BF idag och här händer INGENTING! Hade så hoppats bli av med magen och dessutom få ha mannen hemma i fem veckor nu (två v. pappaledigt och sen börjar hans 3v. semester ) Det enda positiva är väl att för varje dag bebisen stannar så sparar sambon en semsterdag som kan tas ut typ i höst om vi ska flytta eller bara vill ha en mysig vecka. Har iaf totalt gett upp hoppet om bebis idag.... Vilket innebär att jag måste ringa MVC imornbitti och hoppas att dom har en tid till mig i veckan...

Jag hade aldrig några problem med amingen förra gången. Inga sår och ingen smärta utöver att amningen ger sammandragningar i början. Hoppas innerligt på lika mkt tur denna gången.

Förresten ni som fått era små som har barn innan, hade ni valt BVC innan eller ska/har ni ringt och skrivit in er nånstans nu i efterhand? Eller har ni automatiskt blivit kallade där syskonet är skrivit?

Vi har ju bestämt att bebisen ska heta Hilmer eller Iris, beroende på om det är en flicka eller pojke. Frågade sonen för en stund sen va han tyckte bebisen skulle heta. Hans svar blev; Himmler. Hm... Kanske inte! :) Får nog öva öva öva på HILMER om det blir en pojke, för inte vill vi att sonen tror att lillebror heter samma som Hitlers nära vän...

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • froggyL

Ang BVC fick jag en lapp från mon bm om val av BVC. Förra gången tillhörde vi bara...men som det är nu har vi valt och när barnet sen är fött ska vi ringa dit, så blir det väl hembesök som sist. Har nu vilat bort en timma iaf från denna tråkiga gråa dag. De andra har varit på kalas och kommer närsomhelst. Det räcker med övertid nu. Blir ju psykiskt knäckt! Trots övertid 13 dagar förra graviditeten..

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • anjiali

Har också vilat bort större delen av dagen. Bortsett från lite ogräsrensning.
    Nu är det så lugnt i magen igen . Lite fötter som trycker. Om det inte varit för den stora kulan som är i vägen så hade jag knappt trott jag var gravid.
    Idag är dagen då vattnet gick med min första tjej (38+6) och hon föddes som imorgon (39+0). På torsdag är dagen då min andra tös föddes.
    Så det är svårt att inte hoppas på att denna tredje lilla tös borde titta ut i veckan. Det är ju samma pappa å allt.
    Dumt att hoppas :-/.

• SaJo81
    SommarDahlia skrev 2012-07-08 12:20:21 följande:
    Vi har ju bestämt att bebisen ska heta Hilmer eller Iris, beroende på om det är en flicka eller pojke. Frågade sonen för en stund sen va han tyckte bebisen skulle heta. Hans svar blev; Himmler. Hm... Kanske inte! :) Får nog öva öva öva på HILMER om det blir en pojke, för inte vill vi att sonen tror att lillebror heter samma som Hitlers nära vän...
    hihihi=) gott at få skratta av sig lite!

Har precis haft ett monsterslagsmål med mina två EXTREMT trotsiga 3 åringar.....dom hade tjatat rätt hyfsat om en macka och när vi sen satt i köket och skulle äta vägrar dom ens smaka på mackan, dom vill ha mjölk men när jag hällt upp den vill dom inte ha det utan yoghurt som jag också heller upp men då vill dom ha mariekex....höll på att få mig ett ordentligt spel....två timmar i köket för att få dom att smaka på sin macka åtminstone innan dom fick gå från bordet....ser fram emot deras 6års trots som dom kommer få lagom till bebben i magen får sin 3års trots... *jippie*

Tålamod har jag dåligt med innan också och nu under graviditeten har jag verkligen inte haft nåt....

11 dagar kvar till BF och jag tycker fasiken det räcker nu...fast jag börjar få kalla fötter inför förlossning med så jag är lite ambivalent! 
  • Emmizen80

Hej på er. Sitter nu i rummet med en sovande Gustav i famnen. Helt otroligt härligt! Som jag skrev gick vattnet kl 2:00, värkarna kom vid halv fyra och var då regelbundna med ca 10 min mellan varje. Intensiteten blir fort mkt värre. Kl halv 8 väcker i dottern och maken kör henne till mormor och morfar. Kl 9 blir vi inskrivna på förlossningen och jag är öppen 6 cm. Det gör jävligt ont och jag får lustgas. Kl 10:13 föds en 50 cm lång och 3540 gram tung pojke vid namn Gustav. Spricker lite och får sy tre stygn. Vi mår bra båda två. Just nu är maken på väg att hämta hit den stolta storasystern?

• Alemonia

Nu äntligen tror jag bestämt att det är på gång även för min del.
    Jag vaknade vid fem av lite värkar men somnade om och sov till klockan passerat tio men nu på dagen har jag känt en del. Dessutom gör det nästan ont när maken lagt handen mot magen.
    För tillfället är jag ensam hemma då jag inte ville vara själv med dottern (snart fyra) när maken skulle iväg en stund. Han är bara en kvart bort med bil så jag är inte orolig och dottern är hos farmor och farfar och har packa för att kunna sova där i natt om det nu blir så att det faktiskt händer något mera än att det är förvärkar.

Jag ser fram emot att få höra hur det gått för dig Emmizen!

Gällande BVC så frågade min BM vilken vi tillhörde så hon skickade infon rätt. Eftersom jag bor lite ute på landet så har jag närmare till dem inne i Norrköping men trivdes bra med BVC förra gången och dessutom vet jag att de ibland har mottagning nära där dottern har sin förskola så det blir bra denna gången också (en dag i veckan har de även mottagning på samma ställe som ÖF och det en dag med babycafé).

• froggyL

Lycka till Alemonia, hoppas på att det blir nåt nu då.

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
Svar på tråden Juli bebis 2012