• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07
    eken skrev 2012-07-08 15:36:53 följande:
    Grattis till alla nya bebisar. Längtar så mycket själv tills jag får träffa vår knodd.

Har fått ett stick på foten (tisdags) och foten är såå svullen. Herregud, trodde inte att foten kunde bli svullnare med tanke på graviditeten. Fått antibiotika och väntar bara på att svullnaden ska gå ner...inte behöver jag väl ringa förlossningen, dom kan väl inte göra så mkt? Är på BF+5
    Du har inte fått en inflammation i foten då? Är den bara svullen eller är den röd och varm också?
  • eken

Den är både varm och sen runt sticket är den röd-blå. Så fort jag går så svullnar den upp ännu mer så det är verkligen högläge som gäller för mig. Tänkte ringa min BM i morgon både för att få in penicillin kuren i min journal och för rådfrågning

• chess07
    eken skrev 2012-07-08 16:13:17 följande:
    Den är både varm och sen runt sticket är den röd-blå. Så fort jag går så svullnar den upp ännu mer så det är verkligen högläge som gäller för mig. Tänkte ringa min BM i morgon både för att få in penicillin kuren i min journal och för rådfrågning
    det låter absolut som du fått en infektion i där. Fortsätt med högläge och imorrnbitti ringer du som du säger till bm.
  • smulan12

Ligger och ammar nu och nästan gråter. Det gör så fruktansvärt ont. När jag ammar med det andra bröstet är det hur mysigt som helst. Men denna är lite av en innis och har inte hämtat sig alls så bra som den andra. Ajaj!!

• EllaBella02

Jag förstår precis hur det känns. Men nu efter 2 veckor så börjar den faktiskt bli okej. Men köp en sådan där napp att sätta på om det blir för överjäkligt, för man ska ju inte behöva plågas. Idag är mitt BF och lilla Elise fyllde 2 veckor 17:47 : )

• MissMurrig
    smulan12 skrev 2012-07-08 17:08:33 följande:
    Ligger och ammar nu och nästan gråter. Det gör så fruktansvärt ont. När jag ammar med det andra bröstet är det hur mysigt som helst. Men denna är lite av en innis och har inte hämtat sig alls så bra som den andra. Ajaj!!
    Trodde det var jag som hade skrivit det. Grät i 3 timmar igår kväll och imorse för han ville amma heeela tiden. Har smår sår på båda vårtorna, men värst på innis, den får han ju suga hårdare på för att den ska "poppa" ut. och den blir HELT SNED... har läst lite, och då betyder det att bebisen har fel grepp, men varför blir det rätt på andra bröstet? Och t.o.m. med amningsnapp blir den sned.. det kan han väl inte styra ver då?

Går lite lättare idag för mjölken börjar rinna till ordentligt, så han äter liiite mer sällan, men fortfarande minst en gång i timmen, i ca 20-40 min, sedan har han en paus på 10-30 minuter, så vill han äta igen....

Tror han har lite ont i magen ibland och tror att han vill äta, men egentligen behöver han bajsa. 
  • MissMurrig
    Mijab skrev 2012-07-07 00:02:54 följande:
    Idag 6/7 föddes våran tös Noelia kl 13:38! En liten knubbis som väger 4075g o e 51 cm lång! Helt overkligt att denna dagen har kommit! Overkligt!!! Men jag älskar varje minut :)
    Vart födde du? Tänkte att vi kanske var på BB samtidigt eftersom du också bor i göteborg och bi fick vår pojk den 5/7. Fast iofs vi åkte hem vid 17 den 6e, så då borde du ganska precis ha kommit till BB... 
  • smulan12

Jag hade napp till den på bb. Tror det är därför jag har så ont nu. För fick blåsor av att amma han med den. Men ammar jag dent bröstet ofta gör den mindre ont för då är den fortfarande mjuk. Så jag har en napp men vill låta bli den.
    Usch missmurrig. Låter som du har det värre än mej. För min del är det dom första minutrarna som är ett helvete och sen gör det "bara" jävligt ont. Men jag försöker amma det bröstet så ofta som möjligt och det känns bättre efter ett tag.

• Tekla78

MissMurrig, kanske ligger han liite för långt åt ena eller andra sidan när du ammar på ena bröstet så det blir snedbelastning? Hade så med min förste och det gjorde sjukligt ont! Har ni någon amningshjälp där ni bor? Vi har ett amningscentrum dit man får komma och visa hur man gör och visa bröstvårtorna så att de kan guida rätt.

Svar på tråden Juli bebis 2012