• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Jag tycker inte det är som stötar, det finns olika program..en med ett med "surr" och ett med ryck.. Sedan också en massa andra olika varianter! Men det blir absolut inte stötar, det är hela tiden du som bestämmer hur mycket styrka som du vill ha, stanna när du tycker att det känns ok.. Det ska inte vara obehaglig! :) prova dig fram, själv gillar jag det vanlig "surret" brukar vara program 1 eller det program som växlar mellan surr och ryck.. Men det är olika som sagt så prova sig fram! Men det är inget farligt eller obehagligt om du frågar mig! :)

• enilorac81

Hello. Nu har det gått en vecka sedan vi fick vår lilla Elias. Lever i en bubbla men samtidigt har vi haft mycket vänner över.

FruSandra, skönt att ditt avslag försvunnit. Jag har fortfarande kvar, även om det är som på slutet av mensen. Känner att de små stygnen som hon sydde för de inre blygdläppsarna kliar, så hoppas de är på väg att trilla av. Kan känna att det svider lite så tror att ett stygn ramla av lite tidigt...men hoppas det läker snart. Jag ska sova med rumpan bar i natt med en handduk i sängen så får vi se om det hjälper.

Själv hade jag ju tur med att spricka på "snälla" ställen, dvs några stygn på de inre blygdläpparna så att kissa gjorde aldrig ont för mig inte heller nr 2. Det kan också bero på att jag fick tabletter mot förstoppning så har liksom sakta men säkert vågat göra nr 2, även om jag var rädd i början.

Babybluesen har försvunnit...tror jag

Sov gott allihopa!

• Emmizen80

Hej på er och ett jättegrattis till alla nya små bebbar! Själv ligger jag klarvaken sedan kl 02:00. Jag vaknade och behövde kissa, trodde jag. Kunde inte hålla emot och det rann massa. Det rann längs benen hela vägen från sängen till toaletten där det blev en pöl innan jag kunde sätta mig. Troligtvis har mitt vatten gått. Ringde till förlossningen som bad mig återkomma efter 30 min för att meddela om det rinner mera. Ringde och fick en tid där i morgon kl halv elva för en kontroll om inte värkarna kommit igång och jag vill åka in innan dess. Har nu packat lillemans saker till bb, dotterns väska till mormor och morfar, min är inte klar eftersom dottern ligger i vår säng och sover för fullt. Vill inte väcka henne! Är fortfarande osäker på om det är vattnet som gått eller inte, men det lär jag väl vara tills efter en undersökning. Håll tummarna nu att vi har vår grabb hos någongång i morgon.

• anjiali

Emmizen : oj vad spännande !!!

Det kommer bebisar hela tiden ju (kanske inte så konstigt ).

Inte min dock. Men inatt har jag sovit . Så skönt !!! Bara kissat tre gånger. Men somnat om bums. Har lite ont i mat magen nu på morgonen :-/. Hoppas inte jag blir sjuk.

Imorgon börjar den "magiska" veckan då mina andra barn föddes. Nu får vi se om denna lilla skrutt tänker följa mönstret eller ej. Efter gårdagens lugn och absoluta symtomtorka är jag tveksam. Det blir väll som de olika skräck historier man hört att trean kommit flera veckor efter jämfört med sina syskon.

• froggyL

Hoppas Emmizen! Spännande!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • Tekla78

Håller tummarna Emmizen. Jag har heller inga känningar. Vaknar varje morgon och tänker: nähä inte inatt heller... Ännu en dag. Det var gott med ananas igår, men läste på en sida att man behöver ca 7 ananasfrukter för att det ska ha effekt Idag blir det räkmacka till lunch. Det som verkligen gav mig hårda SD som strävade neråt igår var en såndär fånig huvudkillare och när mannen killade mig på rygg och över bröstet (alltså inte brösten).

• AKT83

Tack MissMurrig för hjälpen med listan!

Tilde är nu 6 dagar och mjölken har runnit till men oj vad ont det gör att amma fortfarande, trodde att det skulle vara lättare med tvåan men det verkar inte så. Smörjer rikligt med bröstvårtssalvan men får lite dåligt samvete över det för det lär ju inte smaka så gott för lilltjejen. Mitt avslag är nu borta, jätteskönt och jag kunde redan första dagen göra nr 2. Inte alls som efter förra förlossningen utan mycket lättare!

Lycka till nu till er som fortfarande väntar!

• EllaBella02

Heja emmisen! Du kommer få det super uppe på BB. De är så duktiga och alla BM jag gick igenom var helt super! Lycka Till!

• grahnkotten

Lycka t emmizen! Der låter onekligen som att det är på G! :) härligt!
    Här är det lugna gatan, men jag har iofs 23 dagar t BF, men man blir ju så sugen när alla andra får bebisar och eftersom man har varit hemma sedan i april känns det som om man har väntat länge nog!! :)

• Woogie
    grahnkotten skrev 2012-07-08 10:50:19 följande:
    Lycka t emmizen! Der låter onekligen som att det är på G! :) härligt!

Här är det lugna gatan, men jag har iofs 23 dagar t BF, men man blir ju så sugen när alla andra får bebisar och eftersom man har varit hemma sedan i april känns det som om man har väntat länge nog!! :)

Jag håller med dig. Det känns som om jag går på övertid fast jag inte ens är på bf än.
    Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
Svar på tråden Juli bebis 2012