• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Jag kan verkligen inte skuta titta på min lilla Vilgot. Han är så perfekt!
    Dock har han bänt på dygnet och är vaken på nätterna.. Vilket resulterar i sjukt dålig sömn för mej som inte har haft möjlighet att sova på dagarna...
    Nu har han dock fått röda prickar på kroppen, tror att de kan ha med jordgubbarna ja åt i förrgår...

Idag är första gången sen vi kom hem ( i torsdagskväll) som vi inte väntar besök, och de känns så skönt!!
    Nu ska här ammas :)

• grahnkotten

Mysigt Frusandra! Hoppas han vänder tillbaka på dygnet snart eller att du får möjlighet att sova på dagarna, så du orkar! :) Mys på!

• Sladdis

FruSandra: Känner igen det där med dygnet. Matteo har också vänt dygnet. Sen vi kom hem från sjukhuset för fyra dygn sen har jag sovit ca fyra timmar per dygn. Börjar tära. Hoppas de vänder snart. Men visst är det underbart mysigt!:)

• SaJo81

*suck* mina "goa" ungar som jag uttryckte i morse är just nu inte riktigt lika goa....dom staplade upp stolar i sitt rum och lyckades plocka ner en stor behållare med babypuder som dom sedan bestämde sig för att fördela över varann, sig själva, sängarna, leksakerna och golvet i sitt rum!!!

Har precis duschat två grabbar, diskat massa leksaker, slängt alla sängkläder i tvättmaskinen, dammsugit, dammat, tvättat golv....är heeeeeeelt slut! det blir nog skönt när dom åker till sommarstugan med mina päron trots allt! 

• EllaBella02

Min fröken vände också på dygnet första veckan men nu är det lite bättre sover sim bäst fram till 15-16 sedan börjar vakenperioden. Då vill hon snutta hela tiden fram till 2-3 kanske. Då börjar hennes natt : )

• AKT83

Grattis till de nya bebisarna! Tilde var också vaken de två första nätterna men har sedan låtit mig sova både tre och fem timmar! Men då ammar jag henne en gång i timmen på kvällen. Natt tar hon vid tolv-ett. Känns bra om hon fortsätter så men eftersom hon är sju dagar så vet jag att det kan komma att ändras mååååååånga gånger!

• anjiali

Sajo: det var väll bra att dom visade dig att det skulle bli skönt att få vila .

Var precis på toa och till min stora förtjusning så var det snorblobba på pappret. Första lilla tecken på att jag ÄR gravid . Ja ja jag vet !!!! Det behöver inte betyda något. Men väl värt en snorblobbe dans i köket !!! Inget blod i den utan bara slem. Så, det var väl mysigt att höra.

Kanske förvärkarna har på verkat tappen lite lite ???

• Trolla75
    down under skrev 2012-07-09 09:43:47 följande:
    Trolla, hittar absolut på något nån dag! Lekplats blir nog bäst för mina barn skulle inte sitta stilla på nåt cafe!

Ska  till BM kl 11 idag får se vad hon säger.
    Ska ha en vikare som jag aldrig sett förut.. hmm ska fråga henne om hon kan göra en hinnsvepning.
    Har haft lite onda förvärkar i helgen men inget som hållit i sig och slemproppen har kommit i omgångar.
    Hoppas det startar snart! 5 dar kvar till bf.

Bad min sambo känna efter om han kunde känna min livmodertapp i lördags då jag inte kan nå själv     
    och han kände ett hål som han fick in 2 fingrar i men kände inga kanter så det verkar som att tappen är utplånad..och jag verkar vara öppen 2-3 cm.. han kunde känna bebisen greja där inne på andra sidan hinnan..
    Så hoppas att bm kan kolla idag och se om han känt rätt!      
    Låter jättebra! du vet säkert någon mysig lekplats... vi kan ju ta med en fikakorg. Skrattande

Min gubb har också fått känna efter, dock var han motsträvig då han inte ville orsaka ev igångsättning... Vannas sovrum nere i källaren är inte klart än och det har han lovat ska vara klart innan lillebror kommer!

Men det är nog en vecka sedan och absolut inget hände.

Men häftigt att din gubbe kände bebis...
    Vad sa bm? gör dom hinnsvepning?

Min här i thn sa att det gör dom inte före bf+

Nä nu ska vi ut och göra stan... tänker då inte ligga mer i dag!!!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
Svar på tråden Juli bebis 2012