• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chapelhill

hej får jag vara med här ? Jag plussade för en timme sen typ på BIM-3 ! inte jätte starkt streck men man ser det tydligt och jag hoppas det går bra den här gången då jag fick missfall för några månader sedan i vecka 6 :( så man är lite orolig.. BF 18Juli 2012 :D

• Soffiie

Jag blir så ledsen när jag läser om alla som börjat blöda fy alltså varför kan inte bara allt gå bra när olyckan väl blivit gravid en stor kram till er alla

• Soffiie

Ingen aning ella Jane jag har haft tjock slem hinna då jag varit gravid förut

• michelodeon
    chapelhill skrev 2011-11-07 19:22:54 följande:
    hej får jag vara med här ? Jag plussade för en timme sen typ på BIM-3 ! inte jätte starkt streck men man ser det tydligt och jag hoppas det går bra den här gången då jag fick missfall för några månader sedan i vecka 6 :( så man är lite orolig.. BF 18Juli 2012 :D
    Grattis! och välkommen hit
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Tolle83

^hh jag hade ju skrivit/ räknat fel...
    På fredag kommer jag vara i v 6, (5+3) D¨å lär ju inget hjärta synas :( 

• Gurkburk
    Sladdis skrev 2011-11-07 19:12:40 följande:
    Nej, inte du också!Rynkar på näsan Jag som tycker om att läsa det du skriver. Jag tänker dock inte måla fan på väggen, utan håller tummarna och hoppas tills du skriver att det är kört på riktigt. Måtte det aldrig bli det!!! Många kramar till dig!!!{#emotions_dlg.flower}
    Tack Sladdis och ni andra som håller tummarna. Har lugnat mig lite nu och försöker se positivt på situationen. Sambon har försökt få mig att istället för att tänka på att jag kan ha fått missfall eller vara på väg att få så ska jag tänka på att jag fortfarande kan  vara gravid.

Det var en ljusröd blödning relativt riklig, men efter det har det mest varit som rester av blödningen. Det gör inte ont. Jag har fortfarande lite spänningar här och där i magtrakten och det ilar i brösten.

Jag vet att det inte är helt ovanligt med blödningar i början av graviditeten. Så länge det inte gör ordentligt ont (kramper) eller om blödningar ökar så är det vanligtvis ingen fara. Jag vet det, men mitt huvudet vill inte riktigt ta in det. Sambon hittade dock den här länken som kändes ganska bra att läsa:

http://se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/physicalhealth/vaginalspottingorbleeding/ 

"En fjärdedel av blivande mammor har någon form av blödning i första trimestern."
  • tundra

Men! Blir också ledsen när jag läser i tråden om alla blödningar! Varför ska det behöva bli så?
    Hoppas att det inte behöver betyda det värsta!
    Ska vräka i mig lite sympati-kladdkaka och tänka hoppfulla tankar!

• rabarberli

Vad tråkigt att så många har haft blödningar!

Jag har haft turen och må hyfsat bra men man vet ju aldrig vad som händer.
    Min man och jag har varit tillsammans sex år och bott tillsammans lika länge (flyttade ihop efter en månad). Vi har inte försökt få barn så länge men vi har inte heller skyddat oss precis...

Nästa vecka ska jag till BM på hälsosamtal. Ser verkligen fram emot det! Då kanske det känns lite mer verkligt. Vi har fortfarande inte berättat för någon men ibland är det så svårt att hålla tyst Vill vänta några veckor till. Svärmor kommer på besök i början på december och det hade ju varit kul och se hennes reaktion också, inte bara höra den i telefon

Jag håller tummarna på att vår fina BF-lista kommer hålla i sig! Kul o följas åt

• Bees knees

insåg just att mitt preliminära bf datum är FREDAGEN DEN 13!

Svar på tråden Juli bebis 2012