Sladdis skrev 2011-11-07 19:12:40 följande:
Nej, inte du också!

Jag som tycker om att läsa det du skriver. Jag tänker dock inte måla fan på väggen, utan håller tummarna och hoppas tills du skriver att det är kört på riktigt. Måtte det aldrig bli det!!! Många kramar till dig!!!

Tack Sladdis och ni andra som håller tummarna. Har lugnat mig lite nu och försöker se positivt på situationen. Sambon har försökt få mig att istället för att tänka på att jag kan ha fått missfall eller vara på väg att få så ska jag tänka på att jag fortfarande kan vara gravid.
Det var en ljusröd blödning relativt riklig, men efter det har det mest varit som rester av blödningen. Det gör inte ont. Jag har fortfarande lite spänningar här och där i magtrakten och det ilar i brösten.
Jag vet att det inte är helt ovanligt med blödningar i början av graviditeten. Så länge det inte gör ordentligt ont (kramper) eller om blödningar ökar så är det vanligtvis ingen fara. Jag vet det, men mitt huvudet vill inte riktigt ta in det. Sambon hittade dock den här länken som kändes ganska bra att läsa:
http://se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/physicalhealth/vaginalspottingorbleeding/
"En fjärdedel av blivande mammor har någon form av blödning i första trimestern."