• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Älskadelillaliv

Usch för alla dessa förbannade blödningar. Blir ledsen när man läser om det. Hoppas verkligen att ni har erat frö kvar. nu ska alla vara med fram till juli inget mera hemskt.

Grattis å välkommen alla ny plussade

Jo trög i magen är man samt gasig
    Jag ska till BM på torsdag ser verkligen fram i mot de. Känns mera verkligt

• Ella Jade
    vädursflicka skrev 2011-11-08 08:23:34 följande:
    Ella Jade: Håller tummarna för dig idag, för du skulle väl på ett till UL?? Hoppas du får bättre besked där...!
    Tack söta! Stämmer helt, om en kvart drar jag.. förväntar mig inte att något plötsligt skall dyka upp denna gång, men kanske kan jag få lite svar iallafall. För min blödning stämmer inte alls överens ngnstans med ett missfall. Blödde liksom en, två tesked! Thats it. Men vi får se vad denna kanske har för teorier. Tack för tummarna, de behövs alltid ändå Skrattande {#emotions_dlg.flower}
  • angeleye82

Tjingeling! Här är en till som ska få i juli. 2a juli om jag har räknat rätt:) Har sen tidigare en liten tjej på snart 9 månader så det gick fort:) Fick ett missfall i september så varje liten del av mig hoppas verkligen att det ska gå bra den här gången:)

• Sladdis
    Gurkburk skrev 2011-11-08 07:10:52 följande:

Godmorgon alla! Ny dag och jag kan bara konstatera att min blödning försvann lika fort som den kom.  En gång när jag var på toa mitt på dagen och sen lite rester under de närmaste timmarna. Har sovit oroligt och varit uppe flera gånger, men inte ett spår av någon blödning. Vet inte riktigt hur jag ska tyda det. Sätter min förhoppning till att om jag inte hade varit gravid skulle jag ha haft mens vid den här tiden. Kanske är det min kropp som spelade mig ett elakt spratt och fejk-mensade. Jag och min kropp har ett något ansträngt förhållande just nu.

Igår kväll hade jag ordentlig växtvärk (hoppas i alla fall att det var det det var). Verkar komma på kvällarna på mig då det gjort så några gånger tidigare. Just nu har jag lite ont på ett ställe högt upp på ena skinkan. Ytterst udda, känns som en mindre sträckning.

Grattis!

Åhhh, vad skönt! Hoppas det var en "normal blödning"!!!{#emotions_dlg.flower}
  • michelodeon

Lycka till idag ella!

Här är en till som är uppblåst och gasig :( och magen är riktigt trög. Hoppas verkligen inte att jag blir förstoppad som förra gången. Man får nog börja äta katrinplommon i förebyggande syfte

angeleye82 skrev 2011-11-08 08:57:41 följande:
    Tjingeling! Här är en till som ska få i juli. 2a juli om jag har räknat rätt:) Har sen tidigare en liten tjej på snart 9 månader så det gick fort:) Fick ett missfall i september så varje liten del av mig hoppas verkligen att det ska gå bra den här gången:)
    Grattis och välkommen
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Gurkburk

Nu känner jag mig lite förvirrad. Barnmorskan jag träffade på MVC igår sa att hon tyckte jag skulle "etablera" en kontakt med en gynekolog. Då jag hade haft en blödning tyckte hon jag skulle ringa en gynekolog och diskutera när det vore lämpligt att kolla upp så att allt står rätt till.

Så jag ringde en gyn för en stund sedan, fullt medveten om att jag är i tidig vecka 5 och det är väldigt tidigt att göra VUL. Var helt inställd på det vanliga "det är bara att avvakta" och möjligtvis att jag skulle kunna tjata till mig en tid om 2-3 veckor, men istället sa de till mig att komma in idag så de får titta. Frågade en extra gång om det verkligen var någon idé så här tidigt, men de svarade att blödningar ska alltid kollas upp. Så kl. 11 ska jag dit. Känner lite blandade känslor måste jag erkänna. Blödningen försvann ju direkt och som sagt är det ju väldigt tidigt. Fast på sätt och vis är det ju skönt att de tar det på allvar.

• michelodeon

åh va bra mollymiranda! håller tummarna hårt att det ser bra ut

♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Sladdis
    Gurkburk skrev 2011-11-08 09:55:38 följande:
    Nu känner jag mig lite förvirrad. Barnmorskan jag träffade på MVC igår sa att hon tyckte jag skulle "etablera" en kontakt med en gynekolog. Då jag hade haft en blödning tyckte hon jag skulle ringa en gynekolog och diskutera när det vore lämpligt att kolla upp så att allt står rätt till.

Så jag ringde en gyn för en stund sedan, fullt medveten om att jag är i tidig vecka 5 och det är väldigt tidigt att göra VUL. Var helt inställd på det vanliga "det är bara att avvakta" och möjligtvis att jag skulle kunna tjata till mig en tid om 2-3 veckor, men istället sa de till mig att komma in idag så de får titta. Frågade en extra gång om det verkligen var någon idé så här tidigt, men de svarade att blödningar ska alltid kollas upp. Så kl. 11 ska jag dit. Känner lite blandade känslor måste jag erkänna. Blödningen försvann ju direkt och som sagt är det ju väldigt tidigt. Fast på sätt och vis är det ju skönt att de tar det på allvar.
    Ja, måste verkligen vara skönt att få det kollat även om det kanske inte var något farligt. Så slipper du fundera över det och kan gå vidare. Glad
  • Ella Jade

Gjorde inget ultraljud. Fick prata av mig lite o läkaren sa att det är för tidigt att göra ett ultraljud, risken e stor att man inte ser något, o då blir allt så osäkert. De enda man kan göra är att vänta ca 2 veckor. Även om man hade sett nått är de omöjligt att säga om dt är bra lr dåligt, fostret kan va dött endå. För tidigt att kunna se hjärtat. Som tur e så har jag svar på torsdag via blodprovet. Men det är nästan bara att konstantera att det är missfall.

• Ella Jade

MollyMiranda: bättre lycka till dig! Håller tummarna!! Uppdatera gärna sen hur de gick.

Svar på tråden Juli bebis 2012