• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Bebis187

Hej och grattis alla glada!

Oj, vad det skrivs i denna tråden.....tänkte läsa allt från början och sen skriva så jag är uppdaterad men det hinner jag inte med, så jag kastar mig in här.... =)

Plussade förra veckan den 3 november med CB digitalt test - där stod det 1-2 veckor..... Vet inte varför jag testade men kände det lite på mig.... men vågade ändå inte hoppas. Mannen trodde knappt på mig OCH testet och vill att jag ska göra ett test till som backup, men vad jag förstår så är testet väldigt säkert. Stämmer det att man sen lägger på 2 veckor för att få den veckan som barnmorskan sätter en i?? Ska testa och mata in min info här på FL och se vad den säger. Har ändå ganska bra koll på läget då jag haft en app som heter P Tracker på min mobil där jag skrivit in när jag haft mens, sex etc. Haft väldigt oregelbunden mens.....

Enligt mobilen har jag BF 18 juli iallafall! =)

Vi har en son på 19 månader sen tidigare. Jag är 34 år (snart 35) och bor mellan Lund och Landskona i Skåne. Dröjer lite med att kontakta BM - känns konstigt att ta kontakt med henne så här tidigt....men det är kanske inte är fel om det är kö....

Symptom hos mig: Illamående!

Grattis till alla här och kul att få sälla sig till detta gäng!

Kram och ha en bra dag!                  

• Gurkburk

Tillbaka från gyn och vet inte riktigt vad jag ska tänka. Det såg väl sådär ut om jag ska vara ärlig, men hoppet är inte helt ute.

Det började bra. Gjorde VUL som visade vad man kan förvänta sig så här tidigt. En ordentligt förtjockad slemhinna, något som släpper ifrån sig hormon som jag missade vad det hette och något som kan vara en graviditet. Mer kan man inte se vid det här laget. Någon blödning fanns det inte, men det blev svagt rosafärgat på VUL-staven som visar att det varit en blödning. Var den kom ifrån kunde han inte säga.

Så långt såg det väl ok ut om det inte hade varit för gravtestet de gjorde. Det var ytterst svagt positivt. Vid det här laget borde det vara starkare enligt läkaren. Det skulle kunna bero på att det inte var koncentrerat, jag hade ju nyligen varit på toaletten, men samtidigt tyder det på att något kan vara fel. Han såg rätt bekymrad ut och sa att han inte ville ge mig några förhoppningar. Det kan fortfarande gå åt båda hållen, men som sagt borde det vara starkare.

Fick en ny tid på onsdag nästa vecka. Vid det laget borde man i alla fall kunna se att något har växt från den här undersökningen.

Så där står jag nu. I total ovetskap om vad som pågår och med en gnagande oro. Känner mig inte vidare hoppfull för stunden tyvärr. Har själv reagerat på att gravtestet inte var lika skarpt på BIM som förra graviditeten och jag har hela tiden haft svårt att riktigt tro på det här. Har heller inte fått lika tydliga symptom som förra graviditeten. Att inte veta är dock värst. Rena tortyren.

Läkaren var dock helt underbar. En äldre man med utländsk bakgrund. Han var tydlig och rak och förklarade allt vad han såg och tänkte samtidigt som han verkligen visade omtanke. Han tog på mig på ett sätt som jag vanligtvis reagerat negativt på från en främmande man, men när han gjorde det kändes det att det verkligen var för att visa omtanke och ge mig lugn. En sak som slog mig nyss var dock att precis när jag skulle gå frågade han mig om vi skulle gå vidare med IVF, precis som om det redan var klart att det här inte kommer gå vägen. När jag svarade att det har vi inte pratat om sa han att det är en senare fråga, men det känns ändå lite konstigt att fråga det. Kanske jag analyserar för mycket.

• Rickey

Hej och grattis till alla som väntar. Plussade själv nyss :) första barnet, men är tidigt ute o skriva. Är i v. 5 beräknat BF 12 juli 2012. Spännande, ska bli kul att berätta för pojkvännen ikväll. Så som han har tjatat :P Lycka till alla och ta hand om er! Kram Rickey

• tundra

Mollymiranda: jobbigt att behöva vänta på besked ytterligare en vecka! Din graviditet var en IVF? Då har ni kämpat för att komma så här långt! Hoppas verkligen att det finns en chans för ett lyckligt slut.

Ella jade: Vilken skit rent ut sagt! Håller tummarna ändå.

Här hemma är jag bara lycklig över varje dag utan illamående. Men gasig och trög är jag med i magen.

• Ella Jade
    MollyMiranda:

Men fan vad jobbigt då! Åh vad vi skall behöva vänta :(.

Hur långt gången är du?

Så olika det kan se ut men vi båda väntar på samma svar. Usch.

Jag blödde väldigt lite, kanske 2,3 teskedar som max och lite molande värk och lite ryggvärk (men haft ryggproblem sen innan, dock högg de till lite). Minns ej hur det såg ut för dig. Såg inget på min VUL, hon sa nått om tunn slemhinna. Och du hade tjock. Tror tunn är negativt och tjock bra som du hade. Mina symtom dock blir starkare och även mitt gravtest. Men det betyder ju inte någonting. Min mage dock är inte alls lika svullen så. I mitt fall, tror jag inte det ser så ljust ut, men jag hoppas innerligt det går bättre för dig!!

Varför fick du inte göra blodprov som mäter HCG-halten?
  • Ella Jade
    tundra skrev 2011-11-08 12:28:41 följande:
    Mollymiranda: jobbigt att behöva vänta på besked ytterligare en vecka! Din graviditet var en IVF? Då har ni kämpat för att komma så här långt! Hoppas verkligen att det finns en chans för ett lyckligt slut.

Ella jade: Vilken skit rent ut sagt! Håller tummarna ändå.

Här hemma är jag bara lycklig över varje dag utan illamående. Men gasig och trög är jag med i magen.
    JA! Det suger. Vill bara ha svar så jag kan gå vidare iallafall. Men.. jag tänkter hänga i denna tråden ändå oavsett om det är okej, och jag tänker fortsätta här om vi blir gravid igen, även om det inte är ett juli barn!! Det får ni ta! Glad Hjärta
Svar på tråden Juli bebis 2012