• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Gurkburk
    tundra skrev 2011-11-08 12:28:41 följande:
    Mollymiranda: jobbigt att behöva vänta på besked ytterligare en vecka! Din graviditet var en IVF? Då har ni kämpat för att komma så här långt! Hoppas verkligen att det finns en chans för ett lyckligt slut.
    Nej, det var spontangraviditet. Men tanken var att vi skulle börja med IVF den här menscykeln. Har försökt bli gravida i flera år och fick ett missfall i våras, så visst har vi kämpat. Chans för ett lyckligt slut finns det fortfarande, men just nu känns den chansen inte så stor.

Jag vet att en del plussar sent och att man inte måste ha ett starkt plus på BIM. Jag vet också att mina senaste menscyklar har varit 32 dagar och inte 28 dagar, vilket skulle tyda på att jag om jag går på dem skulle vara på BIM-1 idag. Problemet är dock att jag plussade svagt redan förra tisdagen. Har svårt att tro att jag skulle plussa redan på -8 och ändå inte ha ett fullstarkt plus idag. Men man kan ju analysera tester tills man bli tokig. Igår hade jag ett tydligt om än inte jättestarkt plus på morgonen. Ska testa imorgon bitti och om det inte har försvagats får jag hoppas att det test de tog idag helt enkelt var på för okoncentrerad urin. Har det försvagats är det ju ett svar på frågan. Då är det missfall på gång. Läkaren sa att om det blir missfall kommer det komma betydligt mer blod.

En annan intressant sak läkaren berättade var att i många andra länder går man in med medicin för att stoppa missfall även så här tidigt. I Sverige gör man det inte för osäkerheten kring kvaliteten på graviditeten är så stor. Istället ser man det som att tidiga missfall är ett sätt för kroppen att stöta ut embryon som det är något fel på. Kan ju låta hårt, men jag är ändå glad att man inte försöker förhindra naturen i det fallet.
  • jessamy

Jag hade hoppats att ja skulle slippa. Kraktes massa forsta graviditeten. Fick diagnosen hyperemesis andra gravidteten och har matt illa nagra veckor och idag borjade krakningarna. USCH. Nu vet jag inte hur jag ska sta ut.

• MLT
    Therese och Stefan skrev 2011-11-07 16:29:03 följande:
    Tack så hemskt mycket för informationen. Kunde teckna en gratisförsäkring från Trygg Hansa idag med men ska även titta närmare på det du tipsade om.
    Jag har alltid haft Trygg Hansa själv, men valde Skandia liv till sonen, kostar 200:-/månad. Jag bokade möte med flera olika försäkringsbolag och jag personligen tyckte att Skandia var bäst. Det kan nog löna sig att lägga ner lite tid på att verkligen fördjupa sig i de olika försäkringarna, de kommer man ju ha i minst 18 år framåt..
  • Gurkburk
    Ella Jade skrev 2011-11-08 12:38:27 följande:
    MollyMiranda:

Men fan vad jobbigt då! Åh vad vi skall behöva vänta :(.

Hur långt gången är du?

Så olika det kan se ut men vi båda väntar på samma svar. Usch.

Jag blödde väldigt lite, kanske 2,3 teskedar som max och lite molande värk och lite ryggvärk (men haft ryggproblem sen innan, dock högg de till lite). Minns ej hur det såg ut för dig. Såg inget på min VUL, hon sa nått om tunn slemhinna. Och du hade tjock. Tror tunn är negativt och tjock bra som du hade. Mina symtom dock blir starkare och även mitt gravtest. Men det betyder ju inte någonting. Min mage dock är inte alls lika svullen så. I mitt fall, tror jag inte det ser så ljust ut, men jag hoppas innerligt det går bättre för dig!!

Varför fick du inte göra blodprov som mäter HCG-halten?
    Om jag räknar på en menscykel på 28 dagar som jag tidigare haft är jag på BIM+3, men om jag räknar enligt mina senaste menscyklar som har varit på 32 dagar är jag på BIM-1. Väldigt tidigt för VUL och egentligen alldeles för tidigt att säga något, men som sagt plussade jag för en vecka sedan och vid det här laget tycker jag gravtesten borde vara starka. Nu hade jag dock kissat ca en halvtimme innan jag gjorde urinprovet och kanske var det okoncentrerat, men läkaren såg verkligen bekymrad ut.

Jag frågade om blodprov, men han tyckte inte det fanns behov för det och att det inte visar mer än vad VUL gör om jag gör ett nytt nästa vecka.
  • MLT

Familjeliv slutade fungera för mig igår kväll, så jag kunde inte posta mitt inlägg jag skrivit. Beklagar verkligen för er som blöder, har varit där själv och vet precis hur det känns! Cissi, bra att du fått tid för vul iaf! Att ta ett gravtest om två veckor garanterar ingenting, mitt hcg steg precis som det skulle fast det inte fanns något foster. Hoppas allt ser bra ut för er alla, det är trots allt många som blöder i början av graviditeten!

• Gurkburk
    Ella Jade skrev 2011-11-08 12:38:27 följande:
    MollyMiranda:

Jag blödde väldigt lite, kanske 2,3 teskedar som max och lite molande värk och lite ryggvärk (men haft ryggproblem sen innan, dock högg de till lite). Minns ej hur det såg ut för dig. Såg inget på min VUL, hon sa nått om tunn slemhinna. Och du hade tjock. Tror tunn är negativt och tjock bra som du hade. Mina symtom dock blir starkare och även mitt gravtest. Men det betyder ju inte någonting. Min mage dock är inte alls lika svullen så. I mitt fall, tror jag inte det ser så ljust ut, men jag hoppas innerligt det går bättre för dig!!
    Jag fick en blödning igår kl 14. Vet inte hur mycket det var för jag såg det först när jag slängt pappret i toaletten, men pappret var ordentligt rödfärgat. Inget i trosorna varken då eller senare. De närmaste timmarna efter blödningen kom det svagt och urvattnat på pappret för att sen försvinna helt. Igår kväll, inatt och på morgonen fanns inte ett spår efter blödningen. Läkaren såg inget blod, men det kom lite rosafärgat på instrumentet han använde så han kunde konstatera att det varit en blödning som avstannat. Han kunde inte se var den kom ifrån. Slemhinnan var som sagt tjock, vilket är positivt och han såg något som kan vara en graviditet. Nu är det bara att vänta och se, olidligt.

Självklart ska du stanna i tråden! Jag vet inte om jag klarar det om det nu är missfall på gång, men om du orkar det är det ju enbart roligt att ha dig här och höra hur det går för dig.
  • Ella Jade
    Gurkburk skrev 2011-11-08 12:56:11 följande:
    Jag fick en blödning igår kl 14. Vet inte hur mycket det var för jag såg det först när jag slängt pappret i toaletten, men pappret var ordentligt rödfärgat. Inget i trosorna varken då eller senare. De närmaste timmarna efter blödningen kom det svagt och urvattnat på pappret för att sen försvinna helt. Igår kväll, inatt och på morgonen fanns inte ett spår efter blödningen. Läkaren såg inget blod, men det kom lite rosafärgat på instrumentet han använde så han kunde konstatera att det varit en blödning som avstannat. Han kunde inte se var den kom ifrån. Slemhinnan var som sagt tjock, vilket är positivt och han såg något som kan vara en graviditet. Nu är det bara att vänta och se, olidligt.

Självklart ska du stanna i tråden! Jag vet inte om jag klarar det om det nu är missfall på gång, men om du orkar det är det ju enbart roligt att ha dig här och höra hur det går för dig.
    Okej, hade du ont nått då? Men är missfall verkligen med så lite blod som vi haft? Konstigt. Men så kanske fallet kan vara.

Aja, men om tjock slemhinna är bra då är det bara konstantera MF för mig, mitt var tunt tror jag hon mumlade utan att ge en förklaring. Jag håller tummarna för dig iallafall!

Jag får se om det blir jobbigt eller inte, om inte, hänger jag gärna kvar, kommer vara så tomt annars.. Hjärta
  • Helvi

Hej Alla! Tänkte hoppa in här om de går bra!

Jag har vetat om att jag är gravid i en vecka nu men kan inte riktigt tro de än. Om jag räknat rätt har jag BF 12 Juli och jag känner av symtomen mycket tidigare nu än vid min förra graviditet.
    Jag skulle vilja höra hjärtljud så fort som möjligt, när är de tidigast att kunna höra? Någon som vet?

• MLT

Foglossning redan? Tycker det känns som det i blygdbenet, men kan man verkligen få foglossning redan i v. 5-6, någon annan som känt av det väldigt tidigt?

• MLT
    Helvi skrev 2011-11-08 13:06:25 följande:
    Hej Alla! Tänkte hoppa in här om de går bra!

Jag har vetat om att jag är gravid i en vecka nu men kan inte riktigt tro de än. Om jag räknat rätt har jag BF 12 Juli och jag känner av symtomen mycket tidigare nu än vid min förra graviditet.
    Jag skulle vilja höra hjärtljud så fort som möjligt, när är de tidigast att kunna höra? Någon som vet?
    Jag har inga symptom alls och det oroar mig massor! Är väldigt hungrig och sugen på kolhydrater konstant, men det börjar också lägga sig lite nu tycker jag. Min citronté-craving från förra graviditeten är tillbaka dock, bara måste ha det. Ska bli spännande att se om min 'lukta på skurmedel och diesel' - craving återkommer om ett par månader :)
Svar på tråden Juli bebis 2012