Augustibebis 2012
ARba: håller med Caroline af Ugglas när det gäller att berätta för släkt och vänner. På jobbet bör man nog hålla lite lägre profil, iaf om man siktar på en karriär.
ARba: håller med Caroline af Ugglas när det gäller att berätta för släkt och vänner. På jobbet bör man nog hålla lite lägre profil, iaf om man siktar på en karriär.
Godmorgon! Nu har jag bestämt mig att sluta nojja, får se hur det går.
Så idag ska jag till Täby Centrum och armbåga mig fram (utan barnvagn minsann) och gå på rean. Kanske något snyggt mammaplagg slinker ner i shoppingbagen.
Nyår blir lugnt med middag med en annan barnfamilj. Andra året i rad som jag är gravid på nyår. Förra året var jag i sjätte månaden och jag gick och lade mig innan tolvslaget. Hoppas jag kan hålla mig vaken i år.
I min förra BF tråd gjorde vi en ny lista ungefär halvvägs. Då vet man bf-datum efter rul och ungefär vilka som är aktiva ff i tråden.
För mig personligen är det inte så superviktigt med en uppdaterad bf-lista.
Vill man så kan man ju lägga upp lite kort info i sin signatur, som hamnar längst ner i alla inlägg, t ex bf-datum
Mästerkatten: på mig gjorde det vanligt Ul på magen i vecka 7. Jag gick på mamma Mia söder. Men det var en felbokning, det skulle varit vul, men det gick att se så tidigt ändå.
Sushi: det är bara att fråga om laxen varit fryst innan tillagning. Har den det sånär det bara att äta. Käkade laxsushi hela min förra graviditet.
Om trötthet: jag går och lägger mig med dottern vid sju och somnar jämnt vid nattningen. Klarar inte dagen utan en tupplur och sover totalt 13-14 timmar om dygnet.
Är det bara jag som är lite halvdeppig hela tiden? Vill inte äta, ingenting är gott, vill bara sova hela tiden. ingen energi att busa med dottern eller hitta på något.
Ninni13: vad gjorde du för att inte bli utbränd? Jag känner nu att det är tufft med denna trötthet och en tös på 9 månader som vaknar varannan timme hela nätterna...
Ninni13: nu sover hon mellan oss, mjölkbaren är öppen hela natten. Hon nyttjar det friskt en gång i timmen. Fram till hon var fem månader så låg hon i spjälsängen. Vid den åldern började uppvaken och jag tog tag i hennes somna-rutiner. Vid sex månader kunde hon somna själv i sin säng. Trodde därmed att uppvakena skulle fasas ut, men det blev ingen förbättring. Det blev en period då det inte funkade att lägga ner henne och vi fick börja om från början. Sedan dess har jag inte orkat köra en kur att somna själv igen. Känns inte som att det är värt besväret när det inte är nattningen som är problemet, utan uppvaken.
Jag mår inte illa, men har ingen matlust. Jag som i normala fall tänker på mat 24-7.
Det som i normala fall är smaskigt, smakar för sött. Det enda jag vill äta är rostbröd med smör och fruktyoghurt. Kött äcklar mig.
ARba: när jag gjorde kub så får man se hela bebisen, men det är ju fokus på nackspalten och det är ju den som ska hamna i rätt position för mätning.
Sedan är det upp till sköterskan hur mycket hon berättar runt omkring, oftast brukar de förklara hela tiden vad man ser. Annars får man fråga!
Kan tillägga att jag fick göra två Ul i samband med kuben. På det första tyckte sköterskan att det var för tidigt för att se ( tror jag var i v 10) och jag fick komma tillbaka v 11. Men jag tror det var BM som var lite ovan, det känns som att hon inte försökte få henne i rätt position.