• Hejåhå

Augustibebis 2012

Naimisen: Vaddå, nu blev jag nyfiken!

Pisan: där i v 15 kon det en liten klump med levrat blod, typ stor som en ärta. Men jag hade inga magsmärtor.

Iframtiden: jag är också dötörstig hela tiden och jag tycker jag Bara dricker och dricker. Men det är nog mitt enda symptom än så länge i v 5.

• Hejåhå

Amningshjärnan är tusen gånger värre. När jag var som värst kunde jag inte avsluta meningarna och tappade alltid tråden när jag skulle berätta något. Hormoner är bara för härligt :)

Undra hur det blir med mig som ammar och är gravid, hehe!

• Hejåhå

Mariaostling: Jag känner mig inte heller så gravid, är i v 4+7. Innan bim hade jag molvärk, men det har jag inte känns så mycket nu. Min förra graviditet mådde jag mycket illa, men det kom lite senare. Jag vet inte om mina bröst är ömma eftersom jag ammar en hel del så har de så att säga att eget liv. Däremot är jag trött, men min 10 månaders vaknar hela nätterna. Jag är också väldigt törstig, men det kan vara pga amningen också. Jag försöker att inte leta några symptom, men man vill ju ha en bekräftelse att det är på riktigt.

• Hejåhå

05091112: det är lätt att man försvinner i mängden här. Men precis som någon sa, så landar tråden efter ett tag. Läste därför alla dina inlägg och kan tyvärr inte citera på ipaden, men mina kommentarer är att du verkar ha vettig syn på vad man får och inte får äta. Det behöver inte gå till överstyr. Varför var du och maken osams, något du vill prata om? Kul med digitalt test, går verkligen inte att misstolka resultatet. har du fått någon tid för vul?

• Hejåhå

Arba: jag är väldigt förvånad att det gick att bli gravid jag med, t.o.m på första försöket. Kände att jag hade oddsen emot mig med amning och att det tog 6 mån förra gången.

Jag helammade till 6 månader och kanske 2-3 ggr per dag + nätter ända fram till två veckor sedan och nu kör vi bara nätter.

Mitt tips att amma länge är i så fall att kämpa på med bröstet istället för att ge flaskan, speciellt när de bara är några månader.

Nu har vi nästan omvända problemet med en 9 månaders som vägrar flaska och napp, så jag är hennes napp :) hon gillar inte välling, men det funkar med gröt och lite tuttning på nätterna.

• Hejåhå

Ringde till mvc idag för att boka in tid för inskrivning. Jag trodde man hoppade över hälsosamtalet eftersom det är nr 2.
    Jag blev förvånad att hon skulle ge mig en tid redan idag, men det var välkommet.

BM verkar supergullig och jag hade med mig 9 mån dottern som röjde runt och gjorde sitt bästa att distrahera BM med sina bästa flin och rynk på näsan.

Jag fick en massa broschyrer och hon informerade om vad som ska hända sedan. Jag sa att jag ville göra kub, men bara om det var gratis, och det verkar inte vara några problem. Så jag är nöjd!

• Hejåhå

Poison: jag gjorde tom Ul (på magen) v 6+4 pga felbokning. Vi fick då se hjärtslag. Men oftast bokas vul in så tidigt.

• Hejåhå

0501112: vanliga gyn borde väl göra ett vul, speciellt om man inte vet hur långt gången man är. De gör ju vul närande gör vanlig undersökning.

• Hejåhå

0511...: förlåt mitt siffermimne är inte så bra :)
    Berätta sedan hur det går på fredag, spännande!

• Hejåhå

Jag kom på att jag skrev dagbok under min första trimester. Kollade där nu precis. Mina symptom kom inte förrän v 7 och jag är nu i v 5, så jag kan nog släppa att jag ännu inte känner så mycket.

Förra gången verkar jag dock haft mer molvärk och uppspänd mage och gick och nojjade att det syntes i v 5. så känner jag inte nu. 

Svar på tråden Augustibebis 2012