• Hejåhå

Augustibebis 2012

Fru Elle: wow vilket utförligt ultraljud och bra information du fick med dig hem. Fick du alla siffror på papper eller antecknade du själv?
    På mitt förra kub fick jag bara, längdmått, risk för Downs och huvudmått på ett papper med mig hem.

• Hejåhå

Varför tar man glukosbelastning? Räcker det inte med att sticka i fingret? Varför ska diagnosen för graviditetsdiabetes skilja sig från att diagnostisera vanlig diabetes (förhöjt blodsocker vid två tillfällen vid stick i fingret).

• Hejåhå

Jag veeet att bf är ett magiskt datum...men bebis tittar ut när h*n behagar. Själv har jag bf 21-22/8 ;)

• Hejåhå

På ett sätt har den här abortdiskussionen bidragit med något positivt till den här tråden. Det går ganska snabbt att läsa ikapp 200 inlägg eftersom jag nu inte behöver läsa allt :)

• Hejåhå

Issan: jag jobbade fram till v 38, har dock kontorsjobb. Jag var trött, men ville spara på föräldrapengen.

• Hejåhå

Vi gjorde många ultraljud med dottern.
    1) v 6 för att utesluta utomkveds
    2) v 11 kub, BM kunde inte mäta och skickade hem oss
    3) v 12 kub
    4) v 15, på gynakuten pga kraftig blödning
    5) v 18 RUL
    6) v 37 misstanke om sätesbjudning, fick därför göra tillväxt ultraljud
    7) v 38 Ul i samband med vändningsförsök
    8) v 39 Ul innan snitt för att bekräfta sätesbjudning

• Hejåhå

Jag hoppas innerligt att jag får föda vaginalt den här gången!
    Men samtidigt är jag lite nervös för att livmodern ska brista pga kejsarsnittsärret. Det blev ju bara knappt 9 månader mellan graviditeterna.
    Så jag tänker att bara livmodern håller så är jag nöjd. Om jag spricker mycket så känns det bara som petitesser i sammanhanget.

Jag har bara positiva upplevelser från snittet, men vill verkligen genomgå en förlossning. Det verkar vara så spännande att klocka värkar, profylaxandas och bli coachad av mannen/personalen genom hela förlossningen. Få uppleva det ögonblick barnet kommer till bröstet och hela ens kropp är tung av utmattning.

Jag ska försöka att inte bli så besviken om det är en sätesbebis igen eller om det blir akut- eller katastrofsnitt.

• Hejåhå

Bellatrixx: frukosten lät inte så matig. Kanske lite fil eller yoghurt till? Du kanske behöver något mer än frukt till mellanmål och två mellanmål om dagen.

Svar på tråden Augustibebis 2012