• Hejåhå

Augustibebis 2012

Jag var så nöjd att jag slapp bristningar under dotterns graviditet. Så kom de på slutet i v 38. Det hjälps inte att man smörjer, men det är skönt när det kliar och spänner i huden.

• Hejåhå

Jag tycker att molvärken kommer med illamåendet och vice versa. Någon fler som känner så,

• Hejåhå

April1977: välkommen! Det kan ju vara magsjuka också, men jag kom ihåg med dottern att mina kräkningar började så sent som v 12 (då illamåendet ska gå över) och det var för att jag började jobba efter semestern.

• Hejåhå

Vi tog inte reda på könet förra gången. Det var så mysigt att spekulera och min magkänsla var fel då jag trodde det var en pojke. Vid kejsarsnittet och med barnet på bröstet frågade sköterskan mig om det var en pojke eller flicka. Då slog det mig att jag inte visste, men för mig var det helt obetydligt. Barnet i mina armar var det vackraste i hela världen, verkade friskt och välmående. Vilket kön spelade liksom ingen roll i det läget. Hon var min!

Så även denna gång kommer vi spekulera hej vilt.

Ni som tänker att det underlättar vid inredning av barnkammaren, färg på barnvagn och kläder osv. Vill man inte ha så könsneutralt som möjligt för ev. fler barn? Inredningen går ju fixa i efterhand ;)

Vad gäller namnet så kan man ju alltid ha två namnlistor. Sedan är det ändå inte säkert att man tycker de namn man valt innan faktiskt passar.

• Hejåhå

Min sambo var med på allt förra graviditeten. Den här gången blir det nog bara på ultraljuden.

På inskrivningen är det ungefär som hälsosamtalet och lite provtagning. Lite längre fram är det rutin på de vanliga besöken att lyssna på hjärtljud med en doppler och lite kläm och mät av magen.

• Hejåhå

Jag köpte en begagnad Bugaboo cameleon för 3500. Ny kostar 11 papp. Alla delar går att tvätta så jag tyckte det kändes ok.

Jag tänkte att om jag inte är nöjd så säljer jag sen för samma peng. Jag tyckte det också var en djungel att välja och på så sätt kunde jag slå till.

Nu är det syskonvagn-djungel istället :)

• Hejåhå

Mästerlattem: jag håller med Ari ang buggan. Helt perfekt inne i stan, köpcentran osv. Grus- och skogsvägar går inte, då är vinterhjulen ett måste, men ger inte samma komfort som en "vanlig" vagn.

• Hejåhå

Naimisen: stooor skillnad i pris på bozzen och Donkeyn ;)

Har ni sett basson duo? Tycker den verkar vara som donkeyn förutom singelläget.

Svar på tråden Augustibebis 2012