Inlägg från: Augustimamman |Visa alla inlägg
  • Augustimamman

Augustibebis 2012

Ellenbmt skrev 2011-12-30 14:16:05 följande:
    Gör ni kub eller inte? I mitt län måste man boka och betala för det....
    Jag vill göra det oavsett om det kostar eller ej. Vet inte hur det är här ännu. Om det är mycket stor risk för att något är fel på vårt barn är det inte självklart för mig att fortsätta graviditeten. Jag nojjar mig så mycket eftersom jag tar cellgifter dagligen plus andra mediciner som kan påverka barnet. 
  • Augustimamman
    Stövelkatten skrev 2011-12-30 14:39:25 följande:
    Förresten, jag måste tipsa er alla om den absolut bästa gravid-bok jag läst (och jag har läst många... ;) ) What to Expect While Expecting av Heidi Murkoff. Jättebra skriven, inga moralkakor, tar upp i princip ALLT och med del för pappa/partner.
    Tack för tipset!
  • Augustimamman

Är det verkligen normalt att vara hungrig varannan timme? Jag är inte van vid att äta så ofta. Vet inte vad jag ska äta heller! :S

• Augustimamman

Vi funderar med på NY i början av maj, är också i 28 då. Känner mig dock lite skraj för att flyga så sent... Men NY är min favoritstad och hag skulke gärna vilja hinna med ett besök till innan bebisen kommer.

05091112: många flygbolag tillåter inte gravida efter v 28 och har alltid rätt att inte låta en höggravid kvinna stiga på planet. Kolla vad som gäller för respektive flygbolag. Man ska också tänka på att ha en bra försäkring. Om flyget måste landa för att bebben kommer så får du stå för kostnaden - and that's a LOT! :S

• Augustimamman

I år har jag flyttat, börjat plugga, gjort min drömresa, lyckats springa ett enmilslopp samt blivit på tjocken! :) vilket år! Och 2012 ska bli ett år att alltid minnas!

Går in i v 9 idag. GOTT NYTT ÅR alla fina blivande mammor! Kram

• Augustimamman

LundinEk: vilken middag! Er skulle man vilja va gäst hos! :)

Jag mår ju bra (peppar peppar) så vi ska ha trerätters. Vi firar själva ikväll eftersom sambon jobbar å vi är relativt nyinflyttade i stan så hinner inte köra till nära å kära. Rätt skönt iofs, hade blivit svårt att dölja graviditeten annars.
    Har iaf tänkt till och valt rätter som kräver extremt lite tid i köket. Blir en jättegod kräftskjärtsröra på toast till förätt, kall rostbiff med potatisgratäng till huvudrätt och tobleronemousse till efterrätt. Moussen har sambon redan förberett och röran tar typ tio min att fixa och den ska jag göra nu på dagen. Det enda som tar nån tid är eg potatisgratängen men det sköter ju till största del sig själv... :) lugnt å skönt med andra ord! :)

• Augustimamman

Perlan: självklart! Grattis och välkommen! Gott nytt år!

• Augustimamman
    Stövelkatten skrev 2011-12-31 19:22:10 följande:
    Gott nytt alla!

Vi firar hemma, har handlat lite gott och ska skåla i Pommac. Vi har även tvättstugan ikväll. Party party... :P
    Mannen min har också köpt Pommac! :D 
  • Augustimamman

FruFoxy: Haha! Vilket sammanträffande! Verkligen kul! :)

• Augustimamman

Lundinek: men stackars liten!! Va oroliga ni måste ha varit! :( Skönt att det slutade lyckligt!

Svar på tråden Augustibebis 2012