Sandra1983 skrev 2012-01-02 14:05:13 följande:
Hej!
Jag instruerar i Bodypump, spinning och yoga. Har dessutom egen häst som jag rider nästan varje dag. Min plan är också att köra på som vanligt till ca 2 mån innan bf (runt 20 aug) om allt fortsätter att kännas bra självklart. Skönt att höra att detta går att göra

! Just nu kör jag 3-4pass i veckan som instruktör + att jag rider då. Japp, det är min första graviditet. Är detta din andra?
Vad kul! Det är tre av de roligaste träningsformerna jag vet! :) Plus löpning då. Jag har varit nervös för att träna under graviditeten, vet egentligen inte varför, men nu blir jag grymt taggad! :)
Saaajmon skrev 2012-01-02 14:02:05 följande:
Jag har en sådan tur att jag börjar 3e året till hösten. Då har vi praktik i nästan en hel termin antingen på hösten eller våren. Så jag tänkte att det var smartast och ta hösten som praktiktillfälle och.. att jag får vara ledig den terminen så att jag kan vara hemma med barnet och göra min praktik nästa höst 2013 då barnet går på dagis. Sedan att försöka plugga in så mycket som det går i sommar utav de kurserna som jag har på våren. Och sedan att jag är bara tvungen att gå på det viktigaste lektionerna som är de inviduella valen. Jag vet att de kommer bli tufft och måste planera i detalj för att de ska funka. Men på så sätt så kan jag ta studenten med alla andra i min klass :)
Sedan beror det på om skolan acceptera detta. Men dem kan inte neka mig min skolgång :)
Du verkar ha en bra plan!

Det är lätt att vara dömande som vuxen i en sådan här situation. Enligt normen "ska" man ju vänta med barn helst så länge som möjligt typ. Tror att om du visar de som kommer bli involverade i det här, dina föräldrar, skolan, mvc och så vidare, att du har en genomtänkt plan (den du beskriver) så inser de nog att du verkligen tänkt igenom detta. Det visar på mognad och motivation.
Tycker det är bra att du vill få skolan avslutad, det är viktigt att ha den med sig ut i livet sen.
Själv kommer jag också plugga eftersom jag går högskolan första året nu och visst kommer det bli tufft men jag tror att det finns fördelar också.