• Millas

Augustibebis 2012

Angående sex så existerar det fortfarande här.. blir väll iaf 1-2 gånger i veckan men det ska verkligen vara på mina villkor och på mitt sätt annars kan det göra riktigt ont. Är superkänslig! Så gubben tycker kanske inte det är så roligt med sexet längre. Bara en massa tjat och gnat, gör inte si, inte så, lägg av med det där och så vidare.. Haha!

• Millas
    Sommaren12 skrev 2012-06-10 21:37:11 följande:
    Fy Millas... bra att de var ordentliga och tog prover! Gör de det på rutin hos bm? Med mej har de inte gjort eftersom jag redan står på levaxin. Jag sökte för krångel med magen för några år sedan. Var OTROLIGT trött då, men viftade bort det med annat, hade liksom inte tänkt på att trötthet kunde vara en sjuksymptom. Jag kunde somna när jag satt och åt (!) och när jag vilade så gick det bokstavligen inte att väcka mig. Vet att min man försökte väcka mig ibland men jag bara yrade och vaknade liksom inte. Att jag inte tyckte det var lustigt vet jag inte varför men det var först när de konstaterade hypo som jag fattade...

Hörrni, vem var det som hade en iCandy och förespråkade det? Minns jag fel att det var ellenbmt? Nån hade iaf sån där adapter man behöver för att fästa babyskyddet på vagnen och verkade som det inte fanns nån användning för det längre. De där plastbitarna är ju snordyra så om du har lust att sälja så är jag intresserad. :)
    Ja, det var ju tur att jag fick en ny bm då annars hade jag väll aldrig fått reda på dåliga värden! Nej det görs inte på rutin, tyvärr, har aldrig tagit detta prov innan! Det borde det verkligen göras som rutin vid graviditet, har förstått att det är rätt vanligt och med tanke på vad det kan ställa till det när man är gravid. Är ju en så onödig sak som är så lätt åtgärdat (oftast)!

Fy så fruktansvärt att vara så trött vad låg dina värden på då?. Men på något sätt fattar man ibland inte att något är fel. Vet inte om man förtränger det eller vad det är för försvarsmekanism som sätter igång i huvudet?
  • Millas
    Naimis skrev 2012-06-11 11:18:29 följande:
    Dagens hiss och diss (eller gårdagens snarare).
    Diss: Att jag, trotts att jag älskar prinsen i magen, kan tycka att det är lite orättvist att alla mina vänner får döttrar. Den senaste kom igår och alla va säkra på att hon skulle få en kille till. Tabu jag vet, men eftersom jag inte har en biologisk mamma eller syster hade jag önskat att få någon som ser ut och är som jag. Dissen är då att jag inte vill känna så, missförstå mig rätt.
    Hiss; Min fantastiska man som kramar mig och säger att vi får skaffa ett barn till. Båda vill bara ha 2 barn så fler blir de inte. Men de kändes underbart att jag fick gråta en skvätt och han inte tycker jag är löjlig
    Tycker inte det är något konstigt alls att känna så. Tror de flesta har en önskan om vilket kön man vill ha men ingen vågar prata om det. Skönt att din man reagerade som han gjorde!
  • Millas

Jag börjar också få lite panik över föräldrapenningen. Livrädd för att försäkringskassan ska stolla till det!
    Avslutade mina studier i fredags och började därefter ta ut föräldrapenning har inte fått något besked om SGI eller liknande och skickade in de sista papprena om studier och inkomst i mitten på maj :-/

Har även varit en sväng till barnmorskan idag!

Dagens siffror (vecka 32+2):

Socker: 4,7
    Blodtryck: 135/70
    Hjärtljud: 132
    Sf: 32
    Vikt: +8 kg sedan inskrivning

Hon kände även efter hur bebisen låg och hon tyckte hon kände ett huvud där det ska vara Hoppas bara Liten behagar stanna i det läget nu. Tror dock att h*n redan legat så i ett antal veckor, sparkarna har varit på samma ställe länge nu.

• Millas
    Sommaren12 skrev 2012-06-14 13:47:03 följande:
    Mamma070912: Åh grattis! :)

Apropå det här med napp. Ska man ha det öht? Jag är inte alls insatt men en del vill ju verkligen inte att deras barn ska ha napp medan andra vill det. Jag har ingen aning om varför. Nu menar jag alltså inte på bb utan framöver. Luddigt detta blev, hoppas ni fattar vad jag frågar om haha!
    Jag hade bestämt mig för att inte använda napp sist.

Men efter tre dygn med amning (snuttande) en timmes tid med ca 30 min mellanrum blev det för jobbigt, en natt låg jag med mitt finger i munnen på honom i 1 timme för att bröstet värkte något så fruktansvärt, då gav jag upp och tog till nappen och det kändes nästan hokus pokus. Därefter var det amning ungefär var tredje timme.

Denna gång tänker jag inte ens fundera om jag märker att barnet har stort sugbehov! Haha
  • Millas

En sak till.. kommer inte ha napp på BB utan använder den i så fall när mjölken kommit igång..

• Millas
    Albasmamma skrev 2012-06-14 14:28:41 följande:
    Sommaren: jag resonerar som så ang nappen. Den kan man vänja av barnen, medans en tumme alltid är med och svårare för barnet att sluta suga på. Nu får jag säkert nån som inte alls håller med mig men bara mina tankar. Så om barnet har sugbehov så kommer jag använda napp. Däremot är jag lite motståndare till de som alltid ploppar in nappen i munnen på barnen trots att de är stora, när de ska prata, leka etc. (då ser jag ingen anledning till det). En napp ska vara en tröst tycker jag, inte nåt som hela tiden är där.

Mamma070912: Grattis!
  • Millas

Jag blir lite nervös när jag ser allt ert förlossningsprat och allt man ska tänka på och ta ställning till. Har känt mig hur lugn som helst inför denna förlossning vilket jag gjorde innan förra också och då gick jag bara in för att jag tar det som det kommer och så har jag känt nu också. Skrev inget förlossningsbrev sist och har inga planer på att göra det denna gång heller.

Men jag funderade lite på det här med sen avnavling. Jag är RH negativ och då tar dom ju blod från navelsträngen och sen är det väll ganska bråttom med att ta reda på bebisens blodgrupp? Vet att jag fick reda på det jätte snabbt sist. Kan inte detta med sen avnavling komplicera det hela lite?

• Millas
    mijja12 skrev 2012-06-27 15:20:39 följande:
    Anneh: hann inte förän hon började tjata om att jag var tvungen att köpa barnolja och smörja in min kropp varje kväll samt gå naken 20 min så det tränger in i min kropp så sa hon att når jag inte överallt skulle jag be mannen göra det. Men va fan jag tycker absolut inte jag har mycket bristningar.. Efter besöket åkte jag inom pappas jobb ocv grät lite. Inte berättat för mannen än blir väl och göra det ikväll
    Men jösses vilket pucko rent ut sagt! Såg bilderna från då du gipsade magen och där ser man ju inte alls mycket. Haha hon skulle se min mage, ojoj!! Från blygdbenet och upp till revbenen, hundratals!

Och sen att du ska smörja magen vet jag inte vad jag ska tro om.. Många säger ju att det har med hormonerna och göra, inget man kan påverka men visst kan det vara skönt att smörja magen
  • Millas

Vi har alltid använt libero, fungerat bäst! Testat andra sorter bland annat pampers och jag tyckte de läckte. kändes fuktiga utanpå och luktade illa.

Köpte blöjor igår men köpte strl 2 som är 3-6 kg. Stod och velade ett bra tag men eftersom sonen vägde 3800 g kändes 2-4 kg för litet. Hmm. Kanske borde köpa en i strl 1 också, ett sånt litet paket åtminstone.

Svar på tråden Augustibebis 2012