Augustibebis 2012
Lolli87: jag fick veta att där var fullt i Lund, Helsingborg och Malmö
Jaså fler som är vakna med värkar?! Jag blev väckt av dom för ca 40 min sen men nu börjar de klinga av. Får väll se om man lyckas somna om.. Suck..
Vid 3.15 klockade jag sista värken inatt såg jag på telefonen. Så 2 timmar höll det på iaf. Så surt att bli lurad sådär! Och idag är det så lugnt det bara kan bli. Sist hade jag inte en enda förvärk eller någonting. Då gick vattnet vilket verkligen är att föredra! Då vet man att nu är det på riktigt!
Idag är det bara huvudvärk och illamående jag känner av. Usch. Går och drar täcket över huvudet snart. andra dagen på övertid eller fjärde om man ska gå efter RUL istället för KUB. Men då blir jag bara mer depp.
Hittade äntligen en bra sida som förklarade det jag undrade om och mycket mer därtill, så nu fattar jag förloppet lite bättre.
FYYYY vad jag är less på allt TJAT! Jag står inte ut. Håller på att deppa ihop fullständigt. Folk ringer, skickar sms, frågar på internet.
Ingen bebis än?
Känner du något?
Känner du verkligen INGENTING?!
Är det inte dags att klämma ut ungen nu?
Har du inte viktigare saker för dig, som att föda barn?
Lova att hör av dig när ni åker in!
Osv i all evighet...
Nu har till och med gubben börjat tjata på mig bara för att alla tjatar på honom också..
BF +4 och tro mig, skulle mer än gärna vilja ligga och krysta just nu....
Godmorgon!
Ser att det är många som har tjatiga människor i sin omgivning. Så jobbigt.
Är ju tillräckligt påfrestande som det är, speciellt att gå över tiden.
Bebis levde rövare fullständigt igårkväll. Tänkte det att h*n jobbar hårt på att ha hål på hinnorna nu
Sen fick jag iaf sova riktigt gott inatt var uppe en sväng vid 4-5 och sen vaknade jag till och med före sonen idag på morgonen.
Började känna av lite smärta i nedre delen av ryggen och magen som att man var riktigt skitnödig. Gick över efter en liten stund och återkom sedan. Då trillade poletten nu. Helt annan värk mot det jag känt med sammandragningarna innan. Så nu har jag klockat värkar sen jag gick upp började med 4 min mellanrum men nu är det ca 8-10 min mellanrum men betydligt starkare. Har haft två st som fått mig att tänka: helvete då var det dags igen! MEN med ett leende på läpparna samtidigt Hahaha
Hoppas hoppas det är vår tur nu!
Ja just det. Första gången det var slem på pappret vid toalett besök också!
Värkarna har hållt i sig hela förmiddagen. Ganska oregelbundna och olika intensitet på dem men de håller sig på 3-8 min emellan. Ringde förlossningen och vi var välkomna in. Så håll tummarna nu!!
Värkarna höll i sig! Hade första känningen kl 8. 13.40 skrevs vi in på förlossningen då öppen 4 cm. När jag var öppen 6 cm togs hinnorna och 3 värkar senare var han ute kl 16.54. Allt gick bra och förbannat fort! Det var jag inte riktigt beredd på. Har dock lite efterkomplikationer med oförklarliga blödningar, var samma sak sist och det är ett jävla klämmande på magen!!!
Glömde infon
pojke 54 cm lång och 3930 g. Huvudomfång på 36,5 cm.
Tack så mycket för alla grattis!! Skrutten har fått en ok stämpel i baken av läkaren och vi får åka hem i eftermiddag! Så skönt. Är kaos här bb är fullt så jag är fortfarande kvar på förlossningen.
Mammsen: de ville ha bättre koll på bebisen. Dom fick inte till det med grejerna på magen. Fast det fanns aldrig något tecken på att han mådde dåligt på något sätt. Ännu en grej personalen gjorde för smidighetens skull antar jag? Men jag är tacksam över snabb förlossning iaf!