• Millas

Augustibebis 2012

Vad det gäller namn så hoppas jag innerligt på en flicka! Har inte ett enda pojknamn som känns bra. Sist var det tvärtom :p grundtanken är att det ska vara fornnordiskt. Har en Vilgot nu. Är det flicka står Signe, Sigrid och Astrid högt upp på listan gubben vill dock inte yttra sig om något ännu så jag planerar själv för tillfället

• Millas

O Hanna O: Jag hade köpt vagnen om jag var säker på att det är den jag vill ha!

Jag blir helt snurrig av att läsa om alla barnvagnar. Lite kul tycker jag ändå att det är fast jag är tacksam för att jag inte behöver ge mig in i den djungeln denna gång värre blir det om vi får vårt tredje barn som vi önskar. Då är det dags för syskonvagn, hualigen!

Vecka 19 idag! (18+0)
    Har känt Liten varje dag nu i ca 2 veckor men senaste dagarna har det varit riktigt lugnt. Fast jag har ändå känt någon enstaka buff på kvällen som fått mig lugn.
    Kräktes gjorde jag idag också första gången på ca 3 veckor, fick springa iväg mitt i maten, blev lite orolig att det var magsjuka men kunde ju sätta i mig ca 2 portioner chokladpudding direkt efter så det var nog inte det haha

• Millas

För vår del blir det Värnamo! Hoppas innerligt att det inte är fullt, då blir det nog Jönköping.
    När Vilgot föddes var vi helt själva på både förlossning och BB lite lyx

• Millas
    Sandrina skrev 2012-03-07 08:45:50 följande:
    Hur är Värnamo BB?? Är Jönköping närmast efter Värnamo?

Jag bor i Sthlm men är bjuden på bröllop i Värnamo dagarna runt BF. Vill så gärna gå och tänker att det går ju bra att föda där med! :) Min man kommer därifrån och vi har även hus i närheten där, så det är inte helt främmande! :)
    När vi var där så var det bra! Men kan ju bero på att vi var ensamma annars kan man få dela rum. Men nu fick sambon sova där och så utan problem. Personalen fanns hela tiden till hands men störde inte på något sätt. Förlossningspersonalen tyckte jag var jättebra! Har bara positivt att säga om min förlossning och BB upplevelse

Jag tror det är Jönköping annars är ju Växjö också men det går snabbare till jkpg, är ju motorväg hela vägen!
  • Millas

På tal om sparkar!

Jag känner bebisen jätte långt ner, precis vid blygdbenet däremot kan jag känna livmoderkanten i höjd med naveln. Många gånger om dagen sparkas det nu och ibland riktigt rejäla kickar.

Tyvärr sparkar ju bara Liten så det känns när jag sitter. Aldrig när jag ligger annars hade jag nog sett de flesta utanpå magen.
    Sparkarna avtar också alltid så fort jag ligger handen på magen. Har bara lyckats känna 1 gång. Irriterande haha

• Millas

Jag fick en amningskudde sist men använde den inte. Tyckte det var bökigt och jobbigt bara. MEN den är gudomlig att ha mellan benen på natten nu när man är gravid och har foglossning.

• Millas

Vecka 20 idag! Två milstolpar nu veckan som kommer, ultraljud på onsdag och så halvtid på lördag!

• Millas

Hej allihopa. Har skummat igenom några sidor och börjats verkligen de dåliga beskeden. Håller tummar och tår för er!
    har idag varit på ultraljud. En livlig envis liten rackare. Men tack vare det fick vi titta på liten över 1 timme innan mätningarna var klara. Allt såg normalt ut min känsla säger mig att det är en tös.

• Millas

I början då jag kräktes så läckte jag så antingen blev det att kissa innan jag kräktes och om inte det hanns med var det bara att byta trosor. USCH tur jag inte kräks längre
    Är idag halvvägs! Exakt 20 veckor kvar till beräknad födsel (19+6) Liten sparkar för fullt! Nu känner jag även rejäla kickar mot blåsan. Obehagligt. Här hemma är det sjukstuga. Både sambon och Vilgot ligger med närmare 40 graders feber. Sambon har dessutom jobbat 12 timmar inatt och planerar att göra det denna också! Vet inte hur jag ska kunna hindra honom :( han är dessutom helt ensam på en industri. Så det är näst intill en omöjlighet att få tag på ersättare..

Svar på tråden Augustibebis 2012