Augustibebis 2012
Haha nej jag skrev mina br fel :p ajja det får ni stå ut med
Haha nej jag skrev mina br fel :p ajja det får ni stå ut med
Ojoj här hänger man inte alls med längre :p går in i vecka 22 idag och vågen står på -2 kg sedan inskrivningen. Sist gick jag inte upp något förren efter vecka 25 så jag vet vad som väntar ;) känner ni att vi går mot sommaren nu! Så underbart, denna efterlängtade sommar!
Angående detta med hur man mår beroende på pojke/flicka tycker jag det ska bli så spännande att se vad som gömmer sig i magen denna gång. Mår EXAKT likdant denna grav som förra.
Illamåendet började och slutade i exakt samma vecka.
Sugen på samma saker som sist.
Ratade samma saker som sist.
Samma problem med halsbränna osv osv.
Som jag skrivit innan tror jag det blir en flicka sist blev det pojke.
Skulle vara kul att slå ett ordentligt slag på myterna
Vecka 25 idag! Veckorna springer iväg nu tycker jag.. ska till bm på onsdag första gången sen vecka 6 och nu är det en ny då min förra har slutat. Spännande. Anledningen till att vi valde att försöka pricka in just augusti är för att jag är färdigutbildad i juni och jag ville inte vara alltför tjock då ;) perfekt tajmat nu så jag kan börja ta ut föräldrapenning direkt då skolan slutar.. Så ja, denna skrutt är noga planerad och så hade vi tur som lyckades på första försöket!
Hallå hallå :)
Skriver varje gång jag skriver något att jag inte alls hänger med här längre
Vet inte om ni pratat om babyskydd?
Var nere i källaren och tittade på vårat förra. Mössen har tydligen haft den som tuggleksak och tuggat sönder frigoliten som är inuti så nu blir det att köpa annat!
Vad ska ni ha för babyskydd?
Tack för att ni delade med er om babyskydd! Nu har jag lite att titta på
Jag skulle välja den mer rundade.
Jag något liknande den med vinkel och jag tycker inte den ligger bra vid amning och den går heller inte använda som ett bra stöd till bebisen sen när den börjar sitta lite. Har ju dock aldrig testat den andra!
Hallå hallå! Hoppar in lite här då och då
Någon kanske kommer ihåg mig?
Till Novaunique
Angående sköldkörteln så har jag en liten historia.. Sökte för trötthet i höstas (innan graviditet) och de tog en massa prover men allt var bra. För två veckor sedan hade jag en ny bm som kollade igenom mina journaler och upptäckte att de inte tog för sköldkörteln så det tyckte hon vi skulle göra, sagt och gjort och jag blev genast insatt på Levaxin när provsvaret kommit. Låg dock bara på 2,4 ska ligga under 2 under graviditet och under 4 som icke gravid. Men innan jag visste mitt provsvar kan jag säga att jag var panikslagen! Var inga trevliga saker man googlade fram om hur dåliga värden kan påverka barnet
Men då ska de ju vara riktigt dåliga!
Men jag märker redan lite skillnad på min ork! Innan ville jag bara sova hela tiden. Var trött efter att ha duschat, ätit frukost, ja allt fick mig att vilja sova. Visst jag är fortfarande trött men inte lika extremt. Så ge dig inte!!
Till er andra.
Här har bebis också börjat ändra sina vakentider. Innan var h*n som en klocka när det gällde "hela havet stormar" perioderna. Som tur är så har jag en riktigt livlig rackare så det går aldrig mer än 30 min emellan jag känner något, alltid är det något som rör sig därinne
Och det här med hur man ska sova så tror inte jag att det spelar någon roll så länge man inte mår dåligt av att ligga på någon sida. Jag kan må illa av att ligga på rygg för länge och ibland kan jag känna av illamående av att ligga på höger sida. Men så länge jag inte känner något så ligger jag som det känns bäst för mig.
Oj oj det blev långt det här!
Hoppas ni mår bra allihopa iaf! Försöker följa er så gott det går, kommer nog bli lite bättre nu när studier och allt är avslutat!