Sommaren12 skrev 2012-07-18 21:51:11 följande:
Jag är lite orolig över att jag har för lite sängkläder till lillan. Har bara ett påslakanset och ett par tunna filtar, snarare snuttefiltar nästan, de är inte så stora. Det är det enda! Hur mycket behöver man?!
Och så tjafsar jag och sambon igen om ifall hon ska ha kudde eller inte. Finns ju olika rekommendationer kring det. Kudde ska ju enl socialstyrelsen vara bra mot platt huvud men samtidigt så ökar det risken för PSD. Känner mig villrådig i frågan! Nu vill jag bara ha klart allt! Känner mej stressad plötsligt fast det är lite tid kvar förmodligen...
Förresten är ni duktiga på era knipövningar? Tror min sambo börjar bli nervig inför fl. Han har börjat tjata om saker vi behöver, att jag måste göra knipövningar och träna profylax. Och jag är så LAT! Glömmer och orkar inte...
Påslakan är väll inte så viktigt. Vi använde sällan täcke utan blev mest filtar. däremot är ju underlakan bra att ha ett par uppsättningar så man kan byta i sängen direkt. Brukar ju bli lite av varje där i

men sen beror det ju på om ni vill ha den lilla i eran säng också för planerar ni samsovning är det kanske inte lika viktigt att ha nån uppsättning så man kan byta.
Angående kudde så är det svårt. Vi köpte en i sista sekund för att vi velade så mycket. Vet egentligen inte vad som gjorde att vi bestämde oss för kudde men det fick bli en tunn iaf får se om den kommer till användning eller ej denna gång.
Knipövningar? Vad är det? Haha nej jag är kass på att komma ihåg dom, tyvärr