• Millas

Augustibebis 2012

Angående BB väska så är det väll lite vad man själv känner för
    Jag har precis börjat tänka tanken att jag ska packa den. Ska åka iväg till min mamma nästa fredag, ska stanna där 1 vecka så då åker den nog med. Skönt att ha med sig alla grejer om det blir till att föda långt hemifrån, går ju ändå in i vecka 37 (36+0) nästa söndag när jag är där.

• Millas

Filtar har vi 6 st tror jag det är..

Tycker filtar är kanon! Att ha i vagnen och även då de sover i sängen (blev för varmt med täcke ibland), täcka vid amning, skydd mot sol, ha något att lägga bebisen på, mysfaktor m.m. m.m.

• Millas
    mijja12 skrev 2012-07-01 22:12:38 följande:
    Ohh jag får snart spel på denna jävla halsbrännan inget hjälper längre plus att idag har jag haft jätte jätte ont i magen är precis som bebis håller på att fixera sig gör jätte ont när jag går/sitter så mannen har fått ta alla hundens promenader. Värst har nog varit att ta mig ut och in i bilen.. Vet ej hur jag ska klara den långa resan på onsdag då vi åker till Gränna från Skåne får nog räkna med lite stopp på vägen.
    Ingen som har något tips på halsbränna som jag inte testat :)
    Vad har du testat då? Jag tuggar novalucol flitigt men det har du kanske testat?
  • Millas

Vi har inte heller köpt ytterkläder. Långärmad body, byxor, tunn mössa och filt räcker ett tag hoppas jag.
    Kommer även vi ta på något som vi köpt helt nytt som inte är köpt begagnat/lånat/ärvt av någon.

• Millas

Vad jobbigt många av er verkar ha med förvärkar och sammandragningar. Jag kan märka av sammandragningar (stramar i magen och den blir hård,inget som gör ont) när jag har överansträngt mig men annars är det så lugnt så lugnt.

Har tillbringat hela dagen på Borås djurpark så det blev mycket gående i upp och nerförsbackar är så stolt över mig själv att jag orkade med det :) Har verkligen haft en helmysig dag med min lilla familj! Hade solen varit framme och värmt hade det nog varit mindre roligt dock!

Drömmer ofta om förlossningen nu, kan tänka mig att fler gör det? Inga direkta mardrömmar som tur är.
    Inatt drömde jag att jag vaknade upp och hade fått en alldeles underbar liten pojk som var 5 veckor för tidigt född, (alltså i den veckan jag är nu) men jag hade inget som helst minne av förlossningen, absolut inget så jag var tvungen att fråga ut min man om precis allting och jag var så besviken att jag blev snuvad på hela upplevelsen eftersom jag längtar så mycket.

Jobbigt med dessa drömmar för då börjar jag inbilla mig att det kanske är dags snart. Som man längtar!!!

• Millas

Grattis minstörstalycka!
    Är det första pojken i tråden?

Idag har jag varit hos barnmorskan.Hon skulle känna hur bebisen låg men blev lite fundersam och hämtade ultraljudsapparaten så idag har jag fått se lite av bebisen iaf en hand, revbenen och toppen på skallen Inte världens bästa apparat heller. Men jag är glad ändå

Ligger med huvudet neråt fast är rörlig, precis som för 2 veckor sedan.

Hur ligger era bebisar?
    Känns som förlossningen är långt bort så länge h*n inte fixerat sig men minns att Vilgot var ruckbar ända fram till förlossningen så det kanske inte säger något ändå?

37+2 idag.

• Millas

Någon som vet någon bra gratis app man kan klocka värkar med? Har inte haft några känningar alls innan men sen igår eftermiddag har jag kunnat känna rejäla sammandragningar. Inget som gör ont men regelbundet är det ibland iaf

• Millas
    Nettan1982 skrev 2012-07-18 20:56:44 följande:
    Sök på contraction så kommer det upp en massa förslag... :)
    Tackar tackar!! sökte bara på värkar först men då kom det bara upp såna som kostar.
  • Millas
    Sommaren12 skrev 2012-07-18 21:51:11 följande:
    Jag är lite orolig över att jag har för lite sängkläder till lillan. Har bara ett påslakanset och ett par tunna filtar, snarare snuttefiltar nästan, de är inte så stora. Det är det enda! Hur mycket behöver man?!
    Och så tjafsar jag och sambon igen om ifall hon ska ha kudde eller inte. Finns ju olika rekommendationer kring det. Kudde ska ju enl socialstyrelsen vara bra mot platt huvud men samtidigt så ökar det risken för PSD. Känner mig villrådig i frågan! Nu vill jag bara ha klart allt! Känner mej stressad plötsligt fast det är lite tid kvar förmodligen...

Förresten är ni duktiga på era knipövningar? Tror min sambo börjar bli nervig inför fl. Han har börjat tjata om saker vi behöver, att jag måste göra knipövningar och träna profylax. Och jag är så LAT! Glömmer och orkar inte... 
    Påslakan är väll inte så viktigt. Vi använde sällan täcke utan blev mest filtar. däremot är ju underlakan bra att ha ett par uppsättningar så man kan byta i sängen direkt. Brukar ju bli lite av varje där i men sen beror det ju på om ni vill ha den lilla i eran säng också för planerar ni samsovning är det kanske inte lika viktigt att ha nån uppsättning så man kan byta.

Angående kudde så är det svårt. Vi köpte en i sista sekund för att vi velade så mycket. Vet egentligen inte vad som gjorde att vi bestämde oss för kudde men det fick bli en tunn iaf får se om den kommer till användning eller ej denna gång.

Knipövningar? Vad är det? Haha nej jag är kass på att komma ihåg dom, tyvärr
  • Millas
    Tesdy skrev 2012-07-20 17:59:13 följande:
    Grattis till dottern Saftochbulle.

Idag är en jobbig dag och jag måste fråga er andra kloka kvinnor här inne! Jag har haft ont i hela magen och även neråt fogarna. Rejäla SD till och från hela tiden. Jag har ju fått order om att höra av mig till FL ifall värkarna ändras eller vattnet går men frågan jag har gäller slemmisen. Kan förlossningen starta utan att den släpper??? Tänkte ta den som riktmärke.
    Jag såg aldrig skymten av någon slempropp, den gick nog när vattnet gick. Iofs hade jag inte börjat få värkar då vattnet gick.
Svar på tråden Augustibebis 2012