Maho81 skrev 2012-08-04 22:59:27 följande:
JAG JAG!! Jag fick lov att ringa till förlossningen idag och fråga om det och barnmorskan blev helt ställd och fick lov att prata med läkare om det. De menade på att jag kanske spänner mig eller mågot sådant för de har aldrig hört talas om det tidigare. Efteråt blir jag helt trött och öm i rygg, skuldror och nacke.
Okej, där ser man! Jag har inte frågat någon om det då det var först igår som jag reflekterade över att det kom i samband med sammandragningar. Men jag har hela tiden tänkt att det har med att göra att man belastar musklerna annorlunda nu och de är uttröttade elller något i den stilen
Det är ju så obehagligt när det pulserar, kan inte alls kontrollera smärtan då. Hua!!
Jag hade mina första förvärkar igårkväll. Har hela tiden haft det väldigt lugnt och bara känt att magen spänner sig ibland. Då klockade jag värkarna som var på 1-2 min långa med ca 7-8 min mellanrum.
Fick inte den reaktionen jag trodde jag skulle få. Jag blev rädd och tänkte bara inte nu, inte nu snälla!
Så jag tog två alvedon och gick och la mig så gick det över.
BF +1 idag och jag vill ju så gärna att bebisen ska komma men ändå är jag visst inte mentalt redo? Tror dock att det har mest med allt runt omkring att göra barn och hundvakt m.m. Hatar att inte ha kontroll!