• Millas

Augustibebis 2012

Vecka 18 (17+0) idag!! Som jag säger varje vecka.. Shit vad fort tiden går! Sitter just i detta nu i soffan och njuter av Liten som gör sig påmind innifrån någon som känt sparkar utanpå magen än? Så fort jag lägger handen på magen slutar buffarna

• Millas

Jag ligger bara på rygg och höger sida men man får nog sålla lite på alla tips och idéer annars är nog det bästa att sitta upp och sova eller det finns säkert nån risk med det med..

• Millas

Började också känna i vecka 12-13 ungefär.. Har moderkakan i bakvägg

• Millas

Lijon: vi hade sånt man sätter på badkaret sist och på den fanns det plats under för blöjor och tvättlappar och sånt. Men att ha skötbord någon annanstans än badrummet skulle inte jag stå ut med! Tillgång till rinnande vatten är ett måste för oss. Denna gång kommer det bli skötbord på badkaret på övervåningen och bara ett vanligt skötbordsunderlägg på bänken i tvättstugan på nedervåningen.

• Millas

En sak till angående skötbord.. Detta paket är verkligen att rekommendera på ikea för (79 om det finns möjlighet på skötbordet att hänga upp det på sidan.. Smidigt för att ha vatten nära till hands (bara ta ur byttan och fylla på vatten) och slänga blöjor och tvättlappar!

• Millas
    Sommaren12 skrev 2012-02-26 20:40:00 följande:
    Jag hittade bebisens hjärtljud!!! Hjärta

Skulle precis ge upp och där var det! Starkt och tydligt och ingen tvekan om att det inte var mitt eget. Snabbt som tåget gick det, räknade dock inte pulsen. Massa sprattelljud och grejer runt omkring också. Tror jag letade för långt upp innan, hittade det nere vid blygdbenet. 

Nån som vet hur man smidigast spelar in? Har en mac och vet inte vilket program jag kan spela in med eller hur jag gör. Försökte med röstmemon på iphonen men funkade inte. Skulle så gärna vilja spela in så mannen får lyssna, han e på jobbet nu.

Sen ska jag låta bli den tills jag ev oroar mig igen efter rul nån gång... :P 
    Så glad jag blev för din skull nu Vilken lättnad för dig.. Inte roligt när man börjar inbilla sig att det inte finns något i magen
  • Millas

Jag är aldrig uppe och kissar om nätterna.. Sist minns jag att jag var tvungen att gå upp en gång om natten på slutet, foglossningen var fruktansvärd om jag inte tömde blåsan så då kom jag inte ur sängen och jag hade så ont så jag nästan grät.. Men alltså, inte pågrund av att vara kissnödig utan för foglossningens skull..

• Millas

Tjockisbullen: denna graviditet är precis som den förra! Illamåendet till och med började och slutade i samma vecka som sist.. Det enda som skiljer är väll att foglossningen började tidigare denna gång men så brukar det nog bli..

• Millas

Sommaren12: har läst gamla blogginlägg jag skrivit och där står det att det var full rulle i magen i v.17 så jag tror inte det är ovanligt tidigt visst är det mysigt!!! Jag har idag känt Liten utanpå magen för första gången. Brukar alltid sluta sparka så fort jag lägger handen på magen annars. Vecka 17+2 idag.

• Millas

Känner också kanten ibland.. Straxt nedanför naveln.. Vecka 17+2 idag..

Svar på tråden Augustibebis 2012