• Millas

Augustibebis 2012

Vecka 15+0 idag!

Kikade in i bildtråden. Vilka fina magar det var där.. Jag ser gravid ut men det är bara min fläsk mage som format sig och börjar högre upp. Ingen hård kula någonstans där inte. Förutom på morgonen då kan man känna att det är lite hårdare nertill

Vi har RUL 13/3 är då i vecka 19+2

• Millas

Märker att vi har några hejjare på fp här i tråden. Min gubbe jobbar helgskift fre-sön 32 timmar varje helg. Funderar på hur och om han kan ta ut fp? Borde nog kontakta fk.. Kan göra skillnad på några tusenlappar ju..

• Millas
    novaunique skrev 2012-02-14 18:33:12 följande:
    Foglossningen är här. Men vaddå, det är ju bara 60% kvar av graviditeten... :-O
    Foglossning här med. Fasen vad jobbigt det är!

Igår kom jag inte upp ur soffan utan sambons hjälp. Var dock extremt kissnödig då också och då blir foglossningen fruktansvärd. Hua!

Annars är det en bra dag idag.. bebisen har gjort sig påmind hela dagen med små små buffar.. Annars har jag bara känt nått svagt nån gång typ var tredje dag.
    Mini tänker väll på sin mor och vill lugna henne nu på alla hjärtans dag
  • Millas
    babyhummingbird skrev 2012-02-14 18:59:24 följande:
    Idag hände en hemsk sak.. Inne på ICA vid 17,00 med sambo.. Sambon fick ett samtal så jag ställde mig vid frysdisken och väntade på honom.. Då börjar det tjuta i öronen.. Hör ingenting förutom detta tjut.. Börjar kallsvettas och det börjar svarta för ögonen. Försöker få kontakt med sambon som är en bit bort.. Sen lägger jag mig över frysdisken och då kommer sambon! Helt dåsig! Så fick gå ut och ställa mig i snön.. Helt genomblöt var jag då av kallsvett. Fy sören vad hemskt! Har dock ätit dåligt idag.. Och det fick man verkligen sota för direkt alltså! Så nu har jag lassat in kyckling och potatisgratäng som om det inte fanns någon morgondag!
    Fy så otäckt!! Vilken tur att det gick bra ändå.. Kan ju gå illa om man svimmar

Märker av så fort jag ätit dåligt. Mår skit rent ut sagt, klarar inte av att stå upp längre stunder innan det börjar snurra i bollen.
  • Millas

Känner av min foglossning vid blygdbenet och bäckenbotten.. Nytt för denna grav är svanken också.. Smärtan påminner ibland om kraftig träningsvärk..

• Millas

Stövelkatten: kan ju vara så att nu när livmodern växt så har även moderkakan flyttat sig och kanske nu ligger i framvägg, då dröjer det ju längre tills man känner!

• Millas

Ninime: jag är urusel på att använda mitt bälte men då jag får riktigt ont i svanken och ländryggen sätter jag på det och då släpper värken efter en kort stund. Tyvärr har det inte samma effekt på blygdbenet och värken som sitter vid bäckenbotten. Tycker också att det ger en känsla av att det "håller ihop" mig.. Måste dock användas utanpå mammabyxorna annars skär det in som satan!! Men annars är jag nöjd med mitt!!

• Millas

Päron 1986: kub görs på magen.. Här gjorde dom en ordentlig koll på hela bebisen.. Visade oss alla kroppsdelar och så fick vi köpa 5 bilder för 50 kr.

• Millas

Natlup: i vissa landsting får alla gratis medan på andra erbjuds bara dom över en viss ålder.. För mig var det gratis.. Såg dock i din gravkalender att du är för långt gånget.. Kub kan bara göras fram till v. 13+6

• Millas

Ja, jag tror det är vid RUL de ser de flesta avvikelser som upptäcks innan förlossning.. Finns ju dock ingen nackspalt att mäta som har en stor del om de ska upptäcka just de kromosomavvikekser som riskbedöms vid kub..

Svar på tråden Augustibebis 2012