Augustibebis 2012
Karo77 skrev 2012-05-04 10:07:04 följande:
Albasmamma: jag skulle sa garna vilja foda naturligt, men har ingen lust att ta nagra risker. Det som Kanns skont ar att Man kontrolerar situationen battre nar det ar ett planerat snitt! Men samtidigt sa kanner jag mig ledsen over att inte vara kapabel att FODA barn.( vêt inte ens om jag skriver riktig svenska)
Huvudsaken att du och bäbisen mår bra i slutet! <3 Och jag vet precis vad du menar med "vet inte om jag skriver riktig svenska". Vet aldrig om det jag skriver låter rätt eller inte... pratar/skriver ju nästan aldrig på svenska. Ska bli skönt (fast kanske även svårt?) att prata svenska med barnet sedan.
Svipp skrev 2012-05-04 08:04:42 följande:
Jag håller med om att det borde vara ett rul till senare i graviditeten. Mycket kan ju hända från vecka 18-20 fram till födseln.
Har man alltså inga flera ultraljud i Sverige efter vecka 20?!
Här har man första i vecka 9 - 14, sedan ett i 20-22 och sedan sista i 32 - 34. (Samt fler vid behov, jag hade två extra efter blödningar.) Alla verkar ha ett syfte och dom kollar upp en hel del i detalj -- inte för att jag har den minsta aning om vad alla bilder och siffror betyder... men man blir glad iaf när ultraljuds-gubben* nickar och säger "mmm, det ser bra ut, ja, absolut, helt perfekt".
(*Det har alltid varit samma karl och han har helt klart passerat pensions-åldern. Det märks
tydligt att han har lärt sig att de flesta blivande mammor och pappor behöver en hel del uppmuntrande småprat medans han håller på och donar och har sig

)