Augustibebis 2012
Varannan tugga mjölkchoklad och salta chips är också gott, choklad på popcorn mums!
Och grattis Gadget! Vad kul att ni hade tur med vädret också så att tyskarna fick njuta lite av fina Sverige!
Ang "jobbiga" partners skulle jag nog fråga mig själv om det är ett nytt beteende?
Isfåfall kanske h*n känner att h*n behöver synas och höras mer. Jag ser till att ge min man extra mycket tillgivenhet och beröm just nu -- dels för att han helt klart förtjänar detta, men även för att han ska få vara lite i centrum. Tror inte alltid det är helt lätt för den som inte är gravid.
Det är absolut inte alltid en dans på rosor här heller, men förutsatt att maken inte haft en riktig skitdag skulle han absolut baka kakor, slänga ihop en lasagne, köra mig till McD för glass eller vad jag nu skulle kunna hitta på. Men vi är spontana (och barnsliga
) annars också.
Men, ja, det handlar säkert ofta om att dom har mycket i huvudet just nu; dom ska ju, precis som oss, ha barn.
)
Vi har nog allt nu -- har precis som DetGodaLivet och 7eHimlen handlat i stort sett allt begagnat. (Undantagen har varit nya BHar, babyskyddet och sängen.) Om inte annat så har det varit en kul grej rent ekonomiskt; har skrivit ner vad allt kostat och vad det skulle kostat i nypris.
Har lagt ner 706 euro (inklusive kläder, tygblöjor, babsykydd, vagn, ja, allt) och hade jag handlat samma prylar/märken nytt hade det blivit (minst) 3420 euro. Dom sparade slantarna kommer jag vara extra glad för under min mamma-ledighet -- känns riktigt bra och har distraherat från ryggont och illamående!
Hah, dagen började med att en kollega skakade oroligt på huvudet och sa (föreställ er nu engelska talad med stark fransk brytning): "Du är så stor! Jag är verkligen orolig för att du ska behöva ett kejsarsnitt." Hon är verkligen jättesnäll och menade helt klart bara väl men, hah, tack, tack.
Den enda värre kommentaren har nog varit en kollega (vuxen människa!) som, i respsons till att hon fick reda på att jag var gravid, sa; "Oj, mitt katt är också gravid. Eller, ja, hon var gravid. Veterinären berättade igår att hon fått missfall. Visste du att kattmammans kropp kan absorbera upp fostrena när det händer?"
Nej, men nu vet jag det. Tack, tack! Tur att man kan ta det mesta med lite humor