Saftmedbulle skrev 2012-07-20 14:39:50 följande:
Hej alla! Hängde här förut... vet inte om ni kommer ihåg mig... Det blev ingen augustibebis för mig (jag blev ju framflyttad sen till 3 september... men hängde kvar här i augustråden ändå...), men däremot en junibebis. Hamnade på sjukhus och har där i en dryg månad och det blev tvunget att göra ett akut kejsarsnitt i v. 30, för att kunna behandla mig. Det blev en flicka (för tre veckor sen...) och nu ligger hela familjen på neonatal,så att jag kan ge mat åt tjejen (vi har inget namn än) och bli behandlad.
Många hälsningar Saftmedbulle
Klart vi minns dig! Grattis till dottern! Hoppas ni bägge mår så bra det går med tanke på omständigheterna!
trossan skrev 2012-07-20 10:27:01 följande:
Fransyskan, mysigt med en sån man! Roligt med lite ombytta roller. Hade nog inte väntat mig det från vare sig en britt el fransman! :) Kul också att ni blir en så internationell familj, svensk engelsk och fransk, vad sk ni prata med barnet?
Vi ska prata svenska och engelska. Franskan får bli ett tredje-hands språk.
Han är jättefin; känner mig väldigt lyckligt lottad. Han är (för mig alltså; folk har ju olika smak

) precis rätt blandning av gentleman och jämställdhetshjälte. Hoppas innerligt att sonen tar efter honom i detta! (Sedan kan han få ta efter mig när det kommer till ekonomi-tänk och framförhållning...)
Jag blir så avundsjuk på er när ni pratar om förlossningsbrev... det finns här med, men är inte vanligt och jag har fått uppfattningen att vårdpersonalen här inte riktigt uppskattar att man kommer med egna tankar. Och i och med att jag vill sånt som ses som "alternativt" och "udda" -- vill pröva utan epidural, vill amma direkt, vill ha kvar barnet hos mig på natten, etc-- känns det som om det kommer bli lite av en kamp...
Jag är verkligen betydligt mer oroad över detta än förlossningen; vilket kanske är tur i oturen?