Augustibebis 2012
3 månader.... shit!!
Ett annat alternativ är creche (dagis) eller någon slags nounou (typ dagismamma) men jag vill verkligen inte lämna bort mitt lilla, lilla barn utan, som sagt, lever hellre på vatten och bröd. Usch och fy.
Har haft någon slags sammandragningar senaste timmen tror jag -- ett tryck i magen som verkar gå i vågor? Gör inte ont, men jag hoppas verkligen det går över för jag blir nojjig av det.
Grattis till RUL, lycka till på RUL, grattis på födelsedagen, välkommen till tråden... phew, tror det var allt?
Har mina konstiga sammandragningar än. Vet inte riktigt vad jag ska tro om detta.
Vi har, mig veterligen, ingen Sjukvårdsrådgivning i Frankrike (fast man kan ringa den svenska från utlandet men deras råd -- gå dit, gör detta, osv -- stämmer inte alltid med vad man ska/kan göra här) och i min broschyr från doktorn står inget om att söka akut för sammandragninar utan bara feber, blödningar, etc.
Jag har mitt nästa besök tisdag nästa vecka men det känns lång borta när man är orolig.
Hur ofta har ni haft sammandragningar? Jag har haft dem lite förr men nu har det varit on/off sedan igår. Ibland med timmars uppehåll, men ibland flera i timmen. Gör inte ont, är bara som ett tryck/vågor.
Hah, min kollega sa just att när hon var gravid (2009 torde det ha varit) och hade "falska sammandragningar" så fick hon rådet av sin doktor att ta ett varmt bad och ett halvt glas vin.
Hah, undrar hur man skulle reagera i Sverige på ett sådant råd? :D
Bah... vi stannade till vid apoteket på vägen hem efter jobbet igår då en kollega rekommenderat att man kunde köpa Spasfon (recept-fritt) mot sammandragningar. Hon är i vecka 24 och har haft samma problem.
Personalen där ville dock inte sälja det till oss utan försökte få iväg oss till akuten -- i deras värld finns det inte att man kan ha sammandragninar ALLS i vecka 18 -- och jag blev, minst sagt, stressad. Maken lyckades få tag på vår doktor som tyckte jag bara skulle ta det lugnt över helgen, men att om jag kände att det behövdes så skulle jag åka till akuten.
Har nu suttit i soffan hela dagen och varit jättelåg -- hur vet man om det "behövs" eller inte? Jag tycker inte alls att det känns allvarligt; har knappt några sammandragningar längre, bara lite tryck i nedre magen men tänk om jag ignorerar något allvarligt och sedan händer det värsta? Usch vad jag är ledsen.
Ta hand om er allihopa och bli nu riktigt glada varje gång ni känner era småttingar sparka