Inlägg från: fransyskan |Visa alla inlägg
  • fransyskan

Augustibebis 2012

Så, nu känns det lite bättre efter mitt besök går.

Hjärtat slog och vi kunde till och med höra hur den "simmade" runt lite.

Fick Spasfon mot sammandragningarna och antibiotika utifall att det var någon infektion som orsakade att jag hade så  pass mycket problem. (Man får antibiotika mot allt här och jag tror nog inte jag hade fått något sådant utan säker diagnos i Sverige.)

Dock flyttade hon mitt andra ultraljud från den femte till den artonde så att det skulle hamna i vecka 22 vilket visserligen var logiskt, men dock trist.

Nu ska jag ta och försöka läsa ikapp lite i tråden.

• fransyskan
    banana81 skrev 2012-03-28 22:21:43 följande:
    Känner ni alla riktiga sparkar nu? När började ni göra det?
    Jag känner fortf bara små puffar och väldigt sällan.. Usch, jag är så orolig att nåt är fel! RUL kl 10 imorgon! Hur ska jag kunna sova i natt???!
    Jag har inte heller kännt något (vecka 19) och frågade min doktor som sa att det var helt normalt. Hon gissade att jag skulle känna av babyn kring vecka 22 kanske, om jag hade lite tur.

Svarade på en annons om freecycling och ska få en påse med babykläder, leksaker och mammakläder. Då både jag och maken har vår familj "utomlands" (Sverige och England) så känns det som detta en av de få chanserna vi har att bara få något helt spontant. Ska bli jättekul att få boa lite!

Lycka till nu all ni som har RUL!
  • fransyskan
    TinTixie skrev 2012-03-29 10:33:24 följande:
    Hej allihopa!
    Välkommen! Min erfarenhet är att alla här i gruppen är väldigt snälla!
  • fransyskan
    Albasmamma skrev 2012-03-30 10:42:41 följande:
    Jaha, så har man grinat på jobbet...hormonstinn som man är så sa jag vad jag tyckte om en grej inte om någon personligen, sen kommer en kollega in till mig och säger "du ska inte ta saker så personligt och bli så upprörd.." Jo, jag blir ju det när jag anser att någonting är fel. Usch, väldigt känslig idag känner jag. Skönt att det är fredag iaf....
    Hah, jag skällde ut en kollega efter noter för ett tag sedan Skäms

Jag brukar vara så tyst och snäll så han stod bara där helt frusen och tog emot min uppläxning i etik och moral. Så här i efterhand så tycker jag att jag gjorde helt rätt som sa ifrån men hade jag inte varit så hormonstinn hade jag helt klart gjort det på ett proffsigare sätt.  Det slutade som tur var väl, men ja... så kan det gå!

Med det sagt: FREDAG! Det hela kommer vara glömt på måndag ska du se! {#emotions_dlg.flower}
  • fransyskan

Vad "skönt" att andra också har fått tillbaka sitt illamående... jag hade två-tre veckor då mat var kul, men nu mår jag pyton igen och alla runt om mig har verkligen gått runt och sagt "nämen, så ska det ju inte vara, så konstigt..." (Tack, tack, det blir man ju inte alls nojjig av.)

• fransyskan
    Naimis skrev 2012-04-04 06:32:40 följande:
    Och det ska ju vara bättre både för barnet och för naturen med glas, dessutom så mkt lättare att diska. Skulle vilja köra de från början denna gång.
    Jag skulle också vilja ha glas, men maken har fått för sig att rostfritt stål är bättre. Någon som har någon erfarenhet? Jag tycker det ser kallt och obehagligt ut, och tycker nog glas verkar trevligare.
    7eHimlen skrev 2012-04-04 09:57:46 följande:
    Är det nån mer än jag som nojjar över sovställningar? 
    Japp, jag nojjar. Och maken är värst -- han puttar på mig om jag trillar över på höger sida. På höger sida fick jag höra på min första hjälpen träning att man ska undvika lägga gravida kvinnor mot och om att ligga på rygg har man ju också hört en del (iaf efter tredje trimestern) men jag tror att vänster sida anses "bäst".

Dock är det ju helt rätt som min mamma (och många andra kloka kvinnor säger) att vi överlevde alla trots att våra mammor med stor sannolikhet sov hur dom ville.
  • fransyskan
    Svipp skrev 2012-04-04 14:36:47 följande:
    Jag måste bara vråla ut min lycka: JAG HAR EN ALLDELES UNDERBART PERFEKT LITEN TÖS I MAGEN!!  Jag är så lycklig så tårarna bara sprutar när jag tänker på det. Vi var alltså på rul idag och bm var så fantastiskt duktig och förklarade allt hon tittade på, höll på i nästan en timme. Förra gången jag var i det rummet var det en mycket mindre sympatisk läkare som bryskt konstaterade att det inte fanns något levande foster längre (MA). Det tillsammans med min oro att inte känna några fosterrörelser gjorde mig kallsvettig innan. Att sen få se att allt är precis som det ska och placeringen på moderkakan är orsaken till det kändes otroligt lättande.

Jag ska dit igen i v 32 och kolla moderkakan eftersom den är fram, långt ner.

Så med andra ord: Ni hade helt rätt allihopa!
    Grattis, grattis, grattis -- hoppas att om två veckor känna på precis samma sätt som du nu! {#emotions_dlg.flower}
  • fransyskan
    Aprilia1977 skrev 2012-04-04 15:27:57 följande:
    Men att prata med din BM är den bästa medicinen!
    Fast det "hemska" (i mitt tycke) är att svaren man får varierar så otroligt mycket från läkare till läkare, stad till stad, land till land... Jag tycker även sådant som man tycker borde vara skrivet i sten -- från vilken vecka kan BM höra hjärtat slå, vad får man äta och vad ska man undvika, när bör man akut söka hjälp -- är olika i Frankrike mot Sverige, och sedan återigen mot England.

Jag antar att inget land har rätt i alla sina råd... men vet inte alls hur man ska bedömma vilka råd som är "bäst".

Jaja, det där blev ett sorgligt sidospår som ni absolut får ignorerar  helt! :)
  • fransyskan
    strongenough skrev 2012-04-04 17:05:46 följande:
    Idag var det UL igen. Jag blev överlycklig när jag fick veta att dem har lika mycket fostervatten! Skrattande Rena lyckan att få höra. Jag som trott mina älskade töser var dödsdömda eller skulle bli väldigt sjuka av sviterna. Tyvärr växer inte min lilla tjej som hon ska. Hon ligger idag på -23% och den stora på +1. Varför kan dem inte svara på. Det kan ha att göra med att det fortfarande är fel på moderkakan. Men oddsen för mina flickor är nu mycket större!
    Vad glad jag blir! <3 Jag tror vi alla hållit tummarna för att du ska komma tillbaka med goda nyheter!
Svar på tråden Augustibebis 2012