Inlägg från: fransyskan |Visa alla inlägg
  • fransyskan

Augustibebis 2012

Karo77 skrev 2012-06-18 11:28:44 följande:
    Sjalv tycker jag att fa en bra "upplevelse" handlar ju om hur man Accepterar olika situationer! Det ar faktiskt sallsynt att allt gar som planerat .....och man hinner ju inte bli utbildad BM via bocker under graviditeten. Men jag ar ju onekligen sotis pa er mojlighet att valja bedovning/ stallning, att kunna att och dricka
    Man får ju helt enkelt göra det bästa av situationen. Jag vet ju t.ex. att jag inte kommer att få som jag vill i allt utan får fokusera innåt istället. Inte försöka kontrollera situationen utan istället mina egna tankar och reaktioner. Jag återkommer i september och berättar om det funkade eller om det vara var hippie-svammel!

Fast fasiken... jag hade bra gärna velat ha möjligheten att tok-dricka nyponsoppa! Såg på "Ett barn i minuten" (eller vad det nu hette) på TV4 Play och jag tyckte det såg mysigt ut att få dricka hinkvis med nyponsoppa!
  • fransyskan
    Sommaren12 skrev 2012-06-18 11:33:37 följande:
    Ps. Nä jag bjöd då sannerligen inte på kaffe haha! Flört 
    SkrattandeSkrattandeSkrattande
  • fransyskan
    Sandrina skrev 2012-06-20 08:33:28 följande:
    Jag är lite fundersam över min vikt. Är i vecka 34+1 och har totalt gått upp 8,5 kg. Vilket jag ena stunden är väldigt glad för men sen blir jag lite orolig också. Dom senast veckorna har jag bara gått upp 0,5 kg, vilket känns lite konstigt eftersom bebisen lägger på sig ganska mycket vikt nu dom här veckorna.

Var hos min BM igår men glömde ta upp de, och hon frågar aldrig efter min vikt. Magen växter däremot som den ska och alla andra värden är också bra så jag behöver kanske inte oroa mig ändå, eller vad tror ni?
    Tror jag är helt okej förutsatt att du inte var underviktig innan.

Annars är jag asless på en viss släkting som hälsar på. Allt hon gör och säger går mig på nerverna. Hon bor också utomlands men har en husa som tar hand om hemmet och släktingens dotter. Skrattar och piper om att det är år sedan hon diskade, så det är "kul" att se oss diska efter maten. (Ett av drygt tusen exempel.)

Vet inte om det är dom där beryktade graviditetshormonerna eller bara mitt vanliga surhumör som spökar men det var skönt att fara till jobbet imorse i alla fall
  • fransyskan
    cupcakekiller skrev 2012-06-20 11:39:24 följande:
    Jag har vart jätteyr sen imorse, känns som om jag är extremt bakis, kan inte gå rakt för allt snurrar. Någon som vet vad det kan vara? Jag dricker mycket vatten hela dagarna/äter som jag ska så det kan inte bero på det..
    Något med blodtrycket kanske?

Om jag var så yr att jag inte kunde gå rakt och det inte gick över skulle jag nog ringa 1177 men jag är kanske mesig. Hoppas någon annan har mer konkreta råd.
  • fransyskan
    livelovelaugh skrev 2012-06-21 12:22:54 följande:
    Tänkte bara berätta att våran lilla tjej är född!
    Grattis!!!

Jag sitter och halv-sover. Visste inte att man kunde känna sig så konstant trött.

Maken har bestämt att han ska börja stor-städa hemma; ett rum per helg och riktigt skrubba allt och sortera allt i "behålla", "kasta" och "ge bort". (Vi har bara drygt 45 eller så kvm så varje extra pryl tar ju plats från barnet.) Han har, efter mycket tjat, lovat att jag får sitta som en liten general i mitten av rummet och övervaka. Min plan är att sno alla gamla fula t-shirts och liknande för att sedan sticka (ev. virka) en "play mat" till babyn.
  • fransyskan
    Sommaren12 skrev 2012-06-21 14:41:02 följande:
    Livelovelaugh: stort grattis!! :)

Fransyskan: vilken karl!! Kan du skicka hit honom när han är klar hos er? :)
    Det är trevligt ibland -- fast när han kommer och tyst torkar upp lite extra efter jag har diskat eller diskret tar en extra tur med dammsugaren dagen efter jag dammsugat blir man ibland lite sugen efter en slarvpetter istället!  Vi har dock sagt att med lite tur så får sonen pappans städ-glädje och mitt penga-tänk... och har vi otur blir han sluskig och slösaktig... Ingen som vet hur man garanterar att ungen bara får våra bra egenskaper?

Hörrni, är det alltså midsommar idag? Jag trodde det alltid var på fredagar? Inte för att någon firar här men jag kunde ju i alla fall ha käkat lite potatis-sallad och jordgubbar. (Go-fisk får man ju inte äta och kött klarar jag inte av sedan jag blev gravid.)
  • fransyskan
    godisbit skrev 2012-06-21 15:54:03 följande:
    Det är lugnt! Precis som du trodde är midsommarafton i morgon så du hinner få fram potatissalladen och jordgubbarna! =)
    Vad bra! (Och vore jag inte så fruktansvärt fet kunde jag dansa lite grod-dans för lite extra Sverige-känsla! :D)
  • fransyskan
    A R skrev 2012-06-22 07:47:41 följande:
    Fransyskan, hur gör du med gamla t-shirts, syr du ihop remsorna innan du virkar/stickar? Lät som ett skojigt projekt.
    Min plan är att göra som i den här videon (00:50):

Har sytt ihop remsor förr när jag gjort en flätad jeans-matta men det var otroligt omständigt (tyckte jag iaf).

Glad midsommar allihopa! {#emotions_dlg.flower}
  • fransyskan
    mammsen skrev 2012-06-22 10:18:53 följande:
    Någon som funderat något på dop? Jag kommer nog undvika dop bara pga att jag inte vill samla familjen.
    //...//
    Jag är ju inte troende, men dottern är döpt och jag tycker det är en fin sak.. jag vill dessutom inte göra olikt mellan barnen..
    Usch, vad svårt det kan vara med familjen ibland :(

Vi är ju inte troende så kommer inte ha något dop, men jag vet ju att det för många oreligösa är just en fin grej. Jag hoppas verkligen du hittar en bra lösning! Dock tycker jag inte att du ska oroa dig för att dina barn ska må dåligt i framtiden om det slutar med att att du väljer att göra olika.

Har faktiskt aldrig någonsin träffat en odöpt som beklagat sig över sitt grymma ovattnade öde!
  • fransyskan
    Sommaren12 skrev 2012-06-22 11:14:45 följande:
    Det är jättefina gäster så tror säkert de skulle ta över helt ifall jag vill, men du vet ångesten när man planerat nåt i ett par månader och man hade en hel jättebra plan och så raseras allt. Jag är sån som vill va en bra värdinna, får panik av att detta händer just idag. :( lutar åt att jag åker in. Vet att det inte blir bättre. Har jag tur ger de mig nåt smärtstillande och skickar hem mig annars lägger de väl in mig igen å så får folket fira utan mig. Dock hittade de ju inget sist så känns inte som att de lägger in mig iaf.
    Om dom är fina så kommer alla garanterat att förstå! Du kanske har en extra fin favorit-gäst som kan komma tidigt och ta över det du behövde få gjort nu på morgonen/förmiddagen? Så slipper du stressa över detta och kan fokusera på det viktigaste; du själv och bäbisen.
Svar på tråden Augustibebis 2012