• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • eightythree

Tror jag bestämt mig med vagn. Vi har en Brio classic med hårdlift från -04 sedan de andra barnen som vi kommer att använda även denna gång och så köper jag en Phil & Ted syskonvagn att ha åtminstone första halvåret som syskonvagn och sedan när det är dags att ha framåtvänd singelvagn får den funka som sådan. Mellantiden får vi använda brion mer flitigt (från ca 6-till 12 -18m).

Annars har jag köpt och fått lite kläder att ha i början - rosa och lila eftersom vi var på RUL först. Har också skaffat mig en babyfilt - den med tassar från Lindex! =)

Jag mår rätt ok. Känner mig klumpig och tjock, men nu växer ju magen mer och jag känner hur lillan rör och sparkar. Har lite spänningar och molvärk ibland, men tycker nog att det är sendrag nattetid som är besvärligast, tätt följt av törsten! Så grymt törstig!!! 

• irruz

Helenaa: vi har en emmaljunga duo edge årsmodell 2011, o den är helt underbar!! Älskar älskar :) nu måste vi ju köpa en syskonvagn eftersom det blir så tätt mellan kidsen, men vi behåller ändå emmaljungan för att jag tycker så himla mycket om den! Nu kan jag ju inte jämföra med äldre modeller, men för att vara en så pass rymlig o komfortabel vagn så upplever jag den inte alls som stor..

• Novixi

Eightythree: den babyfilten köpte vi också nu i veckan! :D älskade mönstret på den och färgerna. Det var faktiskt sonen som såg bodyn med samma mönster och ville köpa den till bebisen! Haha! ;D
    Så det blev bodyn med tassar, den randiga byxan i samma färger och babyfilten :)

• Stövelkatten
    mammsen skrev 2012-03-24 19:52:27 följande:
    Kan inte någon hjälpa mig att lägga till mig i bf listan?
    jag har med bf 19/8 med andra barnet men när jag försöker så blir det bara en klumptext,,

Ser att ni snackat inköp med!

Vi har en byrå som man fäller ut som skötbord sedan tidigare,

Jag köpte en ny vagn på mellandagsrean en cresent classic (den med svängbart styre) med hårdlift
    Vi har handlat lite nya neutrala kläder i strl 50, 56 och 62 och sängkläder och söta sådannadära man kan hänga över sängen och skötbordet ni vet.

Och idag! Har vi varit på barnbytardagar och handlat bebiskläder i strl 50, 56, 62 och 68 så vi har till första halvåret. Fick även tag på babybjörns bärsele, babygym från babyproffsen, Babysitter, och skötbädd m.m för bra pris i kanonskick! Fick även uppgraderat en hel garderob till dottern i strl 110. Sååå nöjd är jag!!!

Det vi har kvar är spjälsäng och babyskydd sedan är vi i stort sett färdiga,, vill ha allt färdigt senast till månadskiftet juni/juli med blöjjor och allt! då är jag i ca v 33. Sedan när jag är tung och trött ska jag bara slappa och vänta på bebis utan någon stress om att inte vara färdig.. 

JO!! Jag och mr right och dottern käkade lite god mat på restaurang tidigare och snett mittemot oss satt 2 alkisar, den ena av dem satt och stirrade på mig hela tiden och när hans sällskap gick ut för att röka började han snacka med mig. Varpå jag lite trevligt försökte ignorera han och sa lite diskret till sambon att "jag tror han pratar med mig" varpå min sambo som för tillfället tydligen är hög på testosteron vänder sig om med mördarblicken och frågar om han snackar med oss?! Då ska ni vara medvetna om att min sambo är otroligtr lik edvard norton i american histori x. Samma blick, ansiktsform och rakning, dock har min sambo lite mer tattueringar.. Och,,, jag har aldrig sett han sån!! Lugna ner dig lite sa jag, "så farligt var det ju inte" men sammtidigt blev jag lite extra kär där en stund i min överbeskyddande älskling <3 Haha
    Missade jag något eller var denna "alkis" otrevlig på något sätt? Med tanke på reaktionen.
  • Challelotten

Blev så nervös nu, hämtade ut en ny salva mot mina eksem jag får på ena handen och jag har ju använder innan men läste att det finns risk att det kan gå över till bebisen mer står det i inte. Att man skulle rådfråga sin läkare innan. Man får aldrig slutat oroa sig :0( orka vänta tills måndag och få svar på hur farligt det.

• ullis1990

Challelotten: det finns en Läkemedelsupplysning man kan ringa och rådfråga, vet dock inget nr. Men tanken slog mig att de kanske ger samma info som kan stå i bipacksedeln eller va de heter.. Testa att ringa kan man ju göra :)

• Ellenbmt

Sommaren- du kan ha den minst i 4 månader tror jag. Kan vara en skön lösning om du ska amma, i början kan det ju vara mkt nattsnuttande då är det ju skönt att slipa kliva upp ur sängen å böja ner sig i en spjälsäng. Hade spjälsäng vid vår fotända med dottern, vill påstå att jag som så nybliven mamma var så nervös att jag ofta sov med sambons fötter typ i nackfn för att sova nära bebisen. Nu har vi valt dn vagga som får plats vid min sida av sängen...

• Naimis

God morgon tjejer!
    Igår hade jag verkligen en deppdag. Sovit dåligt på natten, bebis börjar ta mer plats så de känns som varken tarmar eller lungorna får plats, jag orkar inte allt det jag skulle vilja, om jag böjer, lyfter och bär för mkt känner jag av foglossning, en mage som är totalt opålitlig, jag känner mig tjock och ser så fruktansvärt trött ut hela tiden och bara grejen av att veta att det är lååång tid kvar och att det kommer bli värre gjorde de ju inte roligare.

Idag känns de bättre än så länge. Vi ska iväg senare och äta våfflor hos några vänner och förhoppningsvis dyker solen upp snart.