• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Helenaa

Imorgon 22+0 (v.23)

Å både ja och maken känner nu lilltrollet på magen varje dag....nu känns det plötsligt vädigt "på riktigt" trots att vi varit på ultraljud å allt innan.
    Igår var vi och tittade på barnvagn.
    Hade ju en emmaljunga duo egde combi, och en sån ska ja ha till denna också. Sålde min för 2 år sen då vi inte hade bestämt om vi skulle ha en 3e...och skulle vi de så skulle de bli en nyare (antingen sprillans ny, eller väldigt fräsch begagnad)

så vi får se om de dyker upp nån på blocket snart, annars kommer här att beställas en :)

• fransyskan

Bah... vi stannade till vid apoteket på vägen hem efter jobbet igår då en kollega rekommenderat att man kunde köpa Spasfon (recept-fritt) mot sammandragningar. Hon är i vecka 24 och har haft samma problem.

Personalen där ville dock inte sälja det till oss utan försökte få iväg oss till akuten -- i deras värld finns det inte att man kan ha sammandragninar ALLS i vecka 18 -- och jag blev, minst sagt, stressad. Maken lyckades få tag på vår doktor som tyckte jag bara skulle ta det lugnt över helgen, men att om jag kände att det behövdes så skulle jag åka till akuten.

Har nu suttit i soffan hela dagen och varit jättelåg -- hur vet man om det "behövs" eller inte? Jag tycker inte alls att det känns allvarligt; har knappt några sammandragningar längre, bara lite tryck i nedre magen men tänk om jag ignorerar något allvarligt och sedan händer det värsta? Usch vad jag är ledsen.

Ta hand om er allihopa och bli nu riktigt glada varje gång ni känner era småttingar sparka {#emotions_dlg.flower}

• Challelotten

Usch vad tråkigt med sammandragningar, blir du orolig så kan man ju åka in och kolla så man vet, bättre att kolla så man slipper att vara orolig. Det kan ju också göra en stressad och få mer sammandragningar. Hoppas att det går över.

Måste bara säga att jag vågade väga mig och jag har bara gått upp 2 kg :D sen i början på januari. Är så glad har annars jobbit med att jag går upp så lätt.

Har hämtat mitt babyskydd idag, beställde det i torsdag fick ett sms igår att det hade kommit. Snabbt kan man säga.

• Sommaren12

Nu är jag i England och har helt underbart väder! BBQ vankas i trädgården :)
    Här kör alla iCandy och jag själv börjar vackla lite mellan den och Bugaboo Cameleon... Får ta en ordentlig koll när jag kommer hem! Brio Go är ett tredje alternativ... We'll see...

Hoppas ni har en fin helg! 

• Angelica1991
    godisbit skrev 2012-03-24 12:38:26 följande:
    Och det finns ju viss risk att Ärtan här prickar in ett datum i september... På kub-ul ville inte barnmorskan göra ngn officiell beräkning, men det kommer väl efter RUL. Så här långt siktar vi mot "månadsskiftet augusti/september" =)
    hehe jo ioförsig :) vi får se vad dom kommer med för datum till er =D tihihi 
  • mammsen
    Helenaa skrev 2012-03-24 16:05:23 följande:

Imorgon 22+0 (v.23)

Å både ja och maken känner nu lilltrollet på magen varje dag....nu känns det plötsligt vädigt "på riktigt" trots att vi varit på ultraljud å allt innan.
    Igår var vi och tittade på barnvagn.
    Hade ju en emmaljunga duo egde combi, och en sån ska ja ha till denna också. Sålde min för 2 år sen då vi inte hade bestämt om vi skulle ha en 3e...och skulle vi de så skulle de bli en nyare (antingen sprillans ny, eller väldigt fräsch begagnad)

så vi får se om de dyker upp nån på blocket snart, annars kommer här att beställas en :)

Ska passa på att varna dig! senaste modellerna är MYCKET bredare och större och klumpigare än tidigare modeller,, jag blev skitmissnöjd i butik eftersom jag haft en av modell 2007, beställer du en ny så gå in och skapa dig en ny uppfattning i butik så du inte blir missnöjd!!
  • mammsen
    Kan inte någon hjälpa mig att lägga till mig i bf listan?
    jag har med bf 19/8 med andra barnet men när jag försöker så blir det bara en klumptext,,

Ser att ni snackat inköp med!

Vi har en byrå som man fäller ut som skötbord sedan tidigare,

Jag köpte en ny vagn på mellandagsrean en cresent classic (den med svängbart styre) med hårdlift
    Vi har handlat lite nya neutrala kläder i strl 50, 56 och 62 och sängkläder och söta sådannadära man kan hänga över sängen och skötbordet ni vet.

Och idag! Har vi varit på barnbytardagar och handlat bebiskläder i strl 50, 56, 62 och 68 så vi har till första halvåret. Fick även tag på babybjörns bärsele, babygym från babyproffsen, Babysitter, och skötbädd m.m för bra pris i kanonskick! Fick även uppgraderat en hel garderob till dottern i strl 110. Sååå nöjd är jag!!!

Det vi har kvar är spjälsäng och babyskydd sedan är vi i stort sett färdiga,, vill ha allt färdigt senast till månadskiftet juni/juli med blöjjor och allt! då är jag i ca v 33. Sedan när jag är tung och trött ska jag bara slappa och vänta på bebis utan någon stress om att inte vara färdig.. 

JO!! Jag och mr right och dottern käkade lite god mat på restaurang tidigare och snett mittemot oss satt 2 alkisar, den ena av dem satt och stirrade på mig hela tiden och när hans sällskap gick ut för att röka började han snacka med mig. Varpå jag lite trevligt försökte ignorera han och sa lite diskret till sambon att "jag tror han pratar med mig" varpå min sambo som för tillfället tydligen är hög på testosteron vänder sig om med mördarblicken och frågar om han snackar med oss?! Då ska ni vara medvetna om att min sambo är otroligtr lik edvard norton i american histori x. Samma blick, ansiktsform och rakning, dock har min sambo lite mer tattueringar.. Och,,, jag har aldrig sett han sån!! Lugna ner dig lite sa jag, "så farligt var det ju inte" men sammtidigt blev jag lite extra kär där en stund i min överbeskyddande älskling <3 Haha
  • Helenaa

Har dom ändrats vagnarna?
    Tyckte den var nog stor förut...hade en 2007a ja me....måste kanske in å kika på dom nya 

• Sommaren12

Vad tror ni om en sån här?

www.mothercare.com/Mothercare-Little-World-Dreams-Basket/dp/B004H22WMG&ref=sr_1_10&nodeId=44361031&sr=1-10&qid=1332618816&pf_rd_r=1J14JV67KZ5ZMPDQ92DS&pf_rd_m=A2LBKNDJ2KZUGQ&pf_rd_t=101&pf_rd_i=44361031&pf_rd_p=231490867&pf_rd_s=related-tab-3-5

Har redan köpt en spjälsäng men blev nu sugen på en korg istället första tiden. Men sover de bra i en sån hela natten eller är de mer till för vilor? Hur länge kan man ha en sån? 

• Sommaren12

Mammsen: Jag har lagt till dig men inte var du bor eller hur gammal du är då som det står på alla andra, bara så du vet.