• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Naimis- samma här. Jag har aldrig känt mig så grå och tjock. Det går ju över sen men det är svårt att vara toppklass lycklig med ont och svajande självförtroende....

• Helenaa

Jag har varit å kikat på min kompis emmaljunga duo edge från 2011 och den kändes som den jag hade. Så det blir en sådan :) nog kan den ha varit klumpig ibland, men ack så underbar att köra! Love it.

Idag blir en rolig dag. Jag och mannen ska på piteås första barnklädbytardag så här ska handlas barngrejjer som vi saknar :D om vi hittar de nog fräscht alltså. Har kvar en del från de andra barnen...men man kan alltid samla på sig mer ;)
    "synd" bara att vi inte vet könet, så man kan handla antingen tjejigt eller killigt...men.....blir ju så spännande vid förlossningen :) nu kan man bara spekulera.

• Aprilia1977

Namisen: Jag var inne på HM och skulle prova kläder. Och så otroligt ful jag såg ut. FET!!!!! Gissa om jag var glad efter det besöket.

I fredags hade jag på mig lite mer åtsittande kläder på jobbet, då kom det fram en kollega (har drygt 70 st.) och sa: Vilken gravidmage du har!!!! Och jag som trodde att du åt mycket på fikat och lunchen. Hmm, tack för den, tänkte jag! Har väl sammanlagt gått upp ca 4 kilo och är i v. 20.

Är det någon mer som reagerar negativt när någon utomstående (förutom familjen) påpekar era magar? Jag blir illa till mods varje gång. Det känns nästan som ett övergrepp. Visst är jag korkad. Men vet inte varför jag har denna känsla. Det är min mage!!! Så tänker jag hela tiden. Det värsta vore nog om någon kommer fram och ska börja klappa på den.... nääää.. fy!

Vaknade upp i går morse av att jag drömde att jag hade ont i magen, och smärtan satt i när jag vaknade. Jag var så sömndrucken att jag inte riktigt förstod vad som hände. Magen var stenhård och helt plötsligt slappnade den av och blev lite mer mjuk. Är detta sammandragningar??   

Idag blir det brunch!

Killevippen!
    {#emotions_dlg.flower}     

• belse

Jag har också känt mig hängig...  har dock varit förkyld, influensan, bihålsinflammation, förkyld förkyld  & åter förkyld sen före jul... hade väl några veckor efter nyår som jag kände mig ok men det e segt som sjutton..
    Fått foglossningar nu med så man blir ju sååå frustrerad att inte kunna göra saker som man vill o har tänkt.

I går tonade jag dock håret för att försöka få liv i den här råttfärgade frissan... så skönt, blev liksom lite gladare av att se mig i spegeln.. Åkte iväg & fikade på stan m mannen o kollade lite bebiskläder o hann o prata lite om det kommande lilla livet, hinns sällan med med tre-fyra barn hemma annars... det va guld värt. Mår bättre nu o hoppas att ni också hittar tillbaka till glädjen snart!!

• RockTheRebell

V 19 idag :) Rul imorgon! Går inte då bra att tänka på något annat... Jag har också eksem bl a på handen vid mkt fukt osv. eller torr luft. Min salva kunde ge allvarliga fosterskador o den andra som tar längre tid innan den hjälper är helt riskfri men den mer håller eksemet i shack den aandra fick bory det. Men stllllr gärna ut ett tag till. Ber igen om ursäkt för konstiga ord.. Skittelefon ^^

• Aprilia1977

Måste bara få klaga lite....

Pratade med min svärfar igår (svärföräldrarna är lite speciella). Var på han började att diskutera vad barnet skulle heta i för- respektive efternamn. "Han kan ju inte heta något som inte stämmer in på vårt efternamn", sa han. Och han måste ha min sambos förnamn, det är ett måste, han kan ju heta Niklas.... inte något mesigt namn...

ÅÅÅÅ, jag var så irriterad. Min sambo sa att jag egentligen bara skulle ha sagt att vad gäller namn så bestämmer vi det gemensamt, att ingen annan ska lägga sig i. Men mina svärföräldrar lägger sig i allt.

Något som de kommer att bli chockade över är att bebisen kommer att få mitt efternamn.. hahaha, och när jag och sambon gifter oss så ändrar vi även bebisens namn. Något som vi kommit överrens om sedan långt tidigare. Mina "svärisar" kommer att bli såååå arga.   

Har nu bestämt mig för att inte svara i telefon när de ringer.

• Naimis

Aprilia- Nej, vet precis hur de känns. Jag kunde knappt gå in i klädaffärer sist utan att de kändes att jag skulle börja gråta.
    Och de där med svärföräldrar känner jag igen.
    Kanske inte så extremt, och jag vet att dom inte menar något illa. Vi tänker bara helt olika i vissa frågor. Tex när Neo satt och bläddrade i en kokbok säger min svärfar "inte ska du bli kock, nej fy!"
    Då dom kommer från ett bruksamhälle så ska man jobba med något "riktigt" jobb.
    Även dom hade lite svårt för namnet Neo men sa inget och så är de med Cesar också, har bara hört min svärmors reaktion och hon trodde vi skämtade, men dom lägger sig inte i tack och lov.

Än så länge har jag bara blivit klappad på jobbet 2 ggr men de är av vänner som dessutom frågat innan.
    Men de är märkligt att folk anser sig ha rätten att kommentera hur man ser ut bara för man är gravid.
    Men men dom får hållas, så länge folk inte säger elaka saker och klappar utan lov.

• Millas

Ojoj här hänger man inte alls med längre :p går in i vecka 22 idag och vågen står på -2 kg sedan inskrivningen. Sist gick jag inte upp något förren efter vecka 25 så jag vet vad som väntar ;) känner ni att vi går mot sommaren nu! Så underbart, denna efterlängtade sommar!

• Novixi

Aprilia: förstår känslan du beskriver när du pratar namn. Det händer samma här fast det är mina föräldrar och min styvmamma som har en massa åsikter. Svärföräldrarna är underbara och säger bara att det är vårt barn, alltså vårt val och de kommer tycka om allt vad vi väljer.

Min styvmamma kommer från Slovakien och min pappa är finsk så jag har kanske lite inspiration där. Nämnde i alla fall för dem att jag och sambon hade kommit överens om ett pojknamn om det blir det, Adrian. Varpå styvmamman kommenterar med att vi inte kan ge barnet det namnet då det är mer ett namn som de skulle välja, som är från Slovakien och liknande. Hon ansåg alltså att det inte var tillräckligt svenskt eller nåt! :(
    Jag bryr mig väl inte om om namnet är svenskt eller utländskt, bara vi gillar det.
    Likadant var det sist då vi pratade om Tindra om det skulle bli en flicka. Det kunde vi inte heller döpa barnet till för det var ett hund-namn enligt dem!

Är det andra som har problem med att föräldrar uttrycker sin åsikt lite väl mycket? Blir ganska ledsen när vi verkligen gillar ett namn och de sågar det helt... Sen är man lite känslig med alla hormoner men ändå.. :(

• Aprilia1977
    Naimis och Novixi: Man kommer väl aldrig ifrån folks tyckande. Men jag håller med om att det är jobbigt att någon har åsikter om något som man själv har bestämt. Varför kan inte alla bara acceptera och vara glada för vår skull.. lite så känner jag...

Önskar er en trevlig söndag och en mysig våffeldag!