Tifan, inte kul med problem med foglossning så tidigt i graviditeten. Hade du problem din förra graviditet med?
Min första graviditet hade jag inga problem med foglossning. Min andra graviditet så började jag känna av problem runt vecka 15 - 16. Sen bara problemen tilltog, hade ont av foglossning både i fogarna fram och bak. Fogarna bak mer som ett konstant molande och fogarna fram var mer en ilande smärta. Fick även låsningar i bäckenet som gjorde fruktansvärt ont. Då fick jag bara se till att vila i den ställningen som kändes bekvämast. Men när det var som allra värst hade jag även problem att sova, kunde vakna av att det gjorde skitont. Har en ganska hög smärttröskel men till sist gick det inte. Pratade med min BM ang mina problem och hon såg till att jag fick en läkartid. Blev sjukskriven 100 % från vecka 25 fram till BF. Tror jag besökte läkare allt för sent den gången.
Har känt av fogarna denna gången till och från sen vecka 5. Sen någon vecka tillbaka känner jag av det varje dag, men än så länge är det bara molandet i fogarna bak jag känner av. Försöker tänka på vilka rörelser jag gör och låter bli att gå längre sträckor och försöker vila. Är fortfarande föräldraledig och behöver inte gå till jobbet, väljer lekplatser nära hemmet mm. Håller på att skola in sonen på en förskola som ligger 5 minuter bort, vissa dagar har den promenaden varit alldeles för mycket. Det känns inte så roligt. Men nu så funkar det ändå hyffsat. Men kommer säket förvärras när jag börjar jobba och inte har samma möjlighet att vila. Men kommer inte vänta lika länge på att besöka läkare för sjukskrivning denna gången.