• fru Elle

Augustibebis 2012

Har ju gjort UL tidigare så jag valde jag att boka in RUL så sent som möjligt. Kommer göra i vecka 20 +.

Måste börja bestämma mig hur länge jag ska jobba innan BF. Har inte berättat på jobbet än och de brukar vara ganska tidigt ute med att planera semester och ledighet på sommaren. Brukar vilja att man ansöker om FL i samma veva som semestern. Brukar vara rätt svårt för dem att få ihop semester och annan ledighet. Vill inte vara så taskig att ansöka om FL 2 månader innan. Men vet inte om jag vill berätta om graviditet redan nu. Började jobba den 1/2 efter att ha varit ledig i två år.

• fru Elle

Novalina; finns olika sätt att uttrycka sig. Respektera att andra inte gör samma val som du. Du var ganska tydlig i vad du tyckte och du har som alla andra rätt att uttrycka vad du tycker. Men det är skillnad att påstå att andra är korkade eller mördare för att de inte gör samma val som du. Tror det är det många reagerade på. Sen om du vill propagera mot abort så kanske du ska skapa en egen tråd för det.

• fru Elle

Min kusin har en Brio go, det jag gillar med den är att att den blir liten ihopfälld. Man kan även fälla ihop liggdelen. Jag som har en vagn UJ som blir gigantisk och lång ihopfälld gillade detta. Har sett många röda brio go på stan som har blivit väldigt blekta, men har inte tänkt på om det är fler färger som blir fula.

• fru Elle

A R inte dåligt med leverans av så mycket mammakläder. Hoppas det var mycket du gillade.

• fru Elle

Berättade för barnen att efter KUB att de ska få ett litet syskon. Hon har frågat varje dag efter det om bebisen fortfarande är kvar i magen. Frågade om hon visste något fint namn som bebisen kunde få, hon tyckte då att bebisen kunde heta Harry eller Molly. Får kanske bli något annat då våra barn heter just det .

• fru Elle

Tror jag är i vecka 20 + 1 när jag gör RUL, men har ju redan gjort Kub där BM tittade på det man gör på RUL. Frågade den BM om jag skulle göra RUL tidigare. Men det tyckte hon inte då allt såg bra ut på Kub var det bättre att göra RUL sent för att se bättre, mer detaljer. Sen vill jag gärna veta om det är en kille eller tjej och hon säger det om barnet inte vägrar visa.

• fru Elle

Stövelkatten, var ett gulligt namn din son valde. Så härligt att höra barnen prata om sitt kommande syskon .

• fru Elle

Med dottern jobbade jag heltid fram till 10 dagar innan förlossningen. Hade tänkt vara hemma lite längre men hon kom innan BF. Med sonen blev jag sjukskriven vecka 25. Denna gången tror jag att jag tar semester från vecka 28, 4 veckor innan BF. Dels brukar förskolan vara stängd från vecka 28 här, sen vill jag vara hemma lite längre innan BF.

Igår kom det ut info om semester och vi ska ha lämnat våra önskemål om två veckor. Har inte berättat än och tänkte vänta med det. Men de vill ha in önskemål om annan typ av ledighet man vill ta ut i sommar. Men får fylla i att jag vill vara föräldraledig i augusti ut (har ju två barn sen innan jag kan vara FL för).

• fru Elle

Jag har köpt mycket saker till våra barn, både billiga och dyra saker, nya och begagnade saker. Till dottern blev det mycket nytt och dyrt och jag gillade att köpa det. Sen har vi haft turen att få mycket av de dyra sakerna i present, bland annat både en UJ singel och en UJ Duo.

Till sonen har vi köpt nya dyra saker med bara för att vi vill. Men det var ju helt klart så att vi hade det mesta kvar från när dottern var liten.

Har själv blivit ganska besviken på kläder som jag har köpt på tradera. Kläder som har blivit förstörda i tvätt, en del kläder har det varit hål på eller fula fläckar. Så kläder gillar jag inte att köpa begagnat, har blivit så besviken. Brukar inte sälja så mycket saker heller. Men brukar ge bort eller låna ut.

Har redan köpt en del saker till kommande barnet, bara för att jag vill. Just barnvagn ska vi nog inte behöva en till, men det har jag trott innan. Sen är väl det inte så bra att köpa saker man inte har råd med oavsett om det gäller barnvagn eller inte.

Kommer ihåg hur roligt det var att välja ut och bestämma vilken barnvagn dottern skulle få.

Svar på tråden Augustibebis 2012