• fru Elle

Augustibebis 2012

Naimisen vad roligt med jobberbjudandet , bättre trygghet och högre lön.

• fru Elle
    Ari Gold skrev 2011-12-19 20:50:22 följande:
    Min blödning har avtagit igen. Det blev inte mer än det där blodet jag upptäckte på toapappret. Sedan har det avtagit och blivit en allt svagare rosa flytning och nu ingenting.

Vi får väl se imogon hur det utvecklas. Jag har blödit under alla mina graviditeter och ganska mycket/ofta under yngste sonens så jag hoppas att det är en sådan blödning. Men eftersom jag fått missfall nyss är jag givetvis extra orolig. 

Som någon slags plåster på såren blev jag uppringd om en jobbintervju för ett jobb jag sökt och gärna vill ha (sock inte kommer ta pga graviditeten). Så skiter det sig den här gången med får jag gräva ner mig i nytt jobb istället.    
    Hoppas att allt är ok med magen, att det bara är sånna blödningar du har haft tidigare graviditeter. Såg att du gärna vill ha ett VUL, hoppas du kan få det snart så du slipper gå och vara orolig.
    Molly 2008 och Harry 2010
  • fru Elle

Har varit gravid två gånger tidigare och då har jag knappt haft några symtom alls. Med dottern mådde jag illa någon dag innan jag visste att jag var gravid. Med sonen mådde jag inte illa en dag. Spända bröst kan jag inte minnas att jag har haft vid de tidigare graviditeterna. Det enda skillnaden mot vanligt var att mensen inte kom som den skulle. Denna gången har jag mått illa, spända och större bröst, trötthet som kommer från ingenstans.

• fru Elle

Mariaostling hade inga symtom när jag har varit gravid tidigare. Det är bara denna graviditeten som jag har haft några direkta symtom.

De ringde precis från Kvinnokliniken, hade anmält att jag kunde ta en återbudstid. Så nu på torsdag har jag en tid för VUL. Så skönt att kolla nu innan jul . Oavsett om vi berättar eller inte så kommer jag nog bli avslöjad i alla fall. Så det känns skönt att veta vad som gömmer sig i magen.

• fru Elle

IMC; i vilken vecka är du nu? Läste någon tråd om att det var några som hade fått ett barn men hade varit gravida med tvillingar. Att de hade fått veta det i samband med att de kontrollerade ett ev missfall med VUL. Vet inte hur vanligt det är, många gör ju inte UL/VUL så tidigt. Vi får hoppas att det visar sig att det är två där inne.

Har funderat på det här med tvillingar och för mig känns det mest jobbigt om det skulle vara tvillingar. Skulle självklart vara glad över en tvillinggraviditet med, men när vi har två barn sen tidigare så känns det lite jobbigt. Sonen kommer bara vara 2 år och 1 månad när vi har BF, och känns som man inte skulle räcka till. Drömde att vår lilla trea var en triss istället och den drömmen gjorde mig lite kallsvettig. Vad skulle man ha för vagn, bil mm funderade på den morgonen. Nu ska jag göra VUL på torsdag, kommer då vara i vecka 7 + 0 så då borde man väl kunna se om det finns en eller flera därinne? Skulle gärna vilja se hjärtat slå men det borde man väl kunna då? Första gången jag gör VUL under en graviditet.

• fru Elle
    05091112 skrev 2011-12-20 21:23:24 följande:
    Godkväll tjejer.
    Hade nog bara lite depp igår, mår mycket bättre idag.
    Ska inte lämna, har ju bara er innan vi outar graviditeten

På fredag blir det VUL för min del, de lär väl inte se så mycket men får förhoppningsvis en ny tid så de kan leta efter hjärtaktivitet, blir väl efter nyår.

Hoppas du får se ett hjärta ticka på fredag, verkar vara lite olika vilken vecka man kan se det i. Vilken vecka är du i?

Fick precis veta att det gravas lax hos de vi ska fira jul hos, som har varit fryst i tre dygn. Den får nog räknas som nygjord när vi äter den på lördag. De vet inte ens om att vi är gravida igen. De brukar inte göra egen men lämpligt att de valde att göra det i år, jag som älskar lax på julbordet .
  • fru Elle

Härligt att få se UL-bilder på pyret i magen. Jag ska göra VUL imorgon, hoppas jag får se ett litet hjärta picka. Ska bli skönt att veta om det finns någon därinne och om det är fler än en. Mitt illamående som har varit borta ett par dagar har kommit tillbaka .

• fru Elle

Kan inte tala för alla andra, men jag bokade en tid på en kvinnoklinik. Har inte fått denna tid via MVC. På det MVC som jag går så gör man ett UL i samband med inskrivningen men bokade tid för VUL då jag ville veta innan jul.

• fru Elle

Om du bokar tid hos Gyn/kvinnoklinik så borde det inte kosta mer än 200 kr, som ett vanligt läkarbesök.

• fru Elle

Jag har ju fått pergotime av den här kliniken, vet inte om de hade bokat in ett besök annars. Men du kan ju höra dig för, kanske inte något de prioriterar om de är uppbokade. Men du kan ju ha tur och få en återbudstid.

Svar på tråden Augustibebis 2012