Augustibebis 2012
Naimisen vad roligt med jobberbjudandet
, bättre trygghet och högre lön.
Naimisen vad roligt med jobberbjudandet
, bättre trygghet och högre lön.
Har varit gravid två gånger tidigare och då har jag knappt haft några symtom alls. Med dottern mådde jag illa någon dag innan jag visste att jag var gravid. Med sonen mådde jag inte illa en dag. Spända bröst kan jag inte minnas att jag har haft vid de tidigare graviditeterna. Det enda skillnaden mot vanligt var att mensen inte kom som den skulle. Denna gången har jag mått illa, spända och större bröst, trötthet som kommer från ingenstans.
Mariaostling hade inga symtom när jag har varit gravid tidigare. Det är bara denna graviditeten som jag har haft några direkta symtom.
De ringde precis från Kvinnokliniken, hade anmält att jag kunde ta en återbudstid. Så nu på torsdag har jag en tid för VUL. Så skönt att kolla nu innan jul
. Oavsett om vi berättar eller inte så kommer jag nog bli avslöjad i alla fall. Så det känns skönt att veta vad som gömmer sig i magen.
IMC; i vilken vecka är du nu? Läste någon tråd om att det var några som hade fått ett barn men hade varit gravida med tvillingar. Att de hade fått veta det i samband med att de kontrollerade ett ev missfall med VUL. Vet inte hur vanligt det är, många gör ju inte UL/VUL så tidigt. Vi får hoppas att det visar sig att det är två där inne.
Har funderat på det här med tvillingar och för mig känns det mest jobbigt om det skulle vara tvillingar. Skulle självklart vara glad över en tvillinggraviditet med, men när vi har två barn sen tidigare så känns det lite jobbigt. Sonen kommer bara vara 2 år och 1 månad när vi har BF, och känns som man inte skulle räcka till. Drömde att vår lilla trea var en triss istället och den drömmen gjorde mig lite kallsvettig. Vad skulle man ha för vagn, bil mm funderade på den morgonen. Nu ska jag göra VUL på torsdag, kommer då vara i vecka 7 + 0 så då borde man väl kunna se om det finns en eller flera därinne? Skulle gärna vilja se hjärtat slå men det borde man väl kunna då? Första gången jag gör VUL under en graviditet.
Härligt att få se UL-bilder på pyret i magen. Jag ska göra VUL imorgon, hoppas jag får se ett litet hjärta picka. Ska bli skönt att veta om det finns någon därinne och om det är fler än en. Mitt illamående som har varit borta ett par dagar har kommit tillbaka
.
Kan inte tala för alla andra, men jag bokade en tid på en kvinnoklinik. Har inte fått denna tid via MVC. På det MVC som jag går så gör man ett UL i samband med inskrivningen men bokade tid för VUL då jag ville veta innan jul.
Om du bokar tid hos Gyn/kvinnoklinik så borde det inte kosta mer än 200 kr, som ett vanligt läkarbesök.
Jag har ju fått pergotime av den här kliniken, vet inte om de hade bokat in ett besök annars. Men du kan ju höra dig för, kanske inte något de prioriterar om de är uppbokade. Men du kan ju ha tur och få en återbudstid.