Augustibebis 2012
Kommer precis från VUL, fick se ett pickande hjärta
. Hon mätte att jag var i vecka 7 + 0, det stämmer med vad jag trodde.
Kommer precis från VUL, fick se ett pickande hjärta
. Hon mätte att jag var i vecka 7 + 0, det stämmer med vad jag trodde.
Hoppas allt ser fint ut på era VUL idag och att ni får se små pickande hjärtan.
Tycker det var skönt att göra VUL denna gången, att få veta att det fanns någon där och hur många och se hjärtat slå. Sen visade hon att det inte fanns spår av några fler embryon, varken i äggledaren eller livmodern. Sen kunde hon se att det var höger äggstock hade släppt ägget. Tycker själv att det är svårt att tyda vad man ser på UL. Men sen var jag fullt fokuserad att titta på den lille därinne med ett pickande hjärta. Vi har fortfarande inte berättat än. Men tror vi berättar för närmaste familjen nu i jul. Jobbet vill jag helst inte berätta för innan RUL, men tror det kommer synas tidigare än så tyvärr.
Pisan1 vad tråkigt, men borde det inte finnas en chans att hjärtat inte har börjat slå än? Vecka 6 +5 är ju ganska tidigt. När jag ville boka tid för VUL sa det att de ville göra det efter vecka 8. Trodde inte läkaren att det fanns en chans?
Pisan1 då förstår jag, hade missat att du hade fått se ett hjärta tidigare. Beklagar verkligen så tråkigt när det händer. Hoppas ni snart har ett nytt litet pyre i magen som vill stanna kvar.
Tidigare har jag berättat för jobbet när jag har varit i vecka 10 och 12. Men nu kommer jag börja jobba när jag är i vecka 14. Anledningen att jag inte vill berätta så tidigt denna gång är att man håller på att dra ner på personalen på företaget jag jobbar på och vad jag jag förstått så går man inte efter sist in först ut. Så innan det är klart så har jag ingen lust att berätta.
05091112 det är ju ännu ganska tidigt, hoppas att HCG har ökat på söndag.
Jag har provat mina gamla mammabyxor och kjolar. Allt är för stort, väger mindre nu och har mindre storlek så det kanske inte är så konstigt. Hoppas jag hittar lite på rean.
Marsflickan; nej vi får hoppas. Har dock redan slutat på den avdelningen när jag fick en annan tjänst. Men när jag var föräldraledig förra gången så la man ner hela den avdelningen jag jobbade på och jag blev omplacerad till min gamla tjänst. De vet om att jag slutade för att jag ville göra något nytt, så de kan ju räkna ut att jag inte vill vara kvar. Tänker att jag är ett lätt val. Har inte jobbat på två år och de behöver lägga ner tid på utbildning till mig igen.
Kan känna mig väldigt svullen nedre delen av magen, ibland behöver jag knäppa upp knappen på byxorna. Igår kväll var magen spänd och hård annars är den mest degig och otränad
. Men har för mig att magen började dyka upp efter vecka 10 förra gången och då var det bara att plocka fram mammakläderna. Är inte speciellt tränad så tror nog att magen kommer tidigt denna graviditeten med.
lills vad är det för test du har tagit? Läste att stickorna blir lite opålitliga när man har passerat en viss vecka (kommer dock ej ihåg vilken). Sen kan ju illamåendet avta utan att det behöver vara något fel. Mitt illamående kan vara borta flera dagar för att sen dyka upp igen.
EmelieeH och alla nya välkomna till tråden!
Önskar er alla en riktigt God Jul!
Poison82 beklagar verkligen, så tråkigt
!