• fru Elle

Augustibebis 2012

Åker precis från min kompis som har tvillingar på snart 3 månader. Så söta, vad fort man glömmer hur små de är. Och de är ändå mycket mindre när de föds. Till sommaren kommer våra små .

• fru Elle

Känner att det finns en stor risk att jag kärar ner mig i Donkeyn. Men vi har tillräckligt med vagnar så min strategi är att inte titta på den . Min väninna med tvillingar hade köpt Ujs duett, kändes mycket mindre än vår UJ duo och hon var nöjd med vagnen. Har aldrig sett den ute tidigare.

• fru Elle

Välkommen till oprofessionell och A R och alla andra nya om jag har missat någon. Det är inte lätt att veta vem som är ny i tråden när så många har bytt namn.

Hektorsmamma; Irriterande när man får vänta så länge på att komma in. Vissa gånger så förstår man ju att det blir förseningar och att det blir lite kaos, en del patienter tar säkert mycket mer tid än vad som är avsatt. Men vissa gånger man har fått vänta så känns det bara så respektlöst. När man redan har fått vänta i en halvtimme och man ser den som man ska gå och träffa går och tar en kaffe och och står och pratar med någon kollega. Den gången blev jag riktigt irriterad.

Gick en hel del igår och det känner jag av i fogarna idag . Har tagit det ganska lugnt och har inte gått så mycket idag så det måste vara gårdagens aktiviteter som jag får lida för idag.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • fru Elle

isaochbel; vad glad jag blev för din skull, vilken glädje det måste ha varit att få se den lille i magen! Välkommen tillbaka.

Tycker att det är så rörigt med alla som har bytt namn, hade ju äntligen börjat lära mig några fler namn härinne .

Har en känsla av att det är en tjej denna gång, har ju både en tjej och en kille sen tidigare. Har dock haft känslan av att det skulle vara en tjej varje graviditet, så har ju haft fel innan . Denna gången har jag mått mer illa än någonsin tidigare, även om det inte är så mycket illamående att tala om man jämför med hur illa en del mår. Med dottern mådde jag lite illa och med sonen mådde jag inte illa alls. Den kinesiska kalendern på FL har stämt på mig varje gång och denna gång ska det bli en liten tjej enligt den. Jaja på RUL borde jag veta. Blir ju bra vilket som. Kommer ju bara skilja 2 år och 1 månad på trean och sonen så det kanske är roligast för dem om det blir en kille. Dottern vill dock ha en lillasyster, för hon har ju redan en lillebror. Molly vet inte om att det kommer ett syskon i augusti. Tänkte berätta efter KUB.

Vi har både namnförslag till pojke och flicka.

• fru Elle

Jag hade sista mens 1/11, utslag på äl-test 16/11 och äl borde varit 17/11. Enligt sista mens och som BM räknar så ska BF vara 6/8. Men har en lite längre cykel denna gången ca 32 dagar. Med sonen vet jag också exakt när ÄL var och när BF borde vara. Men fick ett annat datum men på RUL ändrades det till mitt datum som också sonen föddes på. Så ställer in mig på 8/8 tror det kommer ändras till det på RUL.

Men det kan bli lite olika, alla har ju inte exakt 28 dagars cykel och sama luteralfas. Så det kan bli lite olika.

• fru Elle

LillaMy 85; är ju medveten om att det inte alls behöver stämma men den har haft rätt på mina två tidigare graviditeter. Verkar ju finnas mängder med sätt för att gissa sig till vilket kön, en ring i snöre på magen, hur magen ser ut mm. Och vissa gånger så "gissar" man nog rätt. Det är lite kul att se om man har rätt även om man inser att man kan ha helt fel.

• fru Elle

Låter inte som en rolig dag Ellenbmt, inte när man vill ha sällskap. Hoppas du kan boka in en fika imorgon istället.

Har redan köpt en del. Det första köpte jag redan innan jag var gravid. Polarn o pyret hade en jubileumskollektion i höstas och jag kunde bara inte låta bli att köpa filtar de sålde då. Läs filtar, köpte fyra stycken. Det var filtar ihopsydda av olika randiga lappar. Sen hade de olika baksidor, två svarta till dubbelvagnen, en kornblå och en rosa.

• fru Elle

Ja det är svårt med namn. Vi hade Harry om det skulle bli en kille när dottern kom. Men sen gillade min man namnet Harry så mycket att det blev det till sonen. Min farfar hette det så det var lite därför det namnet kom upp hos oss. Sen Molly var det tjejnamnet vi kunde enas om. Fått veta sen att det är ett av de vanligaste hundnamnet. Både av andra som har haft hundar som har hetat det och efter Molly var född såg jag tre undersökningar i tidningar om de vanligaste hundnamnen. Men det verkar bli mer och mer populärt att ge sitt barn namnet Molly, var med på topp 10det senaste året.

• fru Elle

En kusin som jag står nära fick barn en månad innan Harry kom. Vi bestämde oss för att inte prata namn dag ingen av oss tog någons förslag. Fanns en känsla hos mig att de skulle ta Harry. För när jag var gravid med Molly så sa jag att det skulle bli Harry om det blev en kille. Då sa hon att jag kanske inte skulle bli ensam om det namnet, hennes morfar var ju min farfar Harry. Men de valde ett annat namn även om det var nr 2 på deras lista. Då vi umgås ganska mycket hade jag inte velat ha samma namn som de valde. Wilhelm och Hedvig är nog mina favoriter just nu. Sista namnet mannen skrev upp på listan är Agaton och det gillar jag med.

• fru Elle

Dexter är min systers favorit som hon vill ha om de får en son. Har inte hört någon annan som har pratat om det namnet. Gillar med tvserien Dexter.

Idag är en stor dag, dagen då jag är i vecka 12+0 .

Svar på tråden Augustibebis 2012