Nu tycker jag att magen har börjat puta ut lite, kan fortfarande ha mina vanliga byxor. Men snart så går det inte utan det blir till att plocka fram gravidkläderna. Är i vecka 10+1 idag.
Ska in till BM idag för att ta blodprov, var för flera olika typer av prover. Blodprovet för KUB-testet, sen skulle hon kolla järndepå, har jag inte kollat tidigare. Innan har jag bara kollat HB för kolla om man behöver äta järntabletter. Kommer att få den BM som jag helst ville ha till KUB-UL och RUL
. Hon är väldigt duktig på sitt jobb och är väldigt glad att jag hon kommer att göra UL. På dotterns RUL hade jag en avskyvärd BM. Var inte orolig innan jag gjorde RUL men var det när jag gick därifrån. Enligt henne skulle jag blivit gravid efter jag plussade, rimligt eller hur?! Undersökningen tog nog inte ens 5 minuter. Frågade om allt såg bra ut med hjärtat, BM svarade då inte vet jag jag är ingen hjärtexpert. Frågade även om vi kunde få bilderna och filmerna från UL på skiva. Jag hade med mig skiva. Men BM sa att det inte gick på den maskinen. Var dock samma maskin i samma rum som jag hade fått skiva med bilder och filmer på KUB-UL några veckor innan. Enda skillnaden var att det var en annan BM.
Hon jag kommer få nu på KUB och RUL, visade mig alla delar av hjärtat och zoomade in och bekräftade att allt såg perfekt ut. Sen så frågade hon om det var något speciellt vi ville veta. Min man föddes med läppspalt och då zoomade hon in ansiktet och kollade hur läppen och näsan såg ut.