• fru Elle

Augustibebis 2012

Känner med av foglossning. Sen jag plussade , till en början i ländryggen och jag var osäker på om det var fogarna. Men det kanske det var då. Nu känner jag av fogarna bak som jag kommer ihåg foglossningen sen förra graviditeten och jag är bara i vecka 8+1 . Förra grav hade jag ont av foglossning både fogarna fram och bak och blev sjukskriven från vecka 25.

Min mamma fick hemsk foglossning med min syster, än idag får hon ont i fogarna ibland och min syster är född 1985. Är nog extremt ovanligt, försvinner ju oftast i samband med förlossningen. Vi är båda överrörliga och sjukgymnasten sa att man kan få ganska besvärlig foglossning.

Nästa gång kommer jag inte vänta lika länge på att besöka läkare, gjorde det först när jag knappt kunde gå.

Det där med glass, en kompis till mig var också väldigt sugen på glass under sin graviditet och det skulle vara sånna stora bigpacklådor. Men när han åkte till affären för att köpa glass som hon var så sugen på så kom han hem med b

• fru Elle

All text kom inte med vad jag kan se i telefonen. Men när hennes man åkte och köpte glass så kom han hem med b

• fru Elle
    TheMaraja skrev 2011-12-30 09:00:54 följande:

Vakande i morse med jätteont i ländryggen, precis ovanför svanskotan och ut mot sidorna.... googlade lite och tydligen kan det vara ett tidigt tecken på missfall när man har ont i ländryggen?!?!?! Usch känner mig orolig nu! Eller kan det vara så att jag också känner av tidig foglossning?? Hade inte alls något problem med det i förra graviditeten, någon av er som har någon aning?! Har inte ont i magen än alla fall men vet inte om det behöver betyda något.

Suck, all denna oro....

Kände inte av någon foglossning alls första gången jag var gravid. Låter som det kan vara foglossning, men det finns ju fler ryggproblem man kan drabbas av som gravid.
    Molly 2008 och Harry 2010
  • fru Elle

Har kvar mitt bälte men tycker inte det gör sån stor skillnad tyvärr.

Har gjort KUB vid mina tidigare graviditeter och tror vi kommer göra det denna gången med. Är dock bara gratis för de som är över 35 här.

• fru Elle

När jag har gjort KUB så har de kollat och förklarat mer saker än på RUL. Själva UL tog säkert 40 min. Men har gjort mina privat och betalat själv. Men det är nackspalten man gör UL för, så vissa ställen kollar kanske bara det.

• fru Elle

Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År! Tänk vad vi kommer få uppleva i Augusti 2012 !

• fru Elle

Vi ska hem till en annan familj och fira nyår, de har barn i samma ålder. Faktiskt en mamma som jag lärde känna via familjeliv när jag var gravid med dottern som föddes 2008. Ska träffas redan klockan 15 så barnen får leka lite. Sen blir det massa god mat. Barnen kommer säkert somna där men det brukar gå bra att flytta över dem till bilen sen. Sen så kör jag ikväll.

• fru Elle

Min man kommer inte följa med på
    inskrivningen. Förra graviditeten var han med på UL. Men på de vanliga kontrollerna vill jag knappt vara med på så det kan han få slippa. Om han följer med på UL denna gången beror på om vi kan fixa barnvakt.

• fru Elle

Välkommen Ninnsan, härligt att få se hjärtat slå på VUL.

Idag ska jag på inskrivning och kommer göra UL, hoppas allt ser bra ut med den lille.

• fru Elle

Har varit på inskrivning idag, såg hjärtat picka på UL . Var precis så stor som den ska vara nu, går in i vecka 9 + 0 imorgon. Har bokat tid för både Kub och RUL.

Vi kommer inte köpa någon ny vagn. Har kvar syskonvagnen, en UJ duo.

Svar på tråden Augustibebis 2012