• fru Elle

Augustibebis 2012

Tramses skrev 2011-12-26 00:30:30 följande:
    Hej igen!
    Jag lämnade tråden för drygt en vecka sedan pga mf. Jag har ändå följt er sedan dess. Antar att det är en form av terapi även om det kanske kan låta konstigt.
    Ser nu att ett par av er har det väldigt jobbigt just nu och sitter i samma sits som jag. Jag beklagar verkligen. Det gör så ont. Ville bara hälsa er att ni ska tillåta er själva att vara ledsna och besvikna. Och framför allt: var snälla mot er själva! Sitt inte och anklaga er själva för att ni gjorde si eller så. Det hade inte gjort någon skillnad.
    Även om ni inte tror det själva så kommer ni att bli glada igen. Därför är det viktigt att sörja ordentligt och i sin egen takt.
    Det har bara gått en dryg vecka sedan jag fick min störtblödning, men redan nu börjar jag blicka framåt igen och det som kändes så tungt då känns inte alls lika jobbigt nu. Hoppas att ni snart mår bättre och ta hand om er! Stora lyckönskningar i framtiden!
    Beklagar ditt missfall, det var fina och kloka ord från dig! Tror med att det är viktigt att låta sig själv sörja. Hoppas att ni snart är gravida igen och att allt går bra nästa gång!
    Molly 2008 och Harry 2010
  • fru Elle

Sonen väckte mig ganska tidigt imorse så passade på att shoppa lite mammakläder på Polarn o Pyrets rea, var 50 %. Köpte ett par byxor och två kjolar till mig.

• fru Elle

Nu har vi berättat för våra föräldrar, ville berätta när vi träffade våra familjer. Så svärföräldrarna fick veta den 23:e och mina föräldrar och syster idag. Alla blev glada ! Svärföräldrarna som bor i Malmö har tidigare funderat på att flytta närmare oss i Göteborg, nämnde det igen. Hade varit skönt att ha dem lite närmare så man kan få hjälp med lite barnpassning och hämtning på förskolan om det krisar någon gång.

• fru Elle

Kan förstå önskemålet om en ny BF-lista, då det är en hel del som inte skriver i tråden som står på listan. Jag kan ju ha missat det i och för sig. Men vi skulle ju kunna göra en ny BF-lista med de som skriver i tråden om några veckor.

• fru Elle

Jag personligen bryr mig inte så mycket om en ny BF-lista. Utan det var mer ett svar/förklaring till de som undrade varför det började skrivas en ny i tråden.

• fru Elle

Illamåendet kom några dagar efter att jag plussade ca vecka 5. Men illamåendet kan vara borta i flera dagar för att sen komma tillbaka. Är i vecka 8 nu.

• fru Elle

mästerkattenistövlar; fy vad trist när folk inte kan hålla tyst utan måste berätta. Inte helt ovanligt att man vill hålla det lite hemligt i början. Har önskat att de vi har berättat för hålla det hemligt. Har ingen lust med att gå ut med det på facebook innan RUL och när jag har berättat för jobbet.

• fru Elle

Vecka 8 + 0 idag, mitt illamående kommer och går. Men idag har nog varit den värsta dagen med illamående.
    en har nog ändå en lindrig variant av illamående.

• fru Elle

Ansökte precis föräldrapenning hos FK för perioden från att jag börjar jobba 80,5% fram till BF. Har fått skriftligt svar från FK att det räcker att jag tar ut en lägstanivådag i veckan för att skydda min SGI och att det räcker att jag jobbar 80,5% per månad. Vissa veckor kommer jag jobba mindre än 80,5% och vissa mer än 80,5%. Räcker att jag avstår arbete en timme den dagen jag tar ut en lägstanivådag så det kändes enklast att göra så.

På torsdag nästa vecka så ska jag på inskrivning, kommer få göra UL då ser jag nog mest fram emot.

Svar på tråden Augustibebis 2012