• fru Elle

Augustibebis 2012

Verkar vara lite olika hur KUB-UL går till. Men man lämnar ett blodprov innan man gör UL. När man sen gör UL så tittar de och mäter hur bred vätskespalten i nacken är. Där jag har gjort KUB har de även kollat de man brukar kolla på RUL, så de har inte bara mätt vätskespalten. Sen så räknas det fram ett resultat beroende på svaret på blodprov och vätskespalten när du är där. Jag har för mig att man även tar hänsyn till mammans ålder. Är inte heller 35 så jag får betala själv, kostar 1500 kr. Går hos en privat BM-mottagning i Göteborg och kommer göra undersökningen där.

• fru Elle

Tidigare har jag gått upp 8-10, hoppas på att jag kan hålla mig runt det denna gången med. Har hittills gått upp 2 kg, men tror mest det beror på att jag slutade med LCHF när jag blev gravid. Är i vecka 11 + 2 nu. Tidigare så har jag bara gått upp ett par kg i början och sen brukar det öka på mer i slutet av graviditeten.

• fru Elle

Jag passade på att byta namn med, men ville inte byta till något helt nytt. Men vad svårt det var att hitta något som ingen annan redan hade.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • fru Elle

Vilken fin UL-bild Issan. Ska göra KUB nästa måndag och hoppas att allt ser bra ut med den lille.

Min man och jag har en app i telefonen som man kan ha dokument i. Brukar ha handlingslistor och liknande där. Nu har vi gjort ett dokument för bebisnamn för vår lilla trea. Vi båda lägger in i dokumentet när vi kommer på något nytt namn. Vi raderar inte varandras förslag men nu hade min man strukit över två av mina förslag "ogilla". Men det var inte mina favoriter så det gjorde inte så mycket. Förra gången så blev det så mycket tjafs om våra namnförslag när släktingar som frågade fick veta.Vi blev till slut så irriterade att vi sa att vi medelar när vi har bestämt oss. Blev det vi ville från början. Denna gången så kommer vi inte berätta förren efter barnet har kommit och vi har bestämt oss. En sak har jag bestämt mig för i alla fall det blir inte ett tredje namn som slutar på y. Sen ska barnet få tre namn för de har syskonen fått och tilltalsnamnet ska vara först av de tre. Molly heter Molly Astrid Olivia och Harry heter Harry Carl Vincent.

• fru Elle

Jag ändrade mitt namn i BF-tråden. Men tycker att vi kan göra en ny BF-tråd med oss som skriver i tråden som vi har pratat om tidigare. Kanske kan vara läga att göra det nu när dessutom många passar på att byta namn.

• fru Elle

Har lagt till dig EllenBmt. Har aldrig jobbat med vård eller sjukvård så jag har lite svårt att uttala mig. Min bild av hemtjänsten är det jag har hört och sett i media. Har svårt att tro att den bilden stämmer med all verksamhet inom hemtjänsten. Det är ju bara de värsta ställena man får läsa om. Kan nog vara olika i olika städer och klimatet på just den arbetsplatsen du ska jobba på.

• fru Elle

Carolines secret: Grattis till de två där inne i magen. Hade du någon känsla att det skulle kunna vara två i magen?

Fru Foxy inte kul att se att det kommer blod, hoppas inte det är någon fara. Skönt att du hittade hjärtljuden i alla fall.

• fru Elle

Fru A 85 gör det, skönt att vara i vecka 12+. Två dagar kvar för mig innan jag passerar den gränsen. Har precis köpt med mig semlor och är på väg hem till en kompis som fick tvillingar för några månader sen.

• fru Elle

Idag var dagen jag fick plocka bort mina vanliga byxor, nu gick de inte att knäppa. Men har ett litet problem, de gamla mammabyxorna är för stora. Skulle vilja hitta några snygga som är smalare i benet och gärna med hög mudd i midjan. Någon som har sett några snygga? Köpte ett par på HM men behöver fler.

Svar på tråden Augustibebis 2012